Gå til innhold

Venner som skal handle for meg, og tar seg friheter så det blir dyrere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater når folk som skal kjøpe med seg noe til meg; for eksempel fra taxfree butikken, matvarer og lign og tar seg friheter og kjøper noe annet enn det jeg har gitt beskjed om som blir dyrere for meg.

Min kusine kom med fly fra utlandet i går, og hun spurte om det var noe jeg ville ha fra taxfreebutikken, siden hun ikke skulle kjøpe noe på kvoten sin.

Jeg spurte om hun kunne kjøpe en halvflaske med likør, og sa spesifikt hvilket merke, og at det kun skulle være en halvflaske.

Fikk melding om at hun hadde kjøpt en helflaske som var over 120 kroner dyrere, men at det var rimeligst med tanke på literprisen.

Hva skal jeg med én liter likör?

En venninne som skulle komme på besøk skulle innom Kiwi og handle på veien til seg selv, og jeg spurte om hun kunne kjøpe med seg et surdeigsbrød av spelt.

Jeg sendte bilde av brødet og har sagt til henne tidligere at jeg spiser brødet på grunn av mageproblemer, og dette er ett av få bröd som magen min tåler. 

Hun hadde droppet å kjøre innom Kiwi og handlet brød til meg og seg selv på "Kanelsnurren", som hun mente var mye bedre på smak, men det kostet også nesten dobbelt så mye.

Jeg sa til henne at det var ikke dette brødet jeg ba om, men hun sa at det var veldig godt og sikkert mye bedre for magen min også.🙄

Jeg blir sur når folk tar seg friheter og sløser med mine penger.

Jeg skjønner at de gjør det for å være grei, men det var jo ikke dette jeg ba om og hvis jeg gir beskjed på en fin måte så blir de sure, og forstår ikke hvorfor jeg reagerer.

Anonymkode: 2fcbe...e00

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg bare nektet å ta det imot. De får beholde varene jeg ikke har bestilt. 

Anonymkode: d2c59...30b

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk melding om at hun hadde kjøpt en helflaske som var over 120 kroner dyrere, men at det var rimeligst med tanke på literprisen.

Er ikke poenget med tax free å spare penger?

Anonymkode: ef20b...f00

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ber du folk handle for deg da visst dette er et problem?

Anonymkode: 75692...221

• Liker 34
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvis jeg skal handle med noe for noen og jeg ikke finner det de skulle ha, spør jeg før jeg tar noe annet. Det hadde jeg satt pris på hvis det var andre veien.

• Liker 29
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De gjør det jo i beste mening. Hvis du tar det opp, er det nok ikke slik at de blir sure, men kanskje heller skuffet og lei seg fordi de gjorde litt innsats for deg, og så ble du ikke fornøyd.

Heretter bør du nok bare ordne ting selv slik at det blir riktig for deg.

Anonymkode: 51519...901

Det er det som er problemet at de tenker at de gjør det i beste mening. Når jeg handler for andre så kjøper jeg akkurat det de ønsker jeg skal kjøpe, og hvis det er tomt for det jeg skal kjøpe, så ringer jeg til de og spør om jeg skal kjøpe noe annet

TS

• Liker 17
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er lurest å handle selv, evt. spesifisere at det kun er den størrelsen/det merket du er interessert i så slipper du det. ☺️

Folk er veldig ulike når det gjelder hvor nøye de er på eksakt mengde/merke. Noen hører bare «brød» når du sier surdeigsbrød fordi det er slik de selv tenker når de handler for seg, og med mindre du faktisk betaler for handlejobben så tenker jeg at det er noe man må akseptere. 

Anonymkode: d6357...016

• Liker 6
Skrevet

Skjønner ikke at dette ikke er et oppkonstruert problem.for dette kan du jo lett bare løse vel?

jeg er over 40, og har ukentlig hatt lunsjer og besøk, men aldri hatt noen til å kjøpe noe med for meg. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ber du folk handle for deg da visst dette er et problem?

Anonymkode: 75692...221

Det skjer ikke hver gang noen skal handle for meg, men oftere og oftere, og nå er jeg mektig lei og kjenner at jeg er sur.

