Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske desperat, har lagt på meg 15 kg det siste året etter jeg begynte på antidepressiva. Med mine 157 cm er det ganske mye, og jeg synes nå at jeg er lubben. 

Jeg har telt kalorier, trent, men det er utrolig hardt arbeid. 

Jeg er dessverre glad i mat og har gått til innkjøp av kullsyremaskin for å drikke mer vann, og er blitt mye flinkere til å spise bedre. Men når jeg teller kalorier går det ikke mye nedover. 

Jeg kom over det utrolig rare valget om å begynne å snuse. Jeg verken røyker eller drikker, men alt for å bli tilbake til normalt. 

Tok nå en mild snus etter råd fra søsteren min, men er drit svimmel. 

Trenger erfaringer fra folk som bruker snus som vektnedgang... 

Anonymkode: e4c01...325

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ganske desperat, har lagt på meg 15 kg det siste året etter jeg begynte på antidepressiva. Med mine 157 cm er det ganske mye, og jeg synes nå at jeg er lubben. 

Jeg er dessverre glad i mat og har gått til innkjøp av kullsyremaskin for å drikke mer vann, og er blitt mye flinkere til å spise bedre. Men når jeg teller kalorier går det ikke mye nedover. 

Jeg kom over det utrolig rare valget om å begynne å snuse. Jeg verken røyker eller drikker, men alt for å bli tilbake til normalt. 

Det demper sultfølelsen 

Anonymkode: 06aa4...722

AnonymBruker
Skrevet

Nikotin demper sultfølelsen.

Men nikotinsug og sult er vanskelig å skille.

Så når du en gang tar til fornuft og skal slutte med svineriet raser du opp i vekt.

Ikke unormalt å gå opp en eller 2 størrelser ved nikotinslutt.

Og for mange men er snus/røyk en større turnoff en litt overvekt.

Anonymkode: 8ba14...e21

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ender vel opp som en tjukkas som snuser.

Anonymkode: 0d133...be1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er svimmel fordi du naturligvis har nikotinsjokk. Det går over. Jeg går ned i vekt når jeg snuser, rett og slett fordi jeg putter snus i leppa istedenfor å småspise.

Anonymkode: 189db...bb6

• Nyttig 1
Skrevet

Det sies at man har større sjanse for å legge på seg av snus

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde akkurat det, begynte å snuse for å gå mer ned i vekt. Endte med å bare snuse, vekta enten rukket seg ikke eller gikk opp. Da jeg ble gravid gikk jeg opp mye, og måtte slutte med snusen. Det var kjipt. 

Anonymkode: da91f...690

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du absolutt vil ta noe for å stagge sult, så kjøp heller Berberine en snus. Med berberine får du en del andre heldige effekter i tillegg.

Det er svært få kosttilskudd etc jeg faktisk vil anbefale for vektnedgang og/eller trening, men Berberine er et av dem.

Anonymkode: b82dc...c29

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. Jeg småspiser ikke, og har sluttet å kjedespise. 

Kanskje bare gi den bort til søstera mi orker ikke det der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar dere. Jeg småspiser ikke, og har sluttet å kjedespise. 

Kanskje bare gi den bort til søstera mi orker ikke det der.

Det er jo en jækla dum uvane da, så er like greit å ikke gjøre seg avhengig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på og av snusing i 15 år, og joda det demper sultfølelsen. Hvis jeg får lyst på noe så er det snus, fremfor godteri. Og jeg holder meg slank. 

Jeg har greid å slutte og snuse i perioder, og tro meg da legger jeg på meg mye. Hjernen min skriker etter nikotin, og erstattes med dritt inn. Men jeg sprekker hver eneste gang til slutt... 

Jeg har enn så lenge ikke greid å snuse, men kan forsikre deg om at det er enklere å slanke seg fremfor å slutte og snuse. 

Anonymkode: 3ee31...644

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å skifte ut en uvane med en ny som er værre, og kostbar, er en veldig dårlig idé.  
det tar tid å legge om livsstilen så bruk litt tid og se hvordan det går, og legg bort desperasjonen. Slike quick-fix fungerer ikke. Gjør fornuftige valg. 

Anonymkode: 53f1f...b76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2025 den 15.56):

Hehe, jeg gjorde faktisk dette, begynte å snuse( men jeg har snust før) gikk ned over 10 kilo på kort tid. 
Elsker snusen min

Anonymkode: fba18...5a9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe, jeg gjorde faktisk dette, begynte å snuse( men jeg har snust før) gikk ned over 10 kilo på kort tid. 
Elsker snusen min

Og matinntaket har vært det samme? Noenlunde hvertfall? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Og matinntaket har vært det samme? Noenlunde hvertfall? 

Nei, jeg begynte å spise mye mindre, mindre godteri . 
Det suget etter noe på kvelden forsvant, det ble erstattet med snusen. 
Snuser enda, men trener og spiser mye sunnere i dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snust i vektnedgangen og det hjalp meg virkelig. Gått ned 28 kg. I starten var jeg ofte litt svimmel, selv med den mildeste snusen. Men etter hvert ble det en naturlig å avslutte måltidet med en snus. Det ble både et rituale og har hadde en effekt på apetitten. Ble helt klart mindre sulten, og sluttet helt med godteri uten å måtte jobbe for det. Det ble en erstatning. Snuste rundt 5-7 til dagen.

Etter jeg nådde målvekt har jeg kuttet snusen (ikke helt, men mye) og bruker nikotintyggis. Den har ikke tobakk i seg og er sunnere for tannkjøtt. Det aller sunneste er å kutte nikotin helt. Men jeg tror faktisk ikke jeg ønsker det. De kiloene skal aldri tilbake, og det hjelper meg, så da tar jeg den lille uvanen kontra det jeg stappet i meg før. 

Anonymkode: c6021...52f

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...