AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Jeg og samboer har jobbet hardt i noen uker nå, og nå fyller endelig SPA-badet vi har kjøpt seg opp med vann som skal varmes opp og i morgen er det klart for bobler og avslapping. Ungene gleder seg også, en skolestarter og kommende 2.klassing, og jeg har allerede overhørt at de har planlagt om å bade med alle vennene sine der. Det har jeg lyst til å si nei til. Jeg tenker at det er et sted for å slappe av, og det klarte nok ikke ungene mine sammen med venner. Dessuten er dusj påkrevd både før og etter, og jeg vil jo ikke ha nabounger flyvende i dusjen her hele tiden heller. Og ikke minst så krever det jo tilsyn, noe jo ikke har planer om å bruke masse tid på. Så hovedregelen er at badet er for familien, og så kanskje unntak i mer spesielle situasjoner hvor mine krav til hygiene og sikkerhet blir overholdt. Er dette urimelig? Eller hvordan regler har dere andre med slike bad og ivrige barn. Anonymkode: 633a0...a9b 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Hvorfor har du barn? Å hvorfor har du skaffet deg noe som ikke barna og vennene kan bruke? Å du har tydeligvis heller ikke snakket med barna dine, om alle disse reglene du setter opp. Anonymkode: 1f8b1...072 11 3
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Du må i så fall snakke med ungene dine FØR de inviterer alle de kjenner til å bade hos dere, det er veldig kjipt å få stadige forspørsler fordi naboer og venner er lovet bad, og så blir du hun som sier nei. Jeg tenker det er helt greit å ikke ville ha ansvar for unger som bader, tisser i vannet og valser våte rundt hos dere, men da må ungene dine vite det med en gang. Du burde tatt den samtalen allerede når du overhørte deres samtale. I motsetning til hun over mener jeg det er helt greit å anskaffe noe bare til familien, men da må det vøre informert om fra dag 1. Anonymkode: 9f978...181 22 7
AnonymBruker Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august Her har selvsagt ungene fått bade med vennene sine. De syns jo det er kjempegøy. Og ja, alle må innom dusjen først. OG vi har måtte følge med når de er der. (Og fylle på vann når de er ferdig med herjingen sin). Vi tenker at det bare er hyggelig at barna får skape gode minner med vennene sine. Anonymkode: 12161...780 8 5
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Men hvorfor kjøpte du et spabad når du har barn som er i verste badealder, da? Hvorfor kjøpte du ikke et billigere basseng som ungene kan plaske i uten at du trenger være redd for at de skal ødelegge noe? Som venner kan være i uten at du trenger våte unger traskende gjennom hele huset først? Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil ha andres unger oppi ditt nye spabad, og at du ikke vil ha andres unger i din dusj og våte unger i ditt hus. Er du som meg, så vaskes dusjen før og etter man har hatt gjester som bruker den uansett hvem det er. Unger griser, bråker og er ekle. Derfor har de sine egne leker. Jeg har unger, og derfor har jeg ikke spabad. Jeg har et ganske stort basseng i hagen min, som jeg kan avkjøle meg i når jeg har solt meg. Der får ungene også bade med venner, og de storkoser seg. De dusjer ikke, men spyler med hageslangen før bading. Jeg tar jobben med å fjerne grus, dritt og gress fra vannet, men det er ok fordi ungene har kost seg og fordi bassenget ikke har samme standard som et spabad. Når ungene blir tenåringer skal jeg også ha spabad. Og det skal være mitt. Anonymkode: a141e...57e 8
Morten1 Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august billig basseng eller dyrt spa bad, jeg ønsker ikke å ha nabo unger i mitt basseng, først handler det om ansvar, nummer to ønsker jeg ikke at det tisses i bassenget, for det kommer til å skje og hvem tar da jobben og kosten med å bytte vann og vaske ned bassenget? 6
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Montere utedusj? ellers tenker jeg det er uheldig at du har latt barna dine ha forventninger til spa-badet og ikke pratet med dem på forhånd. Hadde dere kommunisert med en gang og vært tydelig på hvilke regler som gjelder hadde dere unngått denne situasjonen. Anonymkode: 252c8...67f 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Er det boblebad du mener? Anonymkode: ddc44...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #10 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor har du barn? Å hvorfor har du skaffet deg noe som ikke barna og vennene kan bruke? Å du har tydeligvis heller ikke snakket med barna dine, om alle disse reglene du setter opp. Anonymkode: 1f8b1...072 Hvorfor lærer du deg ikke forskjell på og og å før du skriver kritiske innlegg til andre? Ts, du får si til ungene dine at dette bassenget ikke er et leketøy og derfor kan de ikke invitere andre dit. Jeg ser ikke problemet her? Vi har airtrack, den er trening og ikke til å være gratis lekeplass for nabounger. Aldri vært noe problem. Nabounger får heller ikke renne ned hagen vår for å hoppe på trampoline, klarte i klatreveggen vår eller leke med hunden, selv om barn som er på besøk selvsagt kan få lov å både klatre, hoppe, turne og leke med hunden. Men det er forskjell på avtalte vennebesøk og å bli nabolagets SFO sånn det virker som mange her på KG blir. Anonymkode: a1c2a...b3c 5
AnonymBruker Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor har du barn? Å hvorfor har du skaffet deg noe som ikke barna og vennene kan bruke? Å du har tydeligvis heller ikke snakket med barna dine, om alle disse reglene du setter opp. Anonymkode: 1f8b1...072 What? Vi har skaffet noe vi og barna våre kan bruke og kose oss med. Og som barna kan kose seg med sammen med vennene når de blir eldre. Men ikke som skal herjes med av første og andreklassinger. Anonymkode: 633a0...a9b 8
AnonymBruker Skrevet 2. august #12 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor lærer du deg ikke forskjell på og og å før du skriver kritiske innlegg til andre? Ikke meg du siterer men........ Du er klar over at språk er dynamisk og endrer seg? "Og" og "å" er i ferd med å bli samme ordet. Gamle norsklærere kan hate det så mye dem ønsker. Men språket er i endring. Skriftspråket kopierer dagligtale og er helt normalt. Vi skriver ikke på samme måte i dag som på 1950tallet. Utrolig hvor folk skal rette på andre for bagateller hele tiden. Anonymkode: f9114...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #13 Skrevet 2. august Jeg trodde virkelig ikke jeg skulle få pes på KG av å kjøpe spa-bad når jeg har barn selv . Der tok jeg feil gitt. Er det virkelig sånn at når man har barn skal de og nabounger ha fri tilgang til ALT? Hva skjedde med grenser? Anonymkode: 633a0...a9b 9 3
AnonymBruker Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august Kjøp et oppblåsbart basseng du setter på plenen som ungene kan bade i med vennene sine. Så sier du at spa-badet er for familien. Oppblåsbare basseng kan tømmes og spyles. Det finnes ganske store/dype for under 1000 kr. Anonymkode: 923bc...9e8 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg trodde virkelig ikke jeg skulle få pes på KG av å kjøpe spa-bad når jeg har barn selv . Der tok jeg feil gitt. Er det virkelig sånn at når man har barn skal de og nabounger ha fri tilgang til ALT? Hva skjedde med grenser? Anonymkode: 633a0...a9b Da er du ikke ofte på KG. Her inne får du kjeft for absolutt alt. Men seriøst. Før ungene rekker å invitere halve skole så sier du klart fra. Spa-Bader er KUN for familien og ingen andre. Dem får ikke lov å invitere venner til det. Den regelen har faktisk dem jeg kjenner med Spa-Bad og unger. Fungerer fint så lenge ungene respekterer dere som foreldre. Anonymkode: f9114...a5c 3
AnonymBruker Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august Du er ikke urimelig. Som forelder til barn på samme alder som deres ville jeg ikke tenkt at våre barn skulle få bade i deres boblebad. Men gi tydelig beskjed til barna deres asap. Anonymkode: c5275...371 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august Jeg hadde aldri tillatt andre enn familien oppi spa-badet. Mulig jeg er sær, men jeg vil ikke ha andres bakterier, skitt og tiss i mitt bad. Det er som TS sier ikke noe leketøy for barn. Kanskje lurt å ta praten med barna asap, slik at forventingene hos dem og naboungene ikke blir for høye. Anonymkode: a43c5...7a6 5
Aureka Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august Jeg er ingen barnehater, men hadde seriøst ikke orket å ha halve nabolagets barn i mitt boblebad eller spabad. Nope. Men det hadde jeg nok formidlet til barna før de rakk å invitere noen. Ta det opp med barna og si at dette er kun for familien. Det handler om renslighet også. Alternativt kan barna få invitere en sjeldent gang, men at dette avtales på forhånd. Annet alternativ er å kjøpe inn et slags basseng som barna kan leke i. Tror de fleste foreldre forstår begrensningen. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #19 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor lærer du deg ikke forskjell på og og å før du skriver kritiske innlegg til andre? Ts, du får si til ungene dine at dette bassenget ikke er et leketøy og derfor kan de ikke invitere andre dit. Jeg ser ikke problemet her? Vi har airtrack, den er trening og ikke til å være gratis lekeplass for nabounger. Aldri vært noe problem. Nabounger får heller ikke renne ned hagen vår for å hoppe på trampoline, klarte i klatreveggen vår eller leke med hunden, selv om barn som er på besøk selvsagt kan få lov å både klatre, hoppe, turne og leke med hunden. Men det er forskjell på avtalte vennebesøk og å bli nabolagets SFO sånn det virker som mange her på KG blir. Anonymkode: a1c2a...b3c Gjør jeg det har ikke du noe å irritere deg over .. Anonymkode: 1f8b1...072
AnonymBruker Skrevet 2. august #20 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): What? Vi har skaffet noe vi og barna våre kan bruke og kose oss med. Og som barna kan kose seg med sammen med vennene når de blir eldre. Men ikke som skal herjes med av første og andreklassinger. Anonymkode: 633a0...a9b Jeg har sånt boblebad ute og LOVER deg det er IKKE kos og avslapning med spa bad, to unger og to voksne. Det er bare styr og stress, splashing og se på meg, wiiiiii, snurrer rundt og plask og hui og hei. De er også kjempevarme, og man blir jo helt anpusten av dampen. Det er avslappende å sitte rolig der med en annen voksen ja. Men for barn som plasker rundt så er det ikek noe særlig. det er også ganske dypt vann for en på 7 år, så dere må jo hele tiden være i nærheten om det er nabounger oppi. Anonymkode: 2599c...390 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå