AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Vi har en flaske stående å støve ned. Ingen av oss liker konjakk, ei heller noen vi kjenner. Men så kom jeg på den briljante løsningen at vi kunne prøve å lage drinker av den. 🤣 Mannen var med på det. Men ser det anbefales VS og VSOP til drinker. Går det likevel ann å bruke denne typen? Anonymkode: f157b...718
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august De anbefales fordi de er billigere, men det er ingenting i veien for å bruke xo. Anonymkode: 8cb75...34b 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Om du bruker den i en drink, så kommer du aldri i verden til å smake forskjell på xo, vsop etc. tipper grunnen til at det anbefales vs/vsop er fordi det typisk er billigere. Selv er jeg glad i en Gatsby. Blande med is og ingefærøl. Skal riktignok være whiskey, men cognac blir like godt. Anonymkode: 7d20a...3ea
K.B. Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august Selvfølgelig kan du det..Lag sidecar cocktails. Braastad sin Cognac er skvip med alt for mye karamell, så den passer best i cocktails samme hva. VS, VSOP og XO refererer bare til at cognacen har modnet et minimum antall år på fat, for XO så er det 10 år nå (før var det bare 6 år som var kravet..) 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Kult. Da må jeg kanskje prøve det da. Noen forslag til hva blande med? Er på hytta så har ikke tilgang på så mye ekstragreier. Men har: Appelsinjuice og prosecco (skulle lage mimosa egentlig) Sukker, kaffe og sitronsaft. (Sånn man har i te 🤣 Ellers har jeg brus med eplesmak og en sprite. Fant en oppskrift med konjakk sitronsaft, sukker og musserende vin. Men kan kanskje bytte ut sitronsaft med appelsinjuice? Anonymkode: f157b...718
K.B. Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kult. Da må jeg kanskje prøve det da. Noen forslag til hva blande med? Er på hytta så har ikke tilgang på så mye ekstragreier. Men har: Appelsinjuice og prosecco (skulle lage mimosa egentlig) Sukker, kaffe og sitronsaft. (Sånn man har i te 🤣 Ellers har jeg brus med eplesmak og en sprite. Fant en oppskrift med konjakk sitronsaft, sukker og musserende vin. Men kan kanskje bytte ut sitronsaft med appelsinjuice? Anonymkode: f157b...718 Anders har en bra Sidecar video. Cognac har en distinkt smak og den er ikke hovedbase i så veldig mange cocktails. Samme hva du gjør, ikke sukre kanten av glasset slik Anders gjør, ellers en god oppskrift. Du kan også låne min egen cocktail variant av sidecar. Triple grape sidecar. Mos grønne druer i et coctail glass, tilsett 4cl cognac, 2cl Grand Marnier, 6cl fersk sitronsaft, 2cl 2:1 sukkerlake og en halv eggehvite. Først dry shake, sil ut druerestene, shake en gang til med is, server i cocktail glass Endret 2. august av K.B.
AnonymBruker Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august Kongepjolter! 50/50 cognac og champagne (eller prosecco?). Deilig luksus! Anonymkode: ef272...400 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå