AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Jeg har alltid hatt et ungt utseende, ble f.eks. spurt om leg på polet frem til jeg var nesten 40. Men for to år siden byttet jeg jobb (og rundet 40), og siden det har det gått nedover føler jeg. Jeg har sett, gammel, dratt og gusten ut. Jeg mistrives sterkt i den nye jobben, det er stress og mas hele tiden. Også utenfor arbeidstid. Jeg har rett og slett vært utslitt. I fjor fikk jeg nesten ikke ferie heller. Utseendet trodde jeg handlet om alder. Nå har jeg hatt tre uker ferie, og føler meg som en ny (eller den gamle) versjonen av meg selv! Føler jeg plutselig ser ti år yngre ut. Huden ser glattere ut og har fått tilbake gløden. Er det virkelig mulig? At man kan se gammel ut pga slitenhet, men så se yngre ut igjen? Anonymkode: 9c2e8...7d4
AnonymBruker Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august Høyt nivå av stresshormonet kortisol, noe som ofte forbindes med langvarig stress, er jo ikke akkurat kjent for å være noen helsekur for kroppen. Huden er vårt største organ og er ofte utsatt for utbrudd f.eks. ved en del hormonforstyrrelser. I tillegg sover man ofte dåeligere om man har mye stress i kroppen over tid. At stress og mangel på trivsel på jobb kan prege utseendet på måten du beskriver er dermed ikke så veldig usannsynlig som jeg ser det. Vurder om du kan inkorporere noe i hverdagen som lar deg koble av fra stresset på jobb (mange søker til trening f.eks., turgåing, svømming eller annen fysisk aktivitet) i første omgang. Om det ikke er nok eller hjelper, vurder også et jobbskifte? Anonymkode: 74359...631 1
exictence Skrevet 3. august #3 Skrevet 3. august Det gjør at man ser sliten ut, ikke nødvendigvis gammel
AnonymBruker Skrevet 3. august #4 Skrevet 3. august Ja, jeg ble også spurt om leg til jeg nærmer meg 40. Alltid vært pen, så levde vel på det. Men så gikk det nedover. For to år siden var var jeg såå stygg. Orket ikke kikke meg i speilet 😅 Nå har jeg gjort livstilsgrep og føler meg vakrere enn noen gang, 44 år gammel. Er slankere, håret er sunnere, huden bedre. Får stadig høre at jeg ser mye yngre ut, men viktigste er at jeg føler meg så fin. Anonymkode: 31a87...f72 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå