Gå til innhold

Hjelp meg til å velge en behagelig kontorstol/stol til PC-bruk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen god stol å sitte på her jeg bor nå, og sofaen er umulig også, så jeg trenger en god stol å sitte i. Ser på gaming-stoler på finn, da disse virker mer behagelige enn kontorstoler, og jeg sitter mye ved PCen.

Kan noen dele sin erfaring med stoler for PC-bruk? Her er søkresultatene jeg har å velge mellom på finn.no akkurat nå. Tenker på den svarte på Hamar, er den bra, eller blir slike kunstlær-stoler glatte å sitte på: https://www.finn.no/recommerce/forsale/search?aur_ca=search-emailsender&aur_me=email&aur_so=aurora&finnMail=agent&location=0.22034&price_to=400&q=gamingstol&sort=PUBLISHED_DESC&stored-id=64400104

Anonymkode: 5eb4e...503

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha en god stol så bør du ha en kontorstol. Gamingstoler er ikke like behagelige,  de er laget mest for å se kule ut. Og dette kommer fra en som har gamingstol og har hatt flere tidligere. 
min neste stol blir en god kontorstol for å si det slik. 

Anonymkode: 51863...dbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal du ha en god stol så bør du ha en kontorstol. Gamingstoler er ikke like behagelige,  de er laget mest for å se kule ut. Og dette kommer fra en som har gamingstol og har hatt flere tidligere. 
min neste stol blir en god kontorstol for å si det slik. 

Anonymkode: 51863...dbb

Virkelig? Men de er jo laget for å sitte i et døgn i strekk og game..... TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter i timesvis på jobb, og syns den desidert beste kontorstolen er Håg Capisco. 

Anonymkode: b0270...877

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gamingstoler er ikke gode å jobbe i. Umulig å endre sittestilling. Det er for de som sitter timesvis urørlig og spiller.

Anonymkode: 46fa2...f0e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2025 den 13.45):

Her er kontorstolene på finn: https://www.finn.no/recommerce/forsale/search?location=0.22034&price_to=300&q=kontorstol&stored-id=81394128
Hva med denne? Ser det er mange som selger den, tror den er fra Ikea. Det finnes andre dyrere merker også, men samme utforming, er de bra? TS

image.png.831589aaaf42d7cedab3140cfe407072.png

Den er helt grei, men blir slitsomt uten støtte til nakke i lengden.  Hadde en slik tidligere som jeg ga videre.

Jeg synes faktisk at gamingstol er best. både til gaming, hobby og jobbing. Mye forskjellige meninger der ute. Jeg har to stykker, en ved gaming/jobb-pulten og en på hobbyrommet. Tror nok man kan finne like gode kontorstoler også, hvis man legger litt penger i det.

Anonymkode: f2700...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Håg Capisco, uten tvil! Du kan til og med sitte baklengs på den, faktisk. 

Anonymkode: 383eb...818

• Liker 1
Skrevet

IMG_1297.jpeg

IMG_1298.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker IKEA Markus. Beste billig-stolen jeg har testet.

Anonymkode: b545f...542

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den er helt grei, men blir slitsomt uten støtte til nakke i lengden.  Hadde en slik tidligere som jeg ga videre.

Jeg synes faktisk at gamingstol er best. både til gaming, hobby og jobbing. Mye forskjellige meninger der ute. Jeg har to stykker, en ved gaming/jobb-pulten og en på hobbyrommet. Tror nok man kan finne like gode kontorstoler også, hvis man legger litt penger i det.

Da er det visst forskjellige meninger ja. Jeg ser på gaming-stoler fordi jeg vil ha nakkestøtte faktisk, og på kontorstoler er det dyrere enn på gamingstoler.

Hvilken stol har du? TS

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du skal ha en stol som er GOD å sitte lenge i, så er det en del ting som ofte indikerer at det er snakk om et kvalitetsprodukt. 

