Pingleton Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Hei! Jeg flyttet på en stor potteplante som har stått på gulvet isted, og oppdaget et stort svart merke i tregulvet under der potten sto. Noen som har peiling på hva dette kan være? Og hvordan man får det vekk? Er lyst tregulv
The Kavorka Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Hva slags potte var det? terracotta? Sto den rett på gulvet? Det kan jo være fuktskade eller rett og slett skitt, jord, støv og drit. Et tips om en skal ha potter rett på gulvet er å ha gryteunderlag el.l. under. F.eks. sånne: 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Sopp. Pottene bør stå på en plate med luft under, så det kommer luft til. Små dråper som renner ned langs kanten kan skape fukt og sopp. Anonymkode: 74099...70f
AnonymBruker Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august Vanskelig å si når du ikke legger ved bilde. Fuktskade, sopp/mugg, møkk/jord, misfarging. Anonymkode: 25a80...dc3
Lesehest1 Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august The Kavorka skrev (4 timer siden): Hva slags potte var det? terracotta? Sto den rett på gulvet? Det kan jo være fuktskade eller rett og slett skitt, jord, støv og drit. Et tips om en skal ha potter rett på gulvet er å ha gryteunderlag el.l. under. F.eks. sånne: Lurt!
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august Pingleton skrev (7 timer siden): Mugg. 100%. Vask det rent med såpevann, aller helst klor men vet ikke om gulvet ditt tåler dette.. Prøv med vanlig vann og allrent først hvertfall! Anonymkode: a6206...08c
AnonymBruker Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mugg. 100%. Vask det rent med såpevann, aller helst klor men vet ikke om gulvet ditt tåler dette.. Prøv med vanlig vann og allrent først hvertfall! Anonymkode: a6206...08c Det gulvet tåler ikke klor. Den mørke flekken har nok kommet for å bli. hva slags gulv har du ts? Ta med bildet til en forhandler som fører den typengulv og be om tips. Anonymkode: 74099...70f
Pingleton Skrevet 3. august Forfatter #10 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det gulvet tåler ikke klor. Den mørke flekken har nok kommet for å bli. hva slags gulv har du ts? Ta med bildet til en forhandler som fører den typengulv og be om tips. Anonymkode: 74099...70f Fader, så kjedelig!! Jeg leier, så jeg vet ikke :/
Lesehest1 Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august Pingleton skrev (1 time siden): Fader, så kjedelig!! Jeg leier, så jeg vet ikke 😕 Jeg ville bare vært ærlig med de du leier av. Noen i familien leide ut for noen år siden, og et fint tregulv fra 70-tallet fikk sorte merker der potteplantene hadde stått. De hadde hatt mange på gulvet, og sølt mye da de vannet. De merkene er der enda.
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august Alltid ha potteplanter på skål eller fat eller i potteskjuler! Når man vanner så renner det nesten bestandig ut vann i bunnen, og uansett fuktig i bunnen av potta. Anonymkode: fe6ec...cca 2
Pingleton Skrevet 3. august Forfatter #13 Skrevet 3. august Takk for svar! Jeg får prøve med Allrent, men virker som det sitter rimelig godt i treet. Føler meg skikkelig, skikkelig dum som ikke viste at man måtte ha noe under potten. Gi gjerne noen flere tips hvis dere vet om noen, som er verdt å prøve.
Pingleton Skrevet 3. august Forfatter #14 Skrevet 3. august Ahhh det går ikke vekk med Allrent. Føler meg så utrolig dum.
Lesehest1 Skrevet 3. august #15 Skrevet 3. august Pingleton skrev (2 timer siden): Takk for svar! Jeg får prøve med Allrent, men virker som det sitter rimelig godt i treet. Føler meg skikkelig, skikkelig dum som ikke viste at man måtte ha noe under potten. Gi gjerne noen flere tips hvis dere vet om noen, som er verdt å prøve. Ikke føl deg dum. Det er så fort gjort! Bare si det som det er. 1
Pingleton Skrevet 3. august Forfatter #16 Skrevet 3. august Lesehest1 skrev (Akkurat nå): Ikke føl deg dum. Det er så fort gjort! Bare si det som det er. Takk. Men føler at det er sånt jeg burde vite som et voksent menneske. Heldigvis er alle de andre potteplantene i huset på bord/ ikke i direkte kontakt med gulv. Men tror du de rett og slett må skifte gulv for å få den vekk?
AnonymBruker Skrevet 3. august #17 Skrevet 3. august Pingleton skrev (4 minutter siden): Takk. Men føler at det er sånt jeg burde vite som et voksent menneske. Heldigvis er alle de andre potteplantene i huset på bord/ ikke i direkte kontakt med gulv. Men tror du de rett og slett må skifte gulv for å få den vekk? Det samme skjer i vinduskarmen Anonymkode: 7d079...20f 1
Pingleton Skrevet 3. august Forfatter #18 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det samme skjer i vinduskarmen Anonymkode: 7d079...20f Oi, ja sant - satte de oppå noe også nå. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #19 Skrevet 3. august Pingleton skrev (10 minutter siden): Takk. Men føler at det er sånt jeg burde vite som et voksent menneske. Heldigvis er alle de andre potteplantene i huset på bord/ ikke i direkte kontakt med gulv. Men tror du de rett og slett må skifte gulv for å få den vekk? Ikke plag deg selv for noe du ikke visste. Du vet det nå. Anonymkode: 74099...70f 2
Lesehest1 Skrevet 3. august #20 Skrevet 3. august Pingleton skrev (13 minutter siden): Takk. Men føler at det er sånt jeg burde vite som et voksent menneske. Heldigvis er alle de andre potteplantene i huset på bord/ ikke i direkte kontakt med gulv. Men tror du de rett og slett må skifte gulv for å få den vekk? Jeg vet ikke. Noen gulv kan pusses (slipes?), men jeg anbefaler deg å bare la det være som det er nå. Selv om vi er voksne så lærer vi underveis.😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå