Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ang denne debatten om studier som ikke fører noen vei. Legger jeg ved link blir den vel slettet fordi den skal legges i aktuelle saker-forumet. 

Hvilke studier blir du klok av men ikke rik?

Anonymkode: 1ace4...ebf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bachelorgrad I folkedans. Tror ikke man en gang blir klok av det. Greit å like å danse men hva skal man med bachelorgrad i folkedans? 

Anonymkode: 8f5bc...250

• Liker 26
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Historie

Sosiologi

Anonymkode: 5b49b...a79

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Før så var det typisk utviklingsstudier og sosialantropologi. Usikker på om det har endret seg. Det som har endret seg er at en del studier som før var nok med bachelorgrad nesten er poengløse uten master om en vil ha jobb et mer sentralt sted. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kjønnsstudier må vel være det mest ubrukelige som finnes

Anonymkode: dfa06...bbb

• Liker 22
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Fuglekjennslap. 

Anonymkode: 2e51a...152

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Historie, kunst, arkitektur 

Anonymkode: 1054c...1dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som tok doktorgrad innenfor retningen "tverrfaglige kulturstudier".

Anonymkode: c7143...9c4

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det meste på BI🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3f99a...523

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Historie, kunst, arkitektur 

Arkitektur er da ikke tull, en arkitekt planlegger bygging av byggverk. Det er i stor grad et realfag. Det er mer enn bare visuell utforming, man må kunne det byggtekniske og.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det meste på BI🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3f99a...523

Tja litt enig, men og uenig. Her lærer man jo mye matnyttig vil jeg tro.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Arkitektur er da ikke tull, en arkitekt planlegger bygging av byggverk. Det er i stor grad et realfag. Det er mer enn bare visuell utforming, man må kunne det byggtekniske og.

Tja litt enig, men og uenig. Her lærer man jo mye matnyttig vil jeg tro.

Jeg mener at arkitektur er tullete utdanning for Norge. Markedet er ikke stort nok. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mener at arkitektur er tullete utdanning for Norge. Markedet er ikke stort nok. 

Jeg tenkte du mente arkitektutdanning, men forstår nå at du mener arkitektur som det visuelle / kulturelle

• Liker 5
Skrevet

Bibelstudie. 

• Liker 22
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (19 minutter siden):

Før så var det typisk utviklingsstudier og sosialantropologi. Usikker på om det har endret seg. Det som har endret seg er at en del studier som før var nok med bachelorgrad nesten er poengløse uten master om en vil ha jobb et mer sentralt sted. 

utviklingsstudier hadde over 5 i snitt for å komme inn da jeg tok det på 90-tallet. De hadde det kun i Oslo og Kristiansand og var noe av det beste studiet jeg tok. 

Anonymkode: 33745...c9d

AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (2 minutter siden):

Bibelstudie. 

Tror det er mer jobber i kirken enn innenfor folkedans i alle fall... 😅

Anonymkode: 8f5bc...250

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

utviklingsstudier hadde over 5 i snitt for å komme inn da jeg tok det på 90-tallet. De hadde det kun i Oslo og Kristiansand og var noe av det beste studiet jeg tok. 

Anonymkode: 33745...c9d

Snittet var høyt i min tid også, men det var ikke lett å få jobb. Mange idealister som hadde store drømmer, som var vanskelig å realisere. Jeg har ikke studert det selv, men hadde enkelte fag med dem i starten av min utdanning. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker om man skal undervise i et tema til vgs elever som feks historie eller samfunnsfag så er det jo fint å ha bachelorgrad i det, men tror man får dypdykk i valgfrie fag i lærer studiet. Jeg er usikker.

Anonymkode: 8c2d8...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Jo lenger jeg lever og jo mer jeg lærer, jo mer ydmyk blir jeg. Det er færre og færre studier som fremstår som "tullestudier" for meg. Det er så mye jeg ikke kan noen ting om, og det er så mange felt man ikke tenker over som man trenger at folk har kunnskap i. Og ting er alltid mer komplekst enn det ser ut ved første øyekast.

Anonymkode: acab4...4e8

• Liker 32
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...