Gå til innhold

Min datter på 8 år har et vanskelig vennskap, foreldrene avfeier dialog

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er i en samme gjeng, i samme klasse, så føler ikke det går ann å ekskludere henne heller. 

Anonymkode: 6fd4b...6cd

Roten til problemet her virker jo å være at de får bruke mobilklokker.

Ganske få hos oss fikk lov til å gjøre det med klokke/mobil. 

Hvordan er samspillet på skolen da, ifølge lærer/sfo/aksansatte? 

Jeg er riktignok stuptrøtt, men jeg skjønte ikke så mye av hva kjernen egentlig er rent sosialt. 

• Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan da ikke ha åtteåringer som driver og ringer hverandre?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Sunnfjording skrev (45 minutter siden):

Dere kan da ikke ha åtteåringer som driver og ringer hverandre?

Det er det klokken er til, men datteren vår bruker den bare til å avtale treff eller kommunisere med oss..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er det klokken er til, men datteren vår bruker den bare til å avtale treff eller kommunisere med oss..

Verken hun eller venninnene er modne nok til å kommunisere på dette viset. Det krever sosial kompetanse og øving. Det ser du jo allerede fra dramaet som har oppstått.

Støtter forslaget om å blokkere alle numre unntatt deres.

Anonymkode: cf9ea...aa0

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stopp muligheten for å ringe hverandre med klokkene.

Bruk energien din på å lære din egen datter å ikke være mellommann, i stedet for å få en uvillig mor til å ta i mot korrigering i barneoppdragelsen.

At barn geiper tunge, det må du tåle ,skjønner litt at moren blir irritert på deg når du er så på detaljnivå. 

Anonymkode: 66e9f...f32

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du bør tre tilbake, og slutte å hause opp drama som ikke er det. Har du ikke nok ting i ditt eget liv? 

Det er høfligere å finne på grunner, enn å si den egentlige grunnen noen ganger. Sånn som du fremstår her, antar jeg oppførselen din kan ha en del å gjøre med at hun ikke ønsker å komme på besøk. 

Du er også en forelder som ikke vil høre. Foreldrene hennes har bedt deg om å ligge litt lavere, men du vil ikke. 

Syns heller ikke det høres særlig hyggelig ut å kjøre noen barn utenom en. De er 8 år, og klarer fint å gå, sykle eller sparkesykle for å komme seg steder. 

Du lager problemene her. Slutt med det 

Anonymkode: d575c...35d

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lager absolutt ikke drama, men ønsker de skal lære å være gode venner. 

Hun krever at alle kommer dit, derfor er alle der. 

Hva feiler det alle disse barna som møter opp hos henne bare fordi hun krever det? Hvis datteren din er så lett å herskes med bør dere jobbe med dette. Den andre jenta er uvesentlig i dette.

Anonymkode: bbfb7...6e2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva feiler det alle disse barna som møter opp hos henne bare fordi hun krever det? Hvis datteren din er så lett å herskes med bør dere jobbe med dette. Den andre jenta er uvesentlig i dette.

Barn er gode til å si fra, så tror nok dette bare er et problem i TS sitt hode. 

Kjente en jente med foreldre med angst da jeg var barn. Var utrolig slitsomt og kleint å treffe henne med foreldrene på slep 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bør tre tilbake, og slutte å hause opp drama som ikke er det. Har du ikke nok ting i ditt eget liv? 

Det er høfligere å finne på grunner, enn å si den egentlige grunnen noen ganger. Sånn som du fremstår her, antar jeg oppførselen din kan ha en del å gjøre med at hun ikke ønsker å komme på besøk. 

Du er også en forelder som ikke vil høre. Foreldrene hennes har bedt deg om å ligge litt lavere, men du vil ikke. 

Syns heller ikke det høres særlig hyggelig ut å kjøre noen barn utenom en. De er 8 år, og klarer fint å gå, sykle eller sparkesykle for å komme seg steder. 

Du lager problemene her. Slutt med det 

Du forstår ikke. Det var tre barn der, inkludert hun som bor der. Jeg hentet min datter og den andre satt på. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gir dere slike klokker til 8-åringer????? 

Jeg er helt sjokkert over dumskapen fra dere foreldre.

Lekeavtaler ordnes enkelt via mor eller far i den alderen.

Anonymkode: bf4cb...014

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lekeavtaler ordnes enkelt via mor eller far i den alderen.

For barn i 2./3.klasse?? Seriøst? Her avtaler ungene det selv på skolen eller møtes ute i gata, ringer på hos hverandre, sykler til løkka for å finne venner osv. Lekeavtaler var noe vi slutta med i barnehagen. 

Anonymkode: 6e4a9...25e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du forstår ikke. Det var tre barn der, inkludert hun som bor der. Jeg hentet min datter og den andre satt på. 

Det er ganske uryddig satt opp, så ikke lett å henge med. 

Så hun sier i fra at du/ dere ødelegger det sosiale og hyggen. Men du ønsker ikke å lytte 

• Liker 3
Skrevet

Takk for at du minnet meg på hvorfor jeg ikke skal kjøpe klokke til 8-åringen i huset.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

HI var veldig rotete og kaotisk og det var uklart hva problemet egentlig er. Tenker at det tyder på noe angst og kaos i hodet til TS. Sliter TS med angst problematikk som gjør at hverdagslige småproblemer som hun beskriver oppleves så intenst for henne som voksen? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Snedig skrev (7 timer siden):

Takk for at du minnet meg på hvorfor jeg ikke skal kjøpe klokke til 8-åringen i huset.

Tenkte det samme!

8-åringer er på ingen måte klar for å ha slike klokker uten tilsyn. At dette er noe de MÅ ha for å kunne kontakte venner er bare tull, et helt kunstig skapt behov. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skrot klokka. 

De andre tingene du nevner er vel vanlige ting som oppstår mellom jenter i den alderen? Du lærer datteren din mer av at de takler dette selv eller at det går over. 

Anonymkode: 07a3f...29d

• Liker 2
Skrevet

Jenta er en løgner som vil styre alt, og hun har antageligvis lært det hjemme, det er derfor det ikke funker å snakke med foreldrene. 

Det du kan ha fokus på, er å lære barnet ditt grenser.

Ikke alt kan løses ved "kommunikasjon".

Skrevet

Jeg har to på samme alder og de har ikke andre barn som kontakter i klokkene sine.

At datteren din og en annen kan ringe til hverandre, men ikke den tredje venninna er oppskriften på problemer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er for unge til å kunne ringe hverandre med klokka. En slik klokke er kjempesmart- men kun for å ringe foreldre.

Godt mulig jenta har en god grunn for å ønske å leke ute eller hjemme hos seg selv. Kanskje hun føler seg utrygg eller noe. Jeg var litt samme greia, det var tryggere at jeg fikk besøk, eller at vi var ute, enn å dra bort til andre. Hadde ingenting med hverken barna eller foreldrene å gjøre, men at jeg var et usikkert barn.

Anonymkode: e02f9...113

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2025 den 12.02):

Hva mener dere?? 

Jeg tenker at du kan roe litt ned på kontrollbehovet og være litt mer tolerant. Den andre moren virker å tro mer på at barn korrigerer hverandre selv, og aksepterer mer at utvikling, læring og modning tar tid, og skjer ulikt fra barn til barn? Mens du liker å støtte/voksenstyre mer. Begge syn er lov, og har fordeler og ulemper. Begge barna har og er venner, å bli noe såret og møte noe drama er ikke til å unngå helt. 

Anonymkode: b6997...fe3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...