AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Jeg må bare først si at jeg selv er helt avholds (aldri likt smaken av noe alkohol), så jeg har ikke peiling på disse tingene. I dag formiddag når mannen var ute å jobbet med graving sammen med noen andre karer så drakk han en halvliter pils i sola i pausen. Dette var i 14-tiden. Nå begynte jeg å freake og få panikk for vi skal nemlig kjøre å hente et bord i nabokommunen kl. 21:30 i kveld. Jeg opererte bort ei visdomstann i går og fikk noen smertestillende jeg ikke kan kjøre bil på, så det er mannen som må kjøre. Mannen sier det går helt fint og at ølen han drakk kl. 14 er ute av systemet for lengst kl. 21:30 og at han har jobbet fysisk hele dagen og drukket mye vann, så det skal jeg ikke bekymre meg for. Kjenner likevel jeg får angst for om hvis vi blir stoppet og han har drukket en øl 7,5timer tidligere, om han vil være over promillegrensa? Han er 104kg og 198 høy om det har noe å si ifht. alkohol, promille og metabolisering? Noen andre som har litt mer peiling som kan trygge meg på om det vil gå bra å kjøre bil når han har drukket en halvliter øl 7,5 timer tidligere? Eller må jeg bare kontakte de vi skal hente bordet hos og si vi må hente det imorgen når alkoholen sannsynligvis er helt ute av kroppen? 😅 Anonymkode: ab913...619
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Det går helt fint når det er så lenge mellom da han drakk og kjøring. Anonymkode: f9425...721 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det går helt fint når det er så lenge mellom da han drakk og kjøring. Anonymkode: f9425...721 Okei takk! 🙏 Anonymkode: ab913...619
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Det går HELT fint. Promillekalkulator Anonymkode: 312e4...66a 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Fant en kalkulator på nett som tydeligvis viser at alkoholen allerede er ute av kroppen. Mannen mener at på hans størrelse og metabolisme så ville det kanskje ikke gitt noe utslag i det hele tatt om han bare hadde drukket en øl og blåst etter en halvtime/time. Kanskje bare 0,1 maks sier han. Sikkert bare for å trygge meg 😆 Vet ikke hvor mye man kan stole på promillekalkulator på nett akkurat, men når alle dere sier det går helt fint så trygget det meg. Takk! Anonymkode: ab913...619
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det går HELT fint. Promillekalkulator Anonymkode: 312e4...66a Takk! Var den jeg fant og sjekket med rett etter jeg postet innlegget 🙏 Anonymkode: ab913...619
AnonymBruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fant en kalkulator på nett som tydeligvis viser at alkoholen allerede er ute av kroppen. Mannen mener at på hans størrelse og metabolisme så ville det kanskje ikke gitt noe utslag i det hele tatt om han bare hadde drukket en øl og blåst etter en halvtime/time. Kanskje bare 0,1 maks sier han. Sikkert bare for å trygge meg 😆 Vet ikke hvor mye man kan stole på promillekalkulator på nett akkurat, men når alle dere sier det går helt fint så trygget det meg. Takk! Anonymkode: ab913...619 Jøss. Ser jo her at det faktisk står at han på det meste ville fått 0,07 i promille 😅 okei det er jo langt unna 0,2. Anonymkode: ab913...619
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Det går helt fint, null stress Anonymkode: a5986...14c
AnonymBruker Skrevet 2. august #10 Skrevet 2. august Han kunne sannsynligvis kjørt rett etter den ølen uten problem. Anonymkode: 90911...f48
Mezzosoprena Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg må bare først si at jeg selv er helt avholds (aldri likt smaken av noe alkohol), så jeg har ikke peiling på disse tingene. I dag formiddag når mannen var ute å jobbet med graving sammen med noen andre karer så drakk han en halvliter pils i sola i pausen. Dette var i 14-tiden. Nå begynte jeg å freake og få panikk for vi skal nemlig kjøre å hente et bord i nabokommunen kl. 21:30 i kveld. Jeg opererte bort ei visdomstann i går og fikk noen smertestillende jeg ikke kan kjøre bil på, så det er mannen som må kjøre. Mannen sier det går helt fint og at ølen han drakk kl. 14 er ute av systemet for lengst kl. 21:30 og at han har jobbet fysisk hele dagen og drukket mye vann, så det skal jeg ikke bekymre meg for. Kjenner likevel jeg får angst for om hvis vi blir stoppet og han har drukket en øl 7,5timer tidligere, om han vil være over promillegrensa? Han er 104kg og 198 høy om det har noe å si ifht. alkohol, promille og metabolisering? Noen andre som har litt mer peiling som kan trygge meg på om det vil gå bra å kjøre bil når han har drukket en halvliter øl 7,5 timer tidligere? Eller må jeg bare kontakte de vi skal hente bordet hos og si vi må hente det imorgen når alkoholen sannsynligvis er helt ute av kroppen? 😅 Anonymkode: ab913...619 Men tenk litt logisk da - hadde du overhodet tenkt denne tanken hvis han hadde drukket en halvliter øl i går kveld, lagt seg og sovet i 7,5 time og kjørt et sted morgenen etter? 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #12 Skrevet 2. august Det går helt fint. Jeg kjenner noen som gjør det litt sånn av og til, at når de kjører til et middagsselskap for eksempel, så tar de et glass akkurat når de ankommer og drikker ikke mer alkohol resten av kvelden, så er de kjørbare når det er på tide å dra hjem. Alder, kjønn, vekt etc spiller jo inn, men alkoholen fra en halvliter er nok borte etter max 2-3 timer, helt garantert etter 7,5 timer. Anonymkode: f1231...72a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå