Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som det regner litt i Oslo-området, er det større sjanse for oppholdsvær i andre halvdel av august?

Anonymkode: 2479e...ea7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå som det regner litt i Oslo-området, er det større sjanse for oppholdsvær i andre halvdel av august?

Hvorfor mener du at det skulle være en sammenheng?

Anonymkode: fe0db...c19

• Liker 2
Skrevet (endret)

Finnes nok ingen slik statistikkberegning som er til å stole på, tror jeg. YR og andre prøver å si noe om været opp til tre uker fram, men det er nesten umulig, selv med tilgang til alle verdens satelitter, klimastasjoner og superdatamaskiner. Det nærmste de kommer er at de kan se tegn på at det i uke to og tre framover kan bli litt varmere, eller kaldere, eller kanskje litt våtere eller tørrere enn normalt.

Det meteorologene får til er omtrent like sikkert som gamle værtegn. https://www.met.no/vaer-og-klima/gamle-vaertegn

Endret av aksase
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor er sammenhengen i det? Det er ikke sånn at Oslo-området har sin tilmålte andel regn i august, og at nå ved regn så «brukes dette opp» 

Anonymkode: d8976...8d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det funker ikke sånn at det balanserer seg ut på en måte, at regnet er brukt opp så da blir det tørt. 

Det kan være tørt en hel måned eller regne en hel måned, det kommer an på andre ting enn et slags balanseregnskap.

Elsker forøvrig at det regner nå, jeg har slitt litt i varmen og liker den litt kjøligere luften. 

Nå har jeg hjemmeferie da og jobber med ting inne, så sikkert mindre gøy for de som skal ut på konsert på Bjerke Travbane og sånt 😅

Anonymkode: 6c6ce...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke at det er en automatikk i det, men kanskje det er en viss statistisk sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...