AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Ser i mange tråder at det anbefales å ta en spadag hjemme for å stresse ned, gi seg selv litt omsorg osv. Jeg er veldig sliten nå, etter mye jobbing og mange belastninger, over tid, og syns det høres ut som en god ide. Men hva gjør man egentlig på en sånn "spa-dag"? Og hvordan er det annerledes enn en vanlig dusj/bad? Anonymkode: 1316e...703 1
IronMaiden Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august I dusjen hender det at jeg bruker hårkur og skrubber hele kroppen, og så bruker bodylotion etterpå. Tar gjerne en ansiktsmaske. Hvis jeg har godt tid og er alene hjemme så liker jeg å ta et fotbad! Fyller en liten balje med varmt vann og fotskrubb-salter, setter meg et behagelig sted med beina i det varme vannet, gjerne en ansiktsmaske i tillegg, en kopp med te og behagelig musikk 😊 kanskje duftlys også. Da føler jeg meg veldig rolig og avslappet etterpå 😄
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Tusen takk! Veldig gode tips! Anonymkode: 1316e...703
AnonymBruker Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august Eg dusjer og opner meg en cider etter en god tørk og kledd på meg daffeklær. Da er det helg nemlig Anonymkode: fc848...4ad
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eg dusjer og opner meg en cider etter en god tørk og kledd på meg daffeklær. Da er det helg nemlig Anonymkode: fc848...4ad Ja, det er jo deilig med en god dusj, men jeg tenker kanskje at hvis man skal kalle det "spadag" bør det være litt mer enn bareen dusj? Anonymkode: 1316e...703 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Laaaaang dusj med skrubbing og hårvask. Deilig bodylotion. Ansiktsmaske. Fotkrem (evt fotbad). Deilig mat - gjerne oppskåret frukt og grønnsaker, ost, spekeskinke e.l. bare slappe av i sofaen og se film. Akkurat son dagen i dag Anonymkode: 0a29a...78d
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Laaaaang dusj med skrubbing og hårvask. Deilig bodylotion. Ansiktsmaske. Fotkrem (evt fotbad). Deilig mat - gjerne oppskåret frukt og grønnsaker, ost, spekeskinke e.l. bare slappe av i sofaen og se film. Akkurat son dagen i dag Anonymkode: 0a29a...78d Høres deilig ut! Anonymkode: 1316e...703
AnonymBruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august Skulle ønske jeg hadde badekar. Hadde det i huset jeg vokste opp, da tok jeg med meg et par magasiner og en pils, tente kanskje et lys. Og i badet var det full fotbehandling, barbering, skrubb, hårkur, noen ganger ansiktsmaske. Og mye bare avslapping Nå liker jeg å ta fotbad og pedikyr av og til, og tar manikyr samtidig. Ansiktsmasker bruker jeg rundt to ganger i uken. Farger vipper og bryn, napper og fikser bryn, litt ettersom. Jeg har jo litt diverse apparater som jeg ikke er så flink til å bruke, hårfjerningslaser og sånt. Prøver å bruke det ukentlig. Vurderer å kjøpe sånn Led-maske, så har jeg enda et dyrt apparat jeg kan ha dårlig samvittighet for å ikke bruke ofte nok. Og så noe som ikke akkurat er superchill, men noen ganger dusjer jeg og vasker håret og så håndkletørker det og tar i hårkur. Og så bruker jeg self tan mousse, sånn som skal vaskes av etter en time. Og da dingler jeg jo bare rundt med hårkur og selvbruningsmousse i en time, det er jo litt kjedelig ventetid da hvor jeg ikke føler jeg kan sitte overalt, så helt spa-følelse er det ikke. Men ser bra ut etterpå da! Anonymkode: b9189...39f
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skulle ønske jeg hadde badekar. Hadde det i huset jeg vokste opp, da tok jeg med meg et par magasiner og en pils, tente kanskje et lys. Og i badet var det full fotbehandling, barbering, skrubb, hårkur, noen ganger ansiktsmaske. Og mye bare avslapping Nå liker jeg å ta fotbad og pedikyr av og til, og tar manikyr samtidig. Ansiktsmasker bruker jeg rundt to ganger i uken. Farger vipper og bryn, napper og fikser bryn, litt ettersom. Jeg har jo litt diverse apparater som jeg ikke er så flink til å bruke, hårfjerningslaser og sånt. Prøver å bruke det ukentlig. Vurderer å kjøpe sånn Led-maske, så har jeg enda et dyrt apparat jeg kan ha dårlig samvittighet for å ikke bruke ofte nok. Og så noe som ikke akkurat er superchill, men noen ganger dusjer jeg og vasker håret og så håndkletørker det og tar i hårkur. Og så bruker jeg self tan mousse, sånn som skal vaskes av etter en time. Og da dingler jeg jo bare rundt med hårkur og selvbruningsmousse i en time, det er jo litt kjedelig ventetid da hvor jeg ikke føler jeg kan sitte overalt, så helt spa-følelse er det ikke. Men ser bra ut etterpå da! Anonymkode: b9189...39f Jeg har badekar - det er deilig. Fotbad også. Kan jeg spørre om hvilke apparater du har og hvilke du syns er nyttige? Har sett på en sånn dampting til ansikt, men vet ikke om det har noen hensikt? Anonymkode: 1316e...703
AnonymBruker Skrevet 2. august #10 Skrevet 2. august Jeg går meg heller en lang tur i skogen for å lade opp. Spa-dag hjemme høres fryktelig kjedelig ut (men så synes jeg kremer, neglelakk etc er ekstremt kjedelig). TS, hva får deg til å lade batteriene da? Anonymkode: d3f21...196 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg går meg heller en lang tur i skogen for å lade opp. Spa-dag hjemme høres fryktelig kjedelig ut (men så synes jeg kremer, neglelakk etc er ekstremt kjedelig). TS, hva får deg til å lade batteriene da? Anonymkode: d3f21...196 Går mye i skogen, pusler i hagen, har mange hobbyer. Men, som sagt, litt sliten nå, og kunne tenke meg måter å slappe av på i tillegg til det jeg allerede gjør, som er mer aktive ting. Anonymkode: 1316e...703 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august Jeg setter på litt musikk eller lar bare tankene fly. Tar meg en kopp te eller et glass vin. Tenner stearinlys. Tar en skikkelig oljerens av ansikt og bryst, masserer lenge. Peeler meg fra topp til tå. Tar ansiktmaske, hårkur og barberer meg. Smører kropp og ansikt inn med gode kremer. Anonymkode: d1ff6...8b8
AnonymBruker Skrevet 3. august #13 Skrevet 3. august Tar et glass vin eller to. Leser en bok. Kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn å sitte med masker og hårkurer. Anonymkode: d7fca...4af 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå