AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #1 Skrevet i går, 13:51 Vi planlegger bryllup. Vi er begge voksne med barn, har lange forhold bak oss. Vi vil være gift, men egentlig ikke ha bryllup. Derfor tenkte vi å ta med nærmeste familie (foreldre, søsken med barn og partnere) og forlovere (med partner) i rådhuset, og så på vår favorittresturant. Det blir fort dyrere enn vi har lyst til, så jeg ser for meg hovedrett og dessert, med 1-2 glass vin per rett, fremfor fri flyt. Men det føles litt "gjerrig" (?) Bør vi gå for endeløst med vin, og kanskje tre retter? Er en ganske uformell italiensk restaurant, men porsjonene er gode og man blir vanvittig mett. Må vi ha noe mer etter middag? Fest? Program? Vi vil liksom bare gifte oss, markere det med en familiemiddag og gi oss for dagen. Anonymkode: e147a...48a
AnonymBruker Skrevet i går, 14:00 #2 Skrevet i går, 14:00 Dere kan gjøre akkurat så mye eller lite som dere vil☺️ Bare vær tydelig på hva dere inviterer til så ordner det seg. Med det mener jeg at man, ikke bare dere bør spesifisere om det er 1 eller 3 retter, bare et glass med noe godt, snacks eller hva og hvilke forventninger dere har til de inviterte. Vi inviterte til å bli med på vielsen på rådhuset og 3 retters på restaurant, ingen fest, tidsramme, kleskode og at vi ikke ønsket gaver. Vi la med informasjon om avstander og hvordan man kom seg fra a-å og svarfrist. Enkelt, greit og veldig vellykket for vår del ihvertfall. Anonymkode: 973da...ff3 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:06 #3 Skrevet i går, 14:06 Det er DERE som skal gifte dere vel? GJØR AKKURAT SOM DERE VIL. Dere kan gjøre det så lite eller stort dere vil. Alt er helt opp til dere to som skal gifte dere. Anonymkode: c2dcf...224 2
c_buk Skrevet i går, 14:06 #4 Skrevet i går, 14:06 Dere gjør selvsagt som dere vil. Angående vin kan dere f.eks går for vinpakke til maten fremfor fri flyt. Da får dere begrenset det litt uten å virke gjerrige. 2
Brunello Skrevet i går, 14:15 #6 Skrevet i går, 14:15 Dere gjør som dere vil. Men gifte seg gjør en ikke så ofte. Så med såpass få gjester ville jeg heller spist pasta med pesto (og annet veldig billig) til middag en måned eller to og klint til på bryllupsmiddagen.
AnonymBruker Skrevet i går, 14:21 #7 Skrevet i går, 14:21 Jeg synes det du skisserer høres helt fint ut. Enig med den over som sier dere bare bør være tydelige på hva dere inviterer til, så er det meste greit Jeg tenker likevel at med hovedrett og dessert, så er det begrenset hvor mye alkohol man får helt i seg, så jeg vet ikke om det er strengt nødvendig å presisere hvor mange glass de får drikke... Men det får dere vurdere selv Anonymkode: bcb9d...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Brunello skrev (3 timer siden): Dere gjør som dere vil. Men gifte seg gjør en ikke så ofte. Så med såpass få gjester ville jeg heller spist pasta med pesto (og annet veldig billig) til middag en måned eller to og klint til på bryllupsmiddagen. Handler egentlig ikke om prisen, men at den resturanten og Italia har en spesiell betydning for oss og vår familie Anonymkode: e147a...48a 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Løsningsforslag.. 1. Dropp sirkuset, bare ta den på rådhuset uten forlovere. 2. Formiddagsbryllup, lunsj etterpå, på den italienske. Oppgi forventet sluttidspunkt. Da faller det mer naturlig å holde seg til ét glas vin, eller ingen alkohol i det hele tatt. 3. Finn en billigere løsning (restaurant/sted/lokale) til et bryllup i mer vanlig stil. Bare fordi man har en restaurant man liker, behøver man jo ikke feire alle livsbegivenheter der. Ikke sikkert restauranten er egnet til større selskaper heller. Anonymkode: dff35...c93
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Jeg var invitert i et bryllup på en restaurant en gang der det ble spesifisert i innbydelsen at vi fikk en treretters meny med tre glass vin, samt cafe avec. Utover det var vi velkommen til å kjøpe vin selv. Bryllupet var lite med kun foreldre, søsken med partnere, forloverne og noen få felles venner. Alle syntes at det var helt ok, selvfølgelig, men det ble kanskje litt lite fest utav det? Det ble mer et middagsselskap der folk gikk hjem etter at kaffen og konjakken var drukket. Jeg har også vært i et spleisebryllup der brudeparet stilte med hjemmelaget øl til alle, og der gjestene bragte med seg mat til buffeten. Det var full fest til langt ut på morgenen. Sistnevnte bryllup var sånn sett en mye mer gledesfylt begivenhet til tross for at det var mye billigere for vertskapet. Jeg har også vært i bryllup der brudeparet betalte alt, men det er som oftest menneskene og stemningen og selve rammen rundt festen som gjør dagen fantastisk. Ikke hvorvidt man fikk så eller så mange glass med vin til maten eller hvorvidt det var spleiselag eller treretters middag. Anonymkode: a07d0...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå