AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august I følge UiO https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/ Er median sexpartnere 6 for kvinner, 7 for menn, snitt på 12 for kvinner og snitt på 17 for menn. Er det andre som sliter med å tro på disse tallene? Jeg dater litt om dagen og snakket med venninner om det, det virker jo som om alle er minst på snittet eller langt høyere. Vet ikke om jeg lever i en boble eller om det er det at oss unge har flere partnere enn eldre. Jeg er 25. Anonymkode: 2ec1d...8ab 1 1
KaffekoppQueen Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august (endret) Median og gjennomsnitt på et spenn fra alder 18-89.. sier jo alt. Var nok ikke vanlig med veldig mange sex partnere i 1936. Gi det noen år så skal du nok se den der endrer seg drastisk. Endret 2. august av KaffekoppQueen 5
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Er nok veldig forskjellig fra miljø til miljø. Og ikke minst er det naturlig at langvarig singel har flere partnere enn oss som nesten alltid har vært i lange forhold. Anonymkode: ef9d1...f1f 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er median sexpartnere 6 for kvinner, 7 for menn, snitt på 12 for kvinner og snitt på 17 for menn Lurer på hvem mennene har sex mer? Andre menn? Anonymkode: 6197f...ab6 5 4
SPOCA Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Jeg tror absolutt tallene stemmer. Ikke alle er som dine venninner. For mine venninner eller kameratgjengen til mannen stemmer tallene veldig godt, vil jeg si. Det hjelper nok at flesteparten ikke drikker alkohol, og tar dermed færre dumme valg. 12 for kvinner og 17 for menn er jo ganske mye, vil jeg si. Det er en ganske god del av oss som verken har pult rundt, hatt ONS eller festet særlig mye. 14 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Synes tallene er trist lesning for å være ærlig. Tre tidligere forhold og likt antall partnere. Håper å møte noen med samme verdier. Anonymkode: 5a594...a94 3 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Jeg og flere av mine venner ligger godt under snittet, og deternok en god del av oss også der ute. Noen treffer livspartner tidlig, andre er ikke så interessert i dating; folk er aseksuelle, kronisk syke, religiøse, bor steder hvor mulighetene er begrenset osv osv. Alle lever ikke et singelliv i byen. Anonymkode: 1a4b9...cfc 7 6
AnonymBruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august I min vennegjeng ligger snittet på sexpartnere på 1, så kan absolutt tro på at det stemmer. Vi er en gjeng damer i midten til slutten av 20-årene. Anonymkode: 767cb...9db 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Nå er det jo noen som møter hverandre unge, og er sammen resten av livet. Så er det andre som er single i veldig mange år, da blir jo tallet mye høyere. Jeg er kvinne på 48 år, har vært seksuelt aktiv i 31 år. Og har vært mest singel, kun hatt en ons. Og jeg har hatt sex med 20 personer. Synes ikke det er så mye. Anonymkode: 3d396...2c5 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #10 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tre tidligere forhold og likt antall partnere. Anonymkode: 5a594...a94 Mens det syntes jeg hørtes stusselig/trist ut. Vi er alle forskjellige 😊 Anonymkode: b47d7...3e3 3
Brunello Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august SPOCA skrev (1 time siden): Jeg tror absolutt tallene stemmer. Ikke alle er som dine venninner. For mine venninner eller kameratgjengen til mannen stemmer tallene veldig godt, vil jeg si. Det hjelper nok at flesteparten ikke drikker alkohol, og tar dermed færre dumme valg. 12 for kvinner og 17 for menn er jo ganske mye, vil jeg si. Det er en ganske god del av oss som verken har pult rundt, hatt ONS eller festet særlig mye. Hvordan har du kontroll på hvor mange vennene deres har hatt sex med? Jeg tipper du tror du vet, men folk har hemmeligheter. 2
Brunello Skrevet 2. august #12 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): I min vennegjeng ligger snittet på sexpartnere på 1, så kan absolutt tro på at det stemmer. Vi er en gjeng damer i midten til slutten av 20-årene. Anonymkode: 767cb...9db Det er mange som ikke forteller venninner om sidesprang. 2
Brunello Skrevet 2. august #13 Skrevet 2. august KaffekoppQueen skrev (1 time siden): Median og gjennomsnitt på et spenn fra alder 18-89.. sier jo alt. Var nok ikke vanlig med veldig mange sex partnere i 1936. Gi det noen år så skal du nok se den der endrer seg drastisk. Et godt poeng. Om 20 år er nok snittet betydelig høyere.
Brunello Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Synes tallene er trist lesning for å være ærlig. Tre tidligere forhold og likt antall partnere. Håper å møte noen med samme verdier. Anonymkode: 5a594...a94 Hvorfor er det trist at folk har deilig sex? Så lenge folk respekterer hverandre og beskytter seg er det da ikke noe problem å ha sex. 11
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mens det syntes jeg hørtes stusselig/trist ut. Vi er alle forskjellige 😊 Anonymkode: b47d7...3e3 Ja, selvrespekt henger høyt for meg. Men er nok mange menn som har andre verdier enn meg😅. Forskjell er alltid bra 🙂. Anonymkode: 5a594...a94 1 1
SPOCA Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august Brunello skrev (6 minutter siden): Hvordan har du kontroll på hvor mange vennene deres har hatt sex med? Jeg tipper du tror du vet, men folk har hemmeligheter. Selvfølgelig kan de ha hemmeligheter, så noen kan nok overraske. Det sagt, de fleste har enten vært i langvarige forhold i årevis, eller de er generelt ikke folk som liker å treffe folk tilfeldig slik kanskje ONS osv krever (det er en del introverte/sjenerte/innadvendte folk). Men klart, det er sikkert ting jeg ikke vet om, så det blir jo en god gjetning utfra hvordan jeg kjenner dem. 1
Brunello Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august SPOCA skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig kan de ha hemmeligheter, så noen kan nok overraske. Det sagt, de fleste har enten vært i langvarige forhold i årevis, eller de er generelt ikke folk som liker å treffe folk tilfeldig slik kanskje ONS osv krever (det er en del introverte/sjenerte/innadvendte folk). Men klart, det er sikkert ting jeg ikke vet om, så det blir jo en god gjetning utfra hvordan jeg kjenner dem. Hadde kona mi gjetta partnere på kameratene mine, hadde hun nok bommet ganske grovt.
Gratis Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august (endret) Brunello skrev (17 minutter siden): Et godt poeng. Om 20 år er nok snittet betydelig høyere. Helt motsatt. Unge mennesker debuterer seinere og har betydelig færre seksualpartnere enn tidligere generasjoner. Endret 2. august av Gratis 7 6
Kniv & gaffel Skrevet 2. august #19 Skrevet 2. august Jeg synes tallene virker realistiske når man tar hele befolkningen under ett. For meg som godt voksen kvinne, og med en omgangskrets med lite alkohol og festing, virker tallene høye. På den andre siden vil unge med en livsstil som TS dra snittet opp. De fleste jeg omgås er enten i langvarige ekteskap eller samboerforhold, eller så har de vært single i mange år uten å ha tilfeldige eller kortvarige partnere. 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #20 Skrevet 2. august Leste en forskningsstudie som viste at menn overdriver antall sexpartnere selv i et anonymt spørreskjema, og kvinner underdriver. Så derfor blir sannheten sånn midt imellom de to tallene for begge kjønn. Anonymkode: 1713d...d2f 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå