Gjest Student28 Skrevet 24. mars 2006 #1 Skrevet 24. mars 2006 Hallo, Jeg så en dokumentar for et par uker siden om transseksuelle mennesker. Det er personer som er født med galt kjønn. De vil da gjerne begå kjønnsskifteoperasjon i voksen alder. Jeg lurer da på kjærlighetslivet deres. F.ex en mann er egentlig en kvinne i sitt hjerte så han blir kvinne gjennom operasjon som voksen. Var han da heterofil som mann og blir lesbisk som kvinne? Eller er transseksuelle født homofile? Håper på seriøse svar.
Gjest gjest1 Skrevet 24. mars 2006 #2 Skrevet 24. mars 2006 Dette har jeg undret meg litt om også. Pappa hadde sett et program hvor en person skiftet kjønn og så skiftet fil, altså endret sin legning "over natteN2 og det syntes han var litt snålt... Men kanskje Hege kan hjelpe?
Gjest trans Skrevet 24. mars 2006 #3 Skrevet 24. mars 2006 Hallo, Jeg så en dokumentar for et par uker siden om transseksuelle mennesker. Det er personer som er født med galt kjønn. De vil da gjerne begå kjønnsskifteoperasjon i voksen alder. Jeg lurer da på kjærlighetslivet deres. F.ex en mann er egentlig en kvinne i sitt hjerte så han blir kvinne gjennom operasjon som voksen. Var han da heterofil som mann og blir lesbisk som kvinne? Eller er transseksuelle født homofile? Håper på seriøse svar. ← Riktig svar er at vedkommende er heterofil. Om en person er mann fysisk, og kvinne i sitt indre, så er han heterofil både før og etter operasjonen. Dette fordi det er hans psykiske kjønn som bestemmer legningen, ikke hvilket kjønn han er rent kroppslig.
Gjest Hege Skrevet 24. mars 2006 #4 Skrevet 24. mars 2006 Jeg lurer da på kjærlighetslivet deres. F.ex en mann er egentlig en kvinne i sitt hjerte så han blir kvinne gjennom operasjon som voksen. Var han da heterofil som mann og blir lesbisk som kvinne? Eller er transseksuelle født homofile? Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg er født med guttekropp, men er kvinne i mitt hjerte. Jeg tenner ikke på menn. Siden mine omgivelser tidligere har oppfattet meg som mann som ikke tenner på menn har de oppfattet meg som en heterofil mann. Nå har jeg hatt en operasjon som bekrefter det kjønnet jeg føler at jeg tilhører. Jeg tenner fortsatt ikke på menn. Jeg oppfatter meg som en lesbisk kvinne. Dersom jeg hadde tent på menn ville mine omgivelser, dersom de så meg som mann, oppfattet meg som homofil, mens jeg som oppfatter meg som kvinne ville sett på meg selv som heterofil kvinne. Forvirrende? Ja. For meg også. Og det er ikke enkelt å forklare. Sjekk bloggen min dersom du har lyst til å se mer om hvordan et slikt liv kan arte seg. Link i signaturen.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #5 Skrevet 24. mars 2006 Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg er født med guttekropp, men er kvinne i mitt hjerte. Jeg tenner ikke på menn. Siden mine omgivelser tidligere har oppfattet meg som mann som ikke tenner på menn har de oppfattet meg som en heterofil mann. Nå har jeg hatt en operasjon som bekrefter det kjønnet jeg føler at jeg tilhører. Jeg tenner fortsatt ikke på menn. Jeg oppfatter meg som en lesbisk kvinne. Dersom jeg hadde tent på menn ville mine omgivelser, dersom de så meg som mann, oppfattet meg som homofil, mens jeg som oppfatter meg som kvinne ville sett på meg selv som heterofil kvinne. Forvirrende? Ja. For meg også. Og det er ikke enkelt å forklare. Sjekk bloggen min dersom du har lyst til å se mer om hvordan et slikt liv kan arte seg. Link i signaturen. ← Jeg må bare si at jeg bøyer meg i støvet over at det går an å være så åpen om så private ting.
Gjest gjest1 Skrevet 24. mars 2006 #6 Skrevet 24. mars 2006 Tusen takk Hege Følte meg litt frekk da jeg PM-et deg, men flott at du ville svare
Gjest GreenSky Skrevet 24. mars 2006 #7 Skrevet 24. mars 2006 Jeg har en kompis som tidligere var kvinne. Som kvinne var hun tiltrukket av kvinner, og som mann er han tiltrukket av kvinner. En ganske kul kompis, og kommer også med gode råd på mars/venus-fronten, han har jo vært i begge leire.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #8 Skrevet 24. mars 2006 Jeg har en kompis som tidligere var kvinne. Som kvinne var hun tiltrukket av kvinner, og som mann er han tiltrukket av kvinner. En ganske kul kompis, og kommer også med gode råd på mars/venus-fronten, han har jo vært i begge leire. ← Så smart! Inside information!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå