AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Jeg legger merke til at de yngre reiser dit. Det er litt overraskende siden vi ikke pleide å gjøre det. Jeg tror ikke jeg har vært i byen engang Anonymkode: ad642...2db 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Fordi man er da liksom i Europa, men billig (sammenlignet med London og Paris). Anonymkode: 795f8...380 3
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Her i "min krets", reiser de unge pikene til Stockholm. Gutta drar til Køben. Anonymkode: 0cb1b...350 1
Daria Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august (endret) Min oldemor dro på dametur til København, min bestemor på russetur dit. Min tante dro dit for å studere (og ble), mine foreldre dro på bryllupsreise og senere familieferie dit. Å ta en helgetur med danskebåten var helt vanlig da jeg var ung voksen. Kort sagt, dette er ikke noe nytt, hvertfall ikke i Osloområdet hvor båten er et lettvint alternativ når man vil på tur. Endret 2. august av Daria 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Jeg har vært i København minst en gang i året siden jeg var ungdom, så i nærmere 50 år. København har alltid tiltrukket seg mange nordmenn, det er absolutt ikke noe nytt. Anonymkode: 4aa50...1b2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg legger merke til at de yngre reiser dit. Det er litt overraskende siden vi ikke pleide å gjøre det. Jeg tror ikke jeg har vært i byen engang Anonymkode: ad642...2db Nå tror jeg vel ikke at yngre norske kvinner reiser i noen merkbar "stim" til København, kontra unge menn. Men byen har absolutt sine fortrinn mtp shopping, uteliv og atmosfære. Det blir litt mer kontinentalt på mange måter. Men selv om det er en enkel og relativt rimelig by å ta seg til, så er den dyr å oppholde seg i, ref. kronekursen. Anonymkode: c064b...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Synes både gutter og jenter drar til Køben Anonymkode: d583f...29f
AnonymBruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august Kan det være at en del unge også har lyst til å være miljøvennlige (aka ikke reise med fly) og for oss i Sør-Norge er København ganske nært. Og som flere sier, det er noe med den kontinentale atmosfæren der som lokker. Anonymkode: 34133...849
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Det har da alltid vært slik. I hvert fall i Oslo. Anonymkode: 5973c...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #10 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi man er da liksom i Europa, men billig (sammenlignet med London og Paris). Anonymkode: 795f8...380 Med mindre det har endret seg betydelig i senere tid er vel prisnivået langt høyere i København enn både Paris og London..? Anonymkode: ed10d...30e 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august Jeg skulle gjerne sett statistikk som underbygger at det er flere unge kvinner enn menn som reiser til København. Veldig mange nordmenn, i alle aldre (og alle kjønn) er glade i København og reiser dit jevnlig, i alle fall på Østlandet/Osloområdet. Selv drar jeg dit flere ganger i året. Fantastisk by! Anonymkode: 2e230...847 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #12 Skrevet 2. august Er 25 år og føler at det var vanligere for unge mennesker å dra til København på 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Den gang var København mer lovløst, med Christiania og det var veldig billig øl. I dag føles det som om flere unge i stedet drar til Stockholm eller flyer til storbyer på kontinenten som London, Paris, Berlin, Barcelona osv. Men jeg liker København og spesielt maten, moten og hvor avslappet det er, men jeg tror ikke nordmenn synes det er like eksotisk lenger. Anonymkode: 17132...1d5
monican94 Skrevet 2. august #13 Skrevet 2. august København har alltid vært populært. Kanskje litt mindre nå pga kursen bare 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Med mindre det har endret seg betydelig i senere tid er vel prisnivået langt høyere i København enn både Paris og London..? Anonymkode: ed10d...30e Ikke på hotell Anonymkode: 795f8...380 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august Så mange jenter reiser til Køben fordi de liker dansk dynamitt mannpip i pompen. Anonymkode: 5cbf1...0be 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august København har alltid vært populær hos nordmenn, det er kontinentet, Tivoli og de er mer påkoblet. Anonymkode: b5dab...e27
Adrenalina1 Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så mange jenter reiser til Køben fordi de liker dansk dynamitt mannpip i pompen. Anonymkode: 5cbf1...0be Tulling. Og hva i granskauen er mannpip?
Stacy__ Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august København har vært populært lenge, både blant damer og menn. Det er en fin by, som ikke er så langt unna, for oss som bor på østlandet. Så er det relativt lett å komme seg dit, du har fly, danskebåten etc
AnonymBruker Skrevet 3. august #19 Skrevet 3. august Sikkert av samme grunn som mange menn reiser dit, det er en fin by med enkel forbindelse fra Norge. Anonymkode: 3dca6...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå