AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Samboeren og jeg planlegger å flytte til neste år. På grunn av familie må vi flytte til Telemark eller Agder, selv om det i utgangspunktet ikke er noe vi har så veldig lyst til. Vi bor nå i ei bygd i Nordland og trives godt med det. Tidligere har vi også bodd i ei ganske isolert bygd i Finnmark. Der trivdes vi også veldig godt. Vi elsker å bo på en plass hvor man er del av et lokalsamfunn, hvor man har mulighet til å bidra til miljøet og til gjengeld blir godt kjent med folk. Elsker at en tur på butikken blir en del av dagens sosiale innhold, men også at man har oversikt over alle aktiviteter som skjer. Når vi nå skal flytte sørover håper vi å finne en plass å bo hvor vi kan få denne følelsen av å kjenne alle. Er klar over at det blir vanskelig å finne plasser med nord-norske holdninger helt sør i landet, men håper kanskje å kunne få noen tips her. Selv om vi trives på bygda, liker vi å ha en del liv rundt oss. Her vi bor nå er det konserter, treningstilbud, mange arrangementer og folk i alle aldre, selv om det er en liten plass. Tilbudene er ikke alltid av høyeste kvalitet, men det synes vi går fint. Vi har tidligere bodd i både Oslo, Trondheim og Lillehammer, og har derfor også erfaring med å bo i store og mindre byer. Selv om det var fint den gang, ønsker vi nå altså å bo på en mindre plass. Vi har fleksible jobber som vi kan ta med oss hvor som helst, så arbeidsmarked er ikke noe vi trenger å ta hensyn til. Er det noen her som har tips til plasser i Agder eller Telemark med gode lokalmiljø? Både kyst og innland er aktuelt. Hører gjerne litt erfaringer med å bo på de forskjellige plassene. Anonymkode: 8e0fa...ced
Contigo Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august (endret) Flere av bygdene i øvre Telemark kan passe til det dere ser etter. Vinje, Seljord, Fyresdal og Nissedal er alle kjempefine steder. Selv har jeg bodd 1 år i Nissedal og hadde flyttet dit igjen om jeg kunne tatt med meg jobben dit. Notodden er og ei litt større bygd med litt mer som skjer. Endret 2. august av Contigo Lagt til en setning
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Vegårshei? ønsker dere større sted er Froland og noe av det dere er ute etter. Anonymkode: 76aed...bb9
AnonymBruker Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august Hvis dere er ute etter et lite samfunn som er sammensveiset er Sandøya utenfor Tvedestrand fin. Anonymkode: 76aed...bb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå