Gå til innhold

Fornøyd?

Ylvalin

Anbefalte innlegg

Noen ganger når jeg leser innlegg på KG slår det meg at noen brukere er flinke til å fremheve sin egen vellykkethet. Alt er perfekt, man takler jobb, mann, barn, venner, økonomi og kropp. Innimellom dukker det opp tråder som tar opp hvorvidt man lyver på KG, er misunnelig på de "vellykkede" etc. Så er det på'n igjen med hvor mye man tjener, hvor mye (eller lite) man veier, hvor gravid man er og hvor fantastisk bryllup man har hatt. I mine øyne er det et spill. Det er det her, og det er det i den virkelige verden også. Man skal ha kontroll på det meste, i alle fall tilsynelatende.

Mange her letter sitt hjerte og får gode råd. Det er kjempeflott. Noen ganger får brukere pes fra f.x. gjester fordi det brukeren har skrevet oppfattes som kvalmt skryt. Eller rett og slett løgn. Det bør være lov å være fornøyd med seg selv og sitt liv, likevel provoserer det hvis man er fornøyd med å være vellykket. Derimot applauderes det hvis man er tilfreds med å være nyskilt, fet, lite attraktiv, fattig og har dårlig helse.

Jeg tror at mange ikke er så fornøyd med seg selv. Noen blir anonyme når problemene skal luftes selv i et forum som dette. Det er ganske vanskelig å innrømme både ovenfor seg selv og andre at man ikke mestrer tilværelsen eller at man har mindreverdighetskomplekser. Tør dere å innrømme det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med fare for å virke unnvikende;

Hva med deg selv, Pink Lady, er du fornøyd?

Vibeke :wink:

(noen ganger er det lettere å spørre andre enn seg selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen ganger har jeg mindreverdighetskomplekser...

Det tør jeg glatt innrømme.

Men hva de går utpå har jeg ikke alltid så lyst å legge ut om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel forventet å få den, Vibeke :ler: Og før noen kommer meg i forkjøpet bør jeg vel si at det er på seg selv man kjenner andre.

Jeg er ikke fornøyd med alt. Det varierer også etter dagsformen. Jeg har mine "greier", men jeg har ikke behov for å brette innsiden ut i dette forumet. Det var ikke det jeg spurte etter heller. Og grunnen til at jeg spurte var ikke fordi jeg ville kose meg med andres mislykkethet. Jeg tenkte kanskje det var en sammenheng mellom hva man føler selv og hva man føler ovenfor dem som har en flott eller ikke så flott fasade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ikke ute etter innsiden din jeg heller, Pink :ler: Takk for svar!

Mindreverdighetskomplekser; lite av dem her.

Følelse av kontroll: Ikke nå for tiden...

Vibeke :briller:

(later som om hun er cool likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...