AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Ang denne debatten om studier som ikke fører noen vei. Legger jeg ved link blir den vel slettet fordi den skal legges i aktuelle saker-forumet. Hvilke studier blir du klok av men ikke rik? Anonymkode: 1ace4...ebf
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Bachelorgrad I folkedans. Tror ikke man en gang blir klok av det. Greit å like å danse men hva skal man med bachelorgrad i folkedans? Anonymkode: 8f5bc...250 26 7
Daisy-love Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august Før så var det typisk utviklingsstudier og sosialantropologi. Usikker på om det har endret seg. Det som har endret seg er at en del studier som før var nok med bachelorgrad nesten er poengløse uten master om en vil ha jobb et mer sentralt sted. 12
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Kjønnsstudier må vel være det mest ubrukelige som finnes Anonymkode: dfa06...bbb 22 5
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Historie, kunst, arkitektur Anonymkode: 1054c...1dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august Kjenner ei som tok doktorgrad innenfor retningen "tverrfaglige kulturstudier". Anonymkode: c7143...9c4 13 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. august Populært innlegg #10 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Historie, kunst, arkitektur Anonymkode: 1054c...1dc Alle tre er viktige studier tenker jeg. Ikke matnyttige nødvendigvis, men alle tre er viktige deler av ett sivilisert samfunn. Anonymkode: 5e386...5c0 36 17
AnonymBruker Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Historie, kunst, arkitektur Anonymkode: 1054c...1dc Arkitektur er da ikke tull, en arkitekt planlegger bygging av byggverk. Det er i stor grad et realfag. Det er mer enn bare visuell utforming, man må kunne det byggtekniske og. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det meste på BI🤷🏼♀️ Anonymkode: 3f99a...523 Tja litt enig, men og uenig. Her lærer man jo mye matnyttig vil jeg tro. Anonymkode: dfa06...bbb 7
AnonymBruker Skrevet 2. august #12 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Arkitektur er da ikke tull, en arkitekt planlegger bygging av byggverk. Det er i stor grad et realfag. Det er mer enn bare visuell utforming, man må kunne det byggtekniske og. Tja litt enig, men og uenig. Her lærer man jo mye matnyttig vil jeg tro. Anonymkode: dfa06...bbb Jeg mener at arkitektur er tullete utdanning for Norge. Markedet er ikke stort nok. Anonymkode: 1054c...1dc
AnonymBruker Skrevet 2. august #13 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg mener at arkitektur er tullete utdanning for Norge. Markedet er ikke stort nok. Anonymkode: 1054c...1dc Jeg tenkte du mente arkitektutdanning, men forstår nå at du mener arkitektur som det visuelle / kulturelle Anonymkode: dfa06...bbb 5
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august Daisy-love skrev (19 minutter siden): Før så var det typisk utviklingsstudier og sosialantropologi. Usikker på om det har endret seg. Det som har endret seg er at en del studier som før var nok med bachelorgrad nesten er poengløse uten master om en vil ha jobb et mer sentralt sted. utviklingsstudier hadde over 5 i snitt for å komme inn da jeg tok det på 90-tallet. De hadde det kun i Oslo og Kristiansand og var noe av det beste studiet jeg tok. Anonymkode: 33745...c9d
AnonymBruker Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august Phoenix Heart skrev (2 minutter siden): Bibelstudie. Tror det er mer jobber i kirken enn innenfor folkedans i alle fall... 😅 Anonymkode: 8f5bc...250 14
Daisy-love Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): utviklingsstudier hadde over 5 i snitt for å komme inn da jeg tok det på 90-tallet. De hadde det kun i Oslo og Kristiansand og var noe av det beste studiet jeg tok. Anonymkode: 33745...c9d Snittet var høyt i min tid også, men det var ikke lett å få jobb. Mange idealister som hadde store drømmer, som var vanskelig å realisere. Jeg har ikke studert det selv, men hadde enkelte fag med dem i starten av min utdanning. 1 1
Hareena Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august Med fare for å fornærme noen, men kjønn, seksualitet og mangfold er vel ikke det mest matnyttige å velge? Jeg skjønner jo til en viss grad nytten av kompetansen, men... https://www4.uib.no/studier/program/kjonn-seksualitet-og-mangfold-arsstudium 9 3
AnonymBruker Skrevet 2. august #19 Skrevet 2. august Tenker om man skal undervise i et tema til vgs elever som feks historie eller samfunnsfag så er det jo fint å ha bachelorgrad i det, men tror man får dypdykk i valgfrie fag i lærer studiet. Jeg er usikker. Anonymkode: 8c2d8...ec9
AnonymBruker Skrevet 2. august #20 Skrevet 2. august Jo lenger jeg lever og jo mer jeg lærer, jo mer ydmyk blir jeg. Det er færre og færre studier som fremstår som "tullestudier" for meg. Det er så mye jeg ikke kan noen ting om, og det er så mange felt man ikke tenker over som man trenger at folk har kunnskap i. Og ting er alltid mer komplekst enn det ser ut ved første øyekast. Anonymkode: acab4...4e8 32 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå