AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Myg pleier å elske meg, så jeg pleier å bli oppspist vær sommer. Denne sommeren har jeg ikke set en eneste en, på tros av at jeg var over en uke på fjelet.... Begynte å tenke på det, er det på grund av varmen? Skumelt å tenke på! Anonymkode: 7bef5...ed8
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Jeg har tenkt nøyaktig det samme, selv om jeg ikke har vært på fjellet. Jeg har ikke sett en eneste mygg. Mulig de kommer senere i år? Jeg tviler på at en varm sommer utrydder myggen for evig og alltid. Jeg har derimot sett og merket veps og ikke minst akkurat nå; brunsnegler. Jeg synes også det var mye hoggorm i skogen tidligere i år. Anonymkode: f13cd...0c1 1
jukkapalme Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Ikke sett mange mygg i år jeg heller. Bare knott og klegg. Var en del veps og geithams hos meg i juni og tidlig juli, men blitt mindre av dem også de siste ukene. Heldigvis ingen brunsnegler, håper jeg slipper det også.
AnonymBruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Jeg leste akkurat det: at en mild vinter og varm og tørr sommer har gitt oss færre mygg i år. Spesielt sent om våren/tidlig om sommeren når de legger egg var det lite (stillestående) vann (eks. dammer og tjern) i år. Da tenkte jeg også at det var lenge siden jeg hadde sett en mygg. Jeg som pleier å være full av myggstikk har ikke fått et eneste et i år. Anonymkode: 25ca7...d27
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Oi det stemmer, jeg har heller ikke slitt noe med mygg i sommer. Anonymkode: d0a13...025
AnonymBruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august Denne uken slo det meg at jeg verken har fått flåttbitt eller myggstikk i år. I fjor plukket jeg ca 20 flått og måtte på to antibiotikakurer pga flått, og det var mygg overalt. I år har det vært kkegg og knott som har vært problemet. Vi var også flere som ble stukket av veps i et familieselskap, og jeg har sett flere hoggorm i år enn jeg har sett tilsammen tidligere i livet. Vet ikke om det bare er tilfeldig😅 Anonymkode: 1544d...64c
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Så sist en for ca 2 timer siden. Så en god del på fjellet sist helg. Men ikke så mye pga lang tids varme, og null nedbør. Mygg er avhengig av fuktighet for å formere seg. Så er lite mygg pga den ekstreme varmen som varer lenge og tørker ut områdene den legger egg. Anonymkode: f002f...ac0
Nowayback Skrevet 2. august #10 Skrevet 2. august (endret) Er vel ikke ideelle forhold for myggen i år. Men de kommer inn når jeg lufter om kveldene. Endret 2. august av Nowayback
AnonymBruker Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august Sinnsykt mye mygg i skogen på kveldene Anonymkode: a08b9...6e1
AnonymBruker Skrevet 2. august #12 Skrevet 2. august Ble bitt av en senest i går. Anonymkode: 53034...37e
Hensatt Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august De er vel utryddet av alle myggfellene folk har hatt stående de siste årene. En myggfelle kan ta millioner av mygg...
AnonymBruker Skrevet 4. august #16 Skrevet 4. august fikk faktisk øye på en liten mygg tidligere i dag! en humle også.. Anonymkode: fff8f...e6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå