Gå til innhold

Møtte på typen til venninna mi for første gang, han "mansplaina"...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mansplaina for meg noe man lærte på barneskolen. Som å koke poteter/riste en brødskrive. Betyr det at venninna mi har snakket om meg og hvor lav IQ jeg har eller noe liknende? Venninna mi forguder typen sin. Men det er ekstremt mye hun ikke skjønner at jeg skjønner, får jeg inntrykk av. Jeg er ikke spesielt boksmart, og ganske tilbaketrukket, men innerst inne er jeg en psykopat som har stålkontroll på veldig mye annet her i livet. Andre stille typer som opplever liknende? Jeg er ganske lei av å bli undervurdert fordi jeg ikke snakker konstant. Jeg liker heller ikke å bli overvurdert altså, bare så det er sagt...

Anonymkode: 4a2ad...47c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ev. så er han bare sånn mot alle. Bare å si ifra med det samme at han ikke trenger å forklare. 

Anonymkode: e4ab9...6d2

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du synes ikke du overtenker en enkelthendelse en smule nå...?

• Liker 15
  • Nyttig 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mansplaina for meg noe man lærte på barneskolen. Som å koke poteter/riste en brødskrive. Betyr det at venninna mi har snakket om meg og hvor lav IQ jeg har eller noe liknende? Venninna mi forguder typen sin. Men det er ekstremt mye hun ikke skjønner at jeg skjønner, får jeg inntrykk av. Jeg er ikke spesielt boksmart, og ganske tilbaketrukket, men innerst inne er jeg en psykopat som har stålkontroll på veldig mye annet her i livet. Andre stille typer som opplever liknende? Jeg er ganske lei av å bli undervurdert fordi jeg ikke snakker konstant. Jeg liker heller ikke å bli overvurdert altså, bare så det er sagt...

"Jo takk, men jeg vet faktisk hvordan man koker poteter"! Sånn, ferdig med den saken 🙂 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Du synes ikke du overtenker en enkelthendelse en smule nå...?

Jeg grubler mye, skal ikke nekte for det. Men det var såpass basic kunnskap at jeg ble litt satt ut, og når sånt skjer begynner hjernen min å lete etter grunner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg grubler mye, skal ikke nekte for det. Men det var såpass basic kunnskap at jeg ble litt satt ut, og når sånt skjer begynner hjernen min å lete etter grunner.

Noen (menn) liker å vise fram det de har av kunnskap ved enhver anledning. Det handler neppe om deg, men om ham.

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I dagens verden er det utrolig mange som ikke har det som på godt norsk kalles "basic kunnskap"/sunt bondevett, spesielt av den yngre garde.
Så kanskje han trodde du ikke visste det eller kanskje han bare er en sånn type som må forklare alt?

Anonymkode: 85293...65b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hey, jeg skjønner deg. Det er flaut da, jeg tenker jo at folk som er slik er litt dumme selv, så jeg sier ikke så mye på det. Men det er litt dumt også, siden de faktisk tar seg selv veldig seriøst… det slutter aldri 😅 og du vil heller ikke se hvor langt de drar den heller. Det blir bare flauere. 

Anonymkode: 22b19...b27

• Hjerte 1
Skrevet

Det er egentlig bare til å smile bekreftende

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han viser seg frem og skal vere kar. 

Bare klappe han på hodet og si att han er kjempeflink! 

Anonymkode: 4e606...64d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å sette sånne høflig på plass. "Du Erlend, jeg vet hvordan man koker poteter altså, så du trenger ikke forklare det for meg" (med et smil). Så ville jeg fulgt opp med et spørsmål knyttet til noe jeg hadde lyst til å snakke om - kanskje rettet mot venninna mi i stedet (i denne situasjonen).

Anonymkode: 6ef0c...168

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Sånn har jeg det og. Ting jeg ikke visste engang at man trengte å lure på. 🙈

Anonymkode: 22b19...b27

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg også! Sånn «hvorfor tror han jeg behøver forklaring på det?!» Ofte så lander jeg på at personen må være omgitt av idioter til vanlig. Eller er idiot selv, som tror det er vanlig å ikke vite ting.

Anonymkode: 01825...5a1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er de menneskene som blir litt irritert på folk som er reserverte og føler de må inn og ta ansvar (du sier jo ingenting.. eller mange som deg), fordi man ikke tar helt plass... virker som du har litt lyst å sette en grense snart eller heller ta den plassen du fortjener. Man kan fort bli litt sånn hakkekylling når man er for forsiktig, litt avhengig av hvilket miljø man vanker i.
Og så har vi alle litt av alt... ingen er perfekt. Vi kan ikke forandre andre, kun oss selv i møte med dem.

Anonymkode: 1a94d...e98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde først og fremst tenkt jeg er glad det ikke er jeg som er sammen med ham. Jeg har også en venninne som er sammen med en mansplainer. Men han praktiserer det først og fremst mot henne, og hun henger ved hvert ord og nikker og smiler. Selv om jeg vet godt at hun vet de tingene fra før. 

Anonymkode: 5a221...5c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du en psykopat? For da kan du kanskje ha en agenda mot noen, hbor det ikke er noe? 

Eller tenker jeg feil nå?

Anonymkode: 2d3d5...b6e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du en psykopat? For da kan du kanskje ha en agenda mot noen, hbor det ikke er noe? 

Eller tenker jeg feil nå?

Anonymkode: 2d3d5...b6e

Agenda mot venninna mi, tenker du? Jeg har jo tenkt ting, altså, at hun tenker at jeg er en idiot. Jeg baserer det utifra ting hun gjør/sier til meg. Derfor tenkte jeg også ting da typen hennes "fordummet" meg. Så ja, jeg er nok en psykopat.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre venninnen rett ut? Si, med en liten latter, Hehe, Helge prøvde å lære meg å koke poteter her om dagen, er han sånn mot deg også?

Anonymkode: 5a221...5c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Agenda mot venninna mi, tenker du? Jeg har jo tenkt ting, altså, at hun tenker at jeg er en idiot. Jeg baserer det utifra ting hun gjør/sier til meg. Derfor tenkte jeg også ting da typen hennes "fordummet" meg. Så ja, jeg er nok en psykopat.

Ut i fra det du skriver her er du ikke en psykopat. Psykopat er vel det man på dagligtale kaller noen som har dyssosial personlighetsforstyrrelse. 

Anonymkode: 6c6b8...501

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ut i fra det du skriver her er du ikke en psykopat. Psykopat er vel det man på dagligtale kaller noen som har dyssosial personlighetsforstyrrelse. 

Anonymkode: 6c6b8...501

Skjønner. Men jeg kan være en sosiopat da, det tror jeg nok at jeg er. Men jeg prøver å ikke bruke det til noe negativt som går utover andre mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...