AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Jeg bor med en fyr som hater å kaste ting. Hvis han finner noe jeg har kastet, så tar han det ut av søpla og legger det i garasjen. Ikke helt ødelagte greier, da, men ting som aldri brukes. Han har det etter sin mor, som er prikk lik. Det festligste eksemplet er fra da jeg ba han kjøre MINE gamle hagemøbler til søppelplassen, et cafesett som var blitt rustet og fælt. Han kjørte i vei. Noen måneder senere fikk jeg bilde fra svigermor, om jeg ville ha dette nye fine cafesettet? Da hadde han kjørt det til henne i stedet for på søppelplassen 😳 Garasjen vår er stedet der alt går for å dø. Hvis du trenger noe, så har vi det der. Man ser ikke gulvet noe sted. Der er fliser fra alle rom vi har fliser i. Åpnede pakker med laminatbord. Rester fra vi byttet tak. Gulvbelegg fra et hus vi eide før. Halve gipsplater, sponplater, bord og så videre og så videre. Jeg tror vi har 14 par ski. En haug sykler. Nedskrudde hyller som ligger slengt. Vinterdekk og masse åpen isolasjon liggende stablet. Det kan jo komme til nytte en vakker dag. På vinteren er det enda verre, da lagres alle sommermøblene der i tillegg. Jeg klikker, og nekter å gå inn i garasjen. Han mener jeg overdriver. Jeg mener halve garasjen skal kastes. Skal jeg bare godta det? Hvordan ser det ut i deres garasje? Tar dere vare på alt dere har brukt litt av, bare fordi det kan komme til nytte en eller annen gang? For ja, det har jo skjedd at vi trengte en liten bit isolasjon. Men da hadde jeg heller valgt å kjøpe en liten bit isolasjon i stedet for å ha et tonn åpen isolasjon liggende i garasjen i årevis. Anonymkode: a042d...5a0 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Haha, det var morsomt skrevet om et velkjent problem! Her har vi også overfylt garasje, men av litt andre grunner. Mannen har verktøydilla og jeg har hagedilla, så vi har hver vår sone til alt dette, og knapt plass til bilen. Anonymkode: 77981...c00 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Hehe, her er det bod og loft. 😅 Anonymkode: 10df2...468 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg bor med en fyr som hater å kaste ting. Hvis han finner noe jeg har kastet, så tar han det ut av søpla og legger det i garasjen. Ikke helt ødelagte greier, da, men ting som aldri brukes. Han har det etter sin mor, som er prikk lik. Det festligste eksemplet er fra da jeg ba han kjøre MINE gamle hagemøbler til søppelplassen, et cafesett som var blitt rustet og fælt. Han kjørte i vei. Noen måneder senere fikk jeg bilde fra svigermor, om jeg ville ha dette nye fine cafesettet? Da hadde han kjørt det til henne i stedet for på søppelplassen 😳 Garasjen vår er stedet der alt går for å dø. Hvis du trenger noe, så har vi det der. Man ser ikke gulvet noe sted. Der er fliser fra alle rom vi har fliser i. Åpnede pakker med laminatbord. Rester fra vi byttet tak. Gulvbelegg fra et hus vi eide før. Halve gipsplater, sponplater, bord og så videre og så videre. Jeg tror vi har 14 par ski. En haug sykler. Nedskrudde hyller som ligger slengt. Vinterdekk og masse åpen isolasjon liggende stablet. Det kan jo komme til nytte en vakker dag. På vinteren er det enda verre, da lagres alle sommermøblene der i tillegg. Jeg klikker, og nekter å gå inn i garasjen. Han mener jeg overdriver. Jeg mener halve garasjen skal kastes. Skal jeg bare godta det? Hvordan ser det ut i deres garasje? Tar dere vare på alt dere har brukt litt av, bare fordi det kan komme til nytte en eller annen gang? For ja, det har jo skjedd at vi trengte en liten bit isolasjon. Men da hadde jeg heller valgt å kjøpe en liten bit isolasjon i stedet for å ha et tonn åpen isolasjon liggende i garasjen i årevis. Anonymkode: a042d...5a0 Med eksen ble det fult i garasjen, to boder inne, under verandaen, litt hos faren hans og litt hos en kompis. Jeg godtok det. Hadde følt det verre om jeg var sammen med en som gamet hele tiden. Anonymkode: 4a43d...b95 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Oh! Ja, kjenner meg igjen der. Men nå har min faktisk kastet mye i sommer. Vi har ikke henger, men han lånte faktisk en og fikk ryddet mye. Jeg tenkte i mitt stille sinn, at det er nok fordi da får han plass til nye «kjekt å ha». Men alt verktøyet som ikke ligger i kassene sine, ligger fortsatt strødd over hele vedboden….og det er ikke lenge siden jeg hjalp han med å sortere og legge det dit det skulle. Anonymkode: c2d09...099 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Hehe garasjen her og. Men ser til tider det er kjekt å finne ting der når en plutselig trenger noe Verktøy har vi i garasje og i rom i kjelleren. Anonymkode: c8b83...1f3 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Du er heldig om han bare lagrer i garasjen. Eller kanskje dette bare er begynnelsen...? Her har gubben overfylt garasjen, kjellerboden og et eget "roterom", i tillegg okkuperer tingene hans stadig mer av stua. Moren hans samler også, men hun har bedre plass og er bedre til å organisere. Alt som er gratis mottar han med takk. Det kan jo være kjekt å ha. Det samme med mat. Frysere og kjøleskap er overfylte. I den grad at maten blir presset mot veggen i kjøleskapet og blir frostskader og hyller kollapser. Umulig å ha oversikt over hva vi faktisk har og om det har gått ut på dato. Om jeg rydder kjøleskapet ene dagen, kommer han og stapper inn mer. Får en del gratis fra en organisasjon hvor han jobber frivillig. Kan finne på å komme hjem med et par bæreposer med halvvissen salat eller en kasse med mat som straks går ut på dato/akkurat har gått ut på dato. Vi rekker aldri å spise det opp. Samme ellers i huset. Om jeg rydder og kaster noe så, kommer han kort tid etter med noe nye greier han fyller opp med. Om jeg klager er det min skyld, siden vi ikke flytter til større hus... Anonymkode: 81fd0...b9d 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med eksen ble det fult i garasjen, to boder inne, under verandaen, litt hos faren hans og litt hos en kompis. Jeg godtok det. Hadde følt det verre om jeg