AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Jeg har spist nøtter etter veeldig langt opphold og kom på at det kan jo kanskje være farlig? Har gått på antibiotikakur nettopp og tenkte: shitt, kan dette bli farlig? Siden AB-kur kan føre til endringer i magebakterier osv.?? Anonymkode: 91f4c...6d6
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Hvis du har spist nøttene og rukket å skrive dette innlegget og poste det uten å ha fått hoven tunge og ansikt, pustevansker etc så har du nok ikke plutselig blitt alvorlig allergisk mot nøtter nei Har aldri hørt om noen som har fått allergi mot nøtter etter antibiotikakur. Anonymkode: 572fc...d43 5
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har spist nøttene og rukket å skrive dette innlegget og poste det uten å ha fått hoven tunge og ansikt, pustevansker etc så har du nok ikke plutselig blitt alvorlig allergisk mot nøtter nei Har aldri hørt om noen som har fått allergi mot nøtter etter antibiotikakur. Anonymkode: 572fc...d43 Ok takk. Ble veldig redd her fordi jeg har halsbetennelse og har slitt litt med pusten, så var redd jeg kunne stryke med her 😂 takk for svar på en lørdagskveld! Anonymkode: 91f4c...6d6
AnonymBruker Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august Man kan få ulike allergier med årene ja, men det har absolutt ikke noe med verken antibiotika eller tarmbakterier å gjøre. Sjansen for å få alvorlig allergisk reaksjon av noe du har tålt tidligere helt uten problemer er ekstremt liten! Anonymkode: 20f7a...05c 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #5 Skrevet 3. august Jeg opplevde at det kom som lyn fra klar himmel etter jeg hadde spist skalldyr en kveld. Aldri hatt noe som helst allergisk reaksjon på det før, verken som barn eller yngre voksen. Ansiktet hovnet opp, fikk store vabler i ansikt og på halsen og slet med å puste. Hadde ingenting å gjøre med antibiotika eller andre medisiner. Så det KAN skje, men sjansen er så liten at det ikke er noe jeg ville brukt tid på å bekymre med over hvis jeg var deg. Anonymkode: 90d5d...a01
AnonymBruker Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august Jeg har utviklet det over tid. Har riktignok aldri spist noe særlig med nøtter, men nå kan jeg reagere med at halsen snører seg sammen bare jeg kjenner lukten av peanøtter. Anonymkode: 64098...285
AnonymBruker Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august Man kan gradvis utvikle allergi overfor ting man har blitt utsatt for over lang tid. Jeg har vokst opp på gård og jobbet med gras og høy hele livet, og nå tåler jeg ikke å klippe plenen engang uten å reagere. Anonymkode: 8737e...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå