Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Myg pleier å elske meg, så jeg pleier å bli oppspist vær sommer. Denne sommeren har jeg ikke set en eneste en, på tros av at jeg var over en uke på fjelet.... Begynte å tenke på det, er det på grund av varmen? Skumelt å tenke på!

Anonymkode: 7bef5...ed8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt nøyaktig det samme, selv om jeg ikke har vært på fjellet. Jeg har ikke sett en eneste mygg. Mulig de kommer senere i år? Jeg tviler på at en varm sommer utrydder myggen for evig og alltid. 

Jeg har derimot sett og merket veps og ikke minst akkurat nå; brunsnegler. Jeg synes også det var mye hoggorm i skogen tidligere i år. 

Anonymkode: f13cd...0c1

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke sett mange mygg i år jeg heller. Bare knott og klegg. Var en del veps og geithams hos meg i juni og tidlig juli, men blitt mindre av dem også de siste ukene. Heldigvis ingen brunsnegler, håper jeg slipper det også. 

AnonymBruker
Skrevet

Mener du mygg?

Anonymkode: 56865...8e0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Myg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste akkurat det: at en mild vinter og varm og tørr sommer har gitt oss færre mygg i år. Spesielt sent om våren/tidlig om sommeren når de legger egg var det lite (stillestående) vann (eks. dammer og tjern) i år. Da tenkte jeg også at det var lenge siden jeg hadde sett en mygg. Jeg som pleier å være full av myggstikk har ikke fått et eneste et i år. 

Anonymkode: 25ca7...d27

AnonymBruker
Skrevet

Oi det stemmer, jeg har heller ikke slitt noe med mygg i sommer.

Anonymkode: d0a13...025

AnonymBruker
Skrevet

Denne uken slo det meg at jeg verken har fått flåttbitt eller myggstikk i år. I fjor plukket jeg ca 20 flått og måtte på to antibiotikakurer pga flått, og det var mygg overalt. I år har det vært kkegg og knott som har vært problemet. Vi var også flere som ble stukket av veps i et familieselskap, og jeg har sett flere hoggorm i år enn jeg har sett tilsammen tidligere i livet. Vet ikke om det bare er tilfeldig😅

Anonymkode: 1544d...64c

AnonymBruker
Skrevet

Så sist en for ca 2 timer siden.
Så en god del på fjellet sist helg.

Men ikke så mye pga lang tids varme, og null nedbør.
Mygg er avhengig av fuktighet for å formere seg.

Så er lite mygg pga den ekstreme varmen som varer lenge og tørker ut områdene den legger egg.

Anonymkode: f002f...ac0

Skrevet (endret)

Er vel ikke ideelle forhold for myggen i år.

Men de kommer inn når jeg lufter om kveldene.

Endret av Nowayback
AnonymBruker
Skrevet

Sinnsykt mye mygg i skogen på kveldene

Anonymkode: a08b9...6e1

AnonymBruker
Skrevet

Ble bitt av en senest i går.

Anonymkode: 53034...37e

Skrevet

Jeg traff en inne på badet i går kveld - årets første.

Skrevet

Har sett lite av dem i år, men veldig mye knott. 

Skrevet

De er vel utryddet av alle myggfellene folk har hatt stående de siste årene. En myggfelle kan ta millioner av mygg...

AnonymBruker
Skrevet

fikk faktisk øye på en liten mygg tidligere i dag! 

en humle også..    

Anonymkode: fff8f...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...