1. Høydejustering.
2. Mulighet til å justere setet (Avstand fra rygg til kne. Du skal ha støtte under hele låret.) 
3. Justerbare armlener. Helst både i høyde og avstand fra sitteputen. 
4. Justerbar ryggstøtte
5. Mulighet for å feste/vippe ryggen
6. Aller helst bør det være stofftrekk, og ikke skinn/kunstskinn på stolen.
7. Nakkestøtte og korsryggstøtte er også fint om er mulighet for.

Jeg har vært med på å kjøpe inn kontormøbler på jobb. Og jeg har kjøpt forskjellige kontorstoler og gamingstoler hjemme. 

Vi har hatt billige IKEA-stoler, som er OK å sitte på noen få timer, men vonde om det er hver dag og over lenger tid. (Dette er gjerne omtrent de billigste IKEA har.) 
Vi har hatt "dyre" gamingstoler. (Vi har hatt Svive. De har vært veldig bra.) 

Men det viktigste er nok at stolen har nødvendige justeringsmuligheter. 
Det er gjerne det som skiller gode og dårlige stoler. 

Anonymkode: ca214...974

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2025 den 13.45):

Her er kontorstolene på finn: https://www.finn.no/recommerce/forsale/search?location=0.22034&price_to=300&q=kontorstol&stored-id=81394128
Hva med denne? Ser det er mange som selger den, tror den er fra Ikea. Det finnes andre dyrere merker også, men samme utforming, er de bra? TS

image.png.831589aaaf42d7cedab3140cfe407072.png

Denne har vel tilnærmet ingen muligheter for justering. 
Den ser pen ut, men du skal ha flaks om den passer kroppen din. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da er det visst forskjellige meninger ja. Jeg ser på gaming-stoler fordi jeg vil ha nakkestøtte faktisk, og på kontorstoler er det dyrere enn på gamingstoler.

Hvilken stol har du? TS

Denne har jeg to stk. av:

https://jysk.no/kontor/gamingstoler/gamingstol-nibe-svart-imitert-skinn/rod?utm_source=google&utm_medium=cpc_shopping_brand&utm_campaign=5. JNO - Shopping - BG (Brand generic)&utm_content=All products -&utm_term=3640182&gad_source=1&gad_campaignid=1046816145&gbraid=0AAAAADwdNElgbo6R9xvyziISLOfT7509c&gclid=CjwKCAjwkbzEBhAVEiwA4V-yqrSt9n0_opRLM9IlOgd6iuE1m033crhhb_ai8R-WCkevok2a49Xz8hoCGSgQAvD_BwE

Hadde først en i noen år før jeg kjøpte en til. Fant nr. 2 til en tusenlapp på finn😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dersom du skal ha en stol som er GOD å sitte lenge i, så er det en del ting som ofte indikerer at det er snakk om et kvalitetsprodukt. 

1. Høydejustering.
2. Mulighet til å justere setet (Avstand fra rygg til kne. Du skal ha støtte under hele låret.) 
3. Justerbare armlener. Helst både i høyde og avstand fra sitteputen. 
4. Justerbar ryggstøtte
5. Mulighet for å feste/vippe ryggen
6. Aller helst bør det være stofftrekk, og ikke skinn/kunstskinn på stolen.
7. Nakkestøtte og korsryggstøtte er også fint om er mulighet for.

Jeg har vært med på å kjøpe inn kontormøbler på jobb. Og jeg har kjøpt forskjellige kontorstoler og gamingstoler hjemme. 

Vi har hatt billige IKEA-stoler, som er OK å sitte på noen få timer, men vonde om det er hver dag og over lenger tid. (Dette er gjerne omtrent de billigste IKEA har.) 
Vi har hatt "dyre" gamingstoler. (Vi har hatt Svive. De har vært veldig bra.) 

Men det viktigste er nok at stolen har nødvendige justeringsmuligheter. 
Det er gjerne det som skiller gode og dårlige stoler. 

Hvorfor ikke kunstlær? Er det fordi man glir i dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...