Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

What if ... Norge og livet i Norge viser seg å være veldig annerledes enn du trodde. Janteloven, at alle er like, er en falsk historie. Janteloven viser seg å være veldig negativ. Med manipulasjon, mange løgner, traume, maktmisbruk, menneskehandel og mer. Men det er ikke alt. Janteloven er ikke død. Janteloven lever. Janteloven er overalt, hver dag. Og nesten alle i Norge er midt oppi det. Du har også den dårlige oppførselen. Og dine venner, kolleger, familiemedlemmer.

Hva tenker du om det? Hva ville du gjort?

Anonymkode: 0d280...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det du beskriver er nærmere det reelle enn fiksjon, ville jeg gjort det samme som jeg gjør nå: Prøve å være bevisst på at jeg er den allmektige skaperen av min egen livsopplevelse. Det innebærer å ta valg som er positive for meg, selv om det kan være ubehagelig og kontroversielt. Da produserer jeg resultater som gir meg verdi, og jeg kan slutte med å skylde på omstendighetene og omverdenen for hvordan jeg har det. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har oppdaget for lenge siden at jeg lever i en dårlig film, men kommer jo ikke ut av den. Og jeg vet ikke om det akkurat har med janteloven å gjøre, da USA opplever mye av det samme nå, og de eier ikke jantelov.

Anonymkode: a941e...7c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt overasket over at janteloven var fienden som første til disse problemene, da andre land uten jantelov også har dem. 

Siden jeg er hoved personen har jeg aldri tenkt jeg var lik alle andre, og nå blitt gradvis redd fordi alle andre er. Da kommer følelsen, alene i verden, er det verdt det, er det noen i dem bak denne gjenntagende fasaden? Vil jeg redde dem?

Det er mye å gjøre, men kanskje det aller retteste er at det blir scene show? Jeg er meg, sang, også ser de at de også kan være seg.

Allsang. Slutt.

Anonymkode: 52199...1a3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd flere steder, og alt finnes overalt der det er mennesker. Man må velge hvem man vil være tett på, og hvem man holder avstand til, både privat og på jobb/ skole. Ikke delta i sladder om du ikke vil bli sladret om. 

Anonymkode: 7ebdb...b72

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har bodd flere steder, og alt finnes overalt der det er mennesker. Man må velge hvem man vil være tett på, og hvem man holder avstand til, både privat og på jobb/ skole. Ikke delta i sladder om du ikke vil bli sladret om. 

Anonymkode: 7ebdb...b72

Sladder er grunnen til at vi overlever som art.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Sladder er grunnen til at vi overlever som art.

Det er det de som sladrer liker å tenke.

Anonymkode: 48fc4...75a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2025 den 10.29):

What if ... Norge og livet i Norge viser seg å være veldig annerledes enn du trodde. Janteloven, at alle er like, er en falsk historie. Janteloven viser seg å være veldig negativ. Med manipulasjon, mange løgner, traume, maktmisbruk, menneskehandel og mer. Men det er ikke alt. Janteloven er ikke død. Janteloven lever. Janteloven er overalt, hver dag. Og nesten alle i Norge er midt oppi det. Du har også den dårlige oppførselen. Og dine venner, kolleger, familiemedlemmer.

Hva tenker du om det? Hva ville du gjort?

Anonymkode: 0d280...7ca

Hva har janteloven med menneskehandel å gjøre??

Skrevet

Revet meg selv ut av den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...