Jeg sa til kusinen min at jeg ikke skulle ha en liter likør, fordi den kommer til å bli dårlig før jeg får drukket den opp, Men hun mente at  jeg var utaknemmelig.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis jeg handler for noen er det veldig viktig for meg at jeg handler det riktige, og hvis jeg skal avvike så spør jeg dem, hvis jeg ikke får kontakt med dem handler jeg det som vi i utgangspunktet ble enige om. det er jo en grunn til at folk spør om neo spesifikt, synes det blir så arrogant å skulle velge noe annet på deres vegne, med mindre man er helt Meghan Markle da. 

feks den flasken med likør, hvis TS hadde ønsket seg en likør i jumbo-størrelse hadde hun vel bedt venninnen om å kjøpe den. jeg liker best små flasker. 

og det angående brød, det er i alle fall viktig. og det klarer til og med jeg å forstå, uten at jeg trenger å måtte ha problemer med magen for å forstå det. det tenker jeg er enda viktigere enn den flaske-størrelsen i tillegg. 

Anonymkode: 19d4d...9d8

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at det er lurest å handle selv, evt. spesifisere at det kun er den størrelsen/det merket du er interessert i så slipper du det. ☺️

Anonymkode: d6357...016

Men TS gjorde det med surdeigsbrødet. Likevel dro hun et helt annet sted, og kjøpte noe annet

Anonymkode: efefa...bb8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer ikke hver gang noen skal handle for meg, men oftere og oftere, og nå er jeg mektig lei og kjenner at jeg er sur.

Jeg sa til kusinen min at jeg ikke skulle ha en liter likør, fordi den kommer til å bli dårlig før jeg får drukket den opp, Men hun mente at  jeg var utaknemmelig.

TS

Du ER jo utakknemlig. 

Anonymkode: e90bb...93b

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hater når folk som skal kjøpe med seg noe til meg; for eksempel fra taxfree butikken, matvarer og lign og tar seg friheter og kjøper noe annet enn det jeg har gitt beskjed om som blir dyrere for meg.

Min kusine kom med fly fra utlandet i går, og hun spurte om det var noe jeg ville ha fra taxfreebutikken, siden hun ikke skulle kjøpe noe på kvoten sin.

Jeg spurte om hun kunne kjøpe en halvflaske med likør, og sa spesifikt hvilket merke, og at det kun skulle være en halvflaske.

En venninne som skulle komme på besøk skulle innom Kiwi og handle på veien til seg selv, og jeg spurte om hun kunne kjøpe med seg et surdeigsbrød av spelt.

Jeg sendte bilde av brødet og har sagt til henne tidligere at jeg spiser brødet på grunn av mageproblemer, og dette er ett av få bröd som magen min tåler. 

Hun hadde droppet å kjøre innom Kiwi og handlet brød til meg og seg selv på "Kanelsnurren", som hun mente var mye bedre på smak, men det kostet også nesten dobbelt så mye.

Jeg sa til henne at det var ikke dette brødet jeg ba om, men hun sa at det var veldig godt og sikkert mye bedre for magen min også.🙄

Jeg blir sur når folk tar seg friheter og sløser med mine penger.

Jeg skjønner at de gjør det for å være grei, men det var jo ikke dette jeg ba om og hvis jeg gir beskjed på en fin måte så blir de sure, og forstår ikke hvorfor jeg reagerer.

men ts, det er jo også viktig å være litt sånn "anal" når man ber noen om å kjøpe noe til en, presisere veldig, gjerne gjenta mange ganger hva man skal ha og få dem til å repetere det man har bedt dem om å gjøre, slik at man vet at de har oppfattet det riktig. 

Anonymkode: 19d4d...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la andre handle for deg. 

Anonymkode: b94fc...7d7

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det har noe med at både min kusine og min venninne har veldig god inntekt, og aldri ser på prisene når de handler mat.

Om de kjøper et brød til 23 kr eller 92,- er deikke klar over, og da tror jeg at de tenker at andre har det slik også.

Når vi snakker om priser på mat og drikke, så ler de ofte og spør meg om det er dyrt å betale 30 kroner for en agurk, eller om det er dyrt å betale 80 kr for en kurv med norske jordbær på Rema

TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ER jo utakknemlig. 

Anonymkode: e90bb...93b

Nei det er jeg ikke, for når jeg spør om noen skal handle for meg så spesifiserer jeg akkurat hva jeg skal ha.

Folk spør jo meg også om jeg kan ta med ditt og datt når jeg er på reise eller når jeg er på vei på besøk, og da er det veldig viktig for meg at jeg kjøper akkurat det de vil ha, hvis ikke ringer jeg og spør.

TS

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det har noe med at både min kusine og min venninne har veldig god inntekt, og aldri ser på prisene når de handler mat.

Ikke be noen kjøpe med så slipper du problemene.

Anonymkode: ef20b...f00

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke la andre handle for deg. 

Anonymkode: b94fc...7d7

Ja det er vel det som kommer til å skje, for jeg gidder ikke å betale for mye. Jeg er ufør på laveste takst, og kan ikke slenge om meg med penger.

TS

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...