Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha kyllingvinger i dag. Fant en oppskrift på spicy og crispy kyllingvinger. Til det skal vi ha blåmuggost dipp. Men hva mer? Det er ikke nok til middag, det blir bare en forrett. Hva har dere til kyllingvinger? Når dere skal ha det til middag vel å merke.

AnonymBruker
Skrevet

Ris og salat. Av og til potetsalat også. 

Ellers kjører vi "finger food": pommes fries, løkringer, mozzarella stenger, noen lune middags rundstykker, pastasalat Eller lignende. 

Anonymkode: 70aa0...867

Skrevet

Smørdampet mais eller maisstuing? Pommesfrittes eller kanskje potetbåter? 

AnonymBruker
Skrevet

Ris eller stekte poteter? 

Anonymkode: b8b4f...5d7

AnonymBruker
Skrevet

Maiskolber! Ååååh, nam!! 

Anonymkode: 70aa0...867

AnonymBruker
Skrevet

Gresk salat 🇬🇷

Anonymkode: 9b00d...f63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ofte bare en god salat til. Evt også hvitløksbrød. Kyllingvinger for meg er sånn kjapp og enkel middag, så styrer ikke så veldig med tilbehør 🙂.

Anonymkode: c369a...5a3

Skrevet

Løkringer og maiskolbe er veldig typisk her, liker også litt stangselleri ved siden av.

Skrevet (endret)
Stacy__ skrev (30 minutter siden):

Vi skal ha kyllingvinger i dag. Fant en oppskrift på spicy og crispy kyllingvinger. Til det skal vi ha blåmuggost dipp. Men hva mer? Det er ikke nok til middag, det blir bare en forrett. Hva har dere til kyllingvinger? Når dere skal ha det til middag vel å merke.

M66: Eneste måten jeg serverer kyllingvinger på er denne. Det er fantastisk godt. Server med en tomatsalat ved siden av. 
https://www.facebook.com/BarbecueWeb/videos/1851342331574672 

Endret av Gentleman59
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ris eller stekte poteter? 

Anonymkode: b8b4f...5d7

Det blir nok ris eller stekte poteter til, ja. Og litt salat 

Skrevet
Thjelp skrev (32 minutter siden):

Løkringer og maiskolbe er veldig typisk her, liker også litt stangselleri ved siden av.

Takk for tips! Det skal jeg definitivt prøve neste gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har kyllingvinger så spiser jeg bare kyllingvingene som de er uten noe annet tilbehør. Men da typisk mer som et måltid litt på kvelden, ikke som "hovedmiddag". Har man først begynt å grise til fingrene med kyllingfett så passer det ikke med bestikk og annet, og da begrenser det seg hva man kan ha av tilbehør, og ofte blir det bare usunne ting som passer sammen. Da er kyllingvingene alene ofte sunnere.

Det letteste om man skal ha noe litt mer "ordentlig" er faktisk å rense alle kyllingvingene på forhånd og så bruke kjøttet i hva nå enn man ønsker. Fettet i skinnet er med på å lage mye god smak. For eksempel i sånn kinesisk stekt ris, eller i thai-inspirerte supper/wok og slikt. Synes det blir litt mer delikat om det finhakkes litt. Grillkryddersmaken er kanskje ikke helt ideelt til alt, men gjør som regel ikke nok utav seg til at det ikke blir spiselig. Jeg bruker ofte renset kjøtt fra ferdigstekt kyllinglår i slike retter, med god erfaring.

Anonymkode: 1fcc0...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...