Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får alle denne lukten? Jeg vil ikke være en plage for andre på jobb f.eks. 

Anonymkode: e2888...17f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De færreste klarer å presse seg så langt. Du kommer til å spise lenge før keto.

Anonymkode: e9fe3...002

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ketose aktiveres ved å spise proteiner, fett, og veldig få karbohydrater. Man kan spise mye og likevel være på keto-diett

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke alle får ketoånde, og mange har det bare i begynnelsen. Du må rett og slett ha noen som sier fra om det lukter av deg.

Anonymkode: afaa3...285

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter min erfaring, er det forbigående. 

Anonymkode: 89763...4d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke i keto ånde, jeg er feit og var feit den gangen jeg prøvde meg på keto dietten.

Og du, det er bare å tygge masse tyggis, pusse tennene og tunge, være flinkere på munn hygiene generelt, og drikke masse vann... Så merker ikke folk denne så kalte "keto ånden". 

Anonymkode: 660e2...8c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva  alle dager er dette slags svadasvar? Man slutter jo ikke å spise på keto, man dropper bare karbohydrater.

Anonymkode: 32b0c...a2d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En på jobben gikk på keto diett lenge. Han stinka. Det var ikke bare ånden. Hele han lukta. Første gang tenkte jeg at han hadde drukket alkohol, lukta nesten gammal fyll. Det var skikkelig ille. Men han gikk ned masse, og han syns det var verdt det. 

Anonymkode: d5cac...226

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

En på jobben gikk på keto diett lenge. Han stinka. Det var ikke bare ånden. Hele han lukta. Første gang tenkte jeg at han hadde drukket alkohol, lukta nesten gammal fyll. Det var skikkelig ille. Men han gikk ned masse, og han syns det var verdt det. 

Anonymkode: d5cac...226

Luktet han lenge? Kanskje han har gjort noe feil. Men da er det ikke verdt det for min del isåfall!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Keto er bare svindel fra ende til annen.  Man går jo ned i vekt ved å følge den dietten ved å drikke Firsprice kaffe eller kun vann.

Bortkasta penger rett og slett. Var program om dette på TV.

Anonymkode: 3e34c...2ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Keto er bare svindel fra ende til annen.  Man går jo ned i vekt ved å følge den dietten ved å drikke Firsprice kaffe eller kun vann.

Merkelig, jeg har spist keto siden 2017 og drikker ikke kaffe i det hele tatt. Er ikke spesielt glad i vann heller. Og bortkasta penger? Det koster jo ingenting? Tror det må ha vært noe annet du så i det programmet.

Anonymkode: 32b0c...a2d

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg fikk ikke i keto ånde, jeg er feit og var feit den gangen jeg prøvde meg på keto dietten.

Og du, det er bare å tygge masse tyggis, pusse tennene og tunge, være flinkere på munn hygiene generelt, og drikke masse vann... Så merker ikke folk denne så kalte "keto ånden". 

Det lukter fra hud, porer, overalt. Ikke bare ånden. Tyggis hjelper ikke. Om lukta blir for ille kan man øke karbohydratene bittelitt. 

Anonymkode: 604c6...b04

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som har gått på keto, ingen av dem har luktet. 

Anonymkode: ec3f2...a94

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tror du misforstår. First price kaffe har ingenting med ketodiett å gjøre. 

Svindel og bortkastet penger har heller ikke noe med ketodiett å gjøre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spist ketogent i 4 år, aldri merket selv at jeg har luktet, aldri fått tilbakemelding om det heller. Samboer hadde sikkert kommentert det om det var plagsomt.

Anonymkode: 29672...caf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, det har faktisk jeg også tenkt litt på.

Jeg har tenkt å teste keto selv i høst, spiser jo nesten det "av meg selv" så ikke noe vanskelig overgang - eneste problemet mitt er å kutte ølen 😅 Jeg har snakket litt om det med en på jobben som driver med det - og jeg kjenner godt på lukta når han er i ketose for og si det sånn. 

Jeg tenker bare man må gønne på med andre lukter - alltid ha nyvaskede klær i naturstoff, bruke tøymykner, hårprodukter som lukter godt, bodylotion som lukter godt, evt parfyme eller kroppspray, en god og velduftende deodorant, tyggis. Dusje hver morgen. 

Spurte også chatgpt som tipser om dette:

• Spis nok grønnsaker og urter (f.eks. persille, mynte) – naturlige "deodoranter" fra innsiden.

• Unngå mye bearbeidet keto-mat, som kan gjøre luktene verre.

• Hold elektrolyttbalansen stabil – magnesium, natrium og kalium.

Anonymkode: a448f...841

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle får dårlig ånde som de er i sikkelig ketose, men de merker det ikke selv. Hvis hele personen lukter er det andre ting enn keto som gjør det. Grunnen til at man får dårlig ånde er at ketoner skilles ut gjennom pusten. Holder man seg i ketose gir det seg som regel ila 2-3 uker, men går du inn og ut av ketose blir du ikke kvitt det. Man kan bedre lukten med å øke veskeinntaket så mer kan skilles ut gjennom urin, men en del vil likevel pustes ut. Jeg var veldig bevisst på at ånden min var jævlig og tilpasset dette på jobb. Satt meg langt fra andre når det var kaffe eller lunsjpause, brukte munnskyllevann også på jobb, tygget tyggis, brukte munnbind. Keto fungerer veldig bra om man vil ned i vekt, men vær obs på at det sekundet du slutter så spise sånn kommer alle kiloene tilbake. Du tenker gjerne at det ikke skal skje deg, men det gjør det. 

Anonymkode: 49d67...8ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det lukter fra hud, porer, overalt. Ikke bare ånden. Tyggis hjelper ikke. Om lukta blir for ille kan man øke karbohydratene bittelitt. 

Uenig, for ikke alle får denne lukten. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uenig, for ikke alle får denne lukten. 

Det sa jeg ikke heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle får dårlig ånde som de er i sikkelig ketose, men de merker det ikke selv. Hvis hele personen lukter er det andre ting enn keto som gjør det. Grunnen til at man får dårlig ånde er at ketoner skilles ut gjennom pusten. Holder man seg i ketose gir det seg som regel ila 2-3 uker, men går du inn og ut av ketose blir du ikke kvitt det. Man kan bedre lukten med å øke veskeinntaket så mer kan skilles ut gjennom urin, men en del vil likevel pustes ut. Jeg var veldig bevisst på at ånden min var jævlig og tilpasset dette på jobb. Satt meg langt fra andre når det var kaffe eller lunsjpause, brukte munnskyllevann også på jobb, tygget tyggis, brukte munnbind. Keto fungerer veldig bra om man vil ned i vekt, men vær obs på at det sekundet du slutter så spise sånn kommer alle kiloene tilbake. Du tenker gjerne at det ikke skal skje deg, men det gjør det. 

Anonymkode: 49d67...8ca

Godt innspill. Har du fortsatt med keto eller hoppet av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...