Gå til innhold

Analyse av bilde - AI generert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Er det noen her som jobber med denne type teknologi som kan hjelpe meg å se om et bilde er AI-generert? 

Anonymkode: b347d...f37

Skrevet
TBL12 skrev (39 minutter siden):

Ja, men jeg skulle gjerne hatt vurderingen av en profesjonell. Etter min vurdering ser bildet jeg referer til AI-generert, men jeg kan ikke være 100 % sikker, da jeg ikke har noe bakgrunn i denne type teknologi. 

Skrevet

Jeg jobber med AI "profesjonelt" uten at det nødvendigvis gir meg noe særlig bedre forutsetning for å vurdere om et bilde er AI-generert. Det er ofte ganske åpenbart. Kan du ikke poste bilde det er snakk om da?

Anonymkode: 9926c...573

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg jobber med AI "profesjonelt" uten at det nødvendigvis gir meg noe særlig bedre forutsetning for å vurdere om et bilde er AI-generert. Det er ofte ganske åpenbart. Kan du ikke poste bilde det er snakk om da?

Jeg ønsker helst ikke å dele bildet offentlig, siden det ikke er mitt og det viser to personer i en sårbar situasjon på et sykehusrom. Grunnen til at jeg spør, er fordi bildet brukes i en sammenheng som virker emosjonelt manipulerende. Det har et preg av å være AI-generert, og derfor begynner jeg å tvile på om sykdommen faktisk er reell, eller om dette er en bevisst løgn for å fremkalle bestemte reaksjoner hos meg og presse meg til å handle slik de ønsker.

Er det en mulighet å sende bildet til deg på en eller annen måte, slik at jeg ikke trenger å poste det her?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det en mulighet å sende bildet til deg på en eller annen måte, slik at jeg ikke trenger å poste det her?

Det er mulig å sende privat melding til brukere som ikke poster anonymt. 

Skrevet
TBL12 skrev (2 minutter siden):

Det er mulig å sende privat melding til brukere som ikke poster anonymt. 

Var det du som ba meg om å poste det her?

ts 

Skrevet

Jeg jobber mye med AI, spesielt foto og videogenerering. Hadde tilgang til betatesting til sora blant annet. Send meg en pm hvis du vil☺️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var det du som ba meg om å poste det her?
ts 

Nei, det var bruker med Anonymkode: 9926c...573

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Se også svar fra  @Vicctoria 

Skrevet
Vicctoria skrev (11 minutter siden):

Jeg jobber mye med AI, spesielt foto og videogenerering. Hadde tilgang til betatesting til sora blant annet. Send meg en pm hvis du vil☺️ 

Hei, 

Da har jeg sendt melding. Tusen takk for at du tar deg tid til å se på det 🥰

ts

Skrevet
TBL12 skrev (7 minutter siden):

Nei, det var bruker med Anonymkode: 9926c...573

Se også svar fra  @Vicctoria 

Yes, så det! 

Takker 😊

ts. 

Skrevet

Hvis det er veldig seriøst kan en prøve å skaffe TruthScan - Enterprise AI Detection & Content Security, som er tilpasset politiet blant annet (må kontakte for å skaffe produktet).

Hvis en bare skal sjekke noe, uten høy krav til nøyatighet, kan en bruke AI Image Detector - Detect AI Photos with Precision. (bbc og forbes tenker den er bra)

Anonymkode: 57ff7...77e

Skrevet

Jeg er noenganger god på å se sånt. Du kan godt sende det til meg om du vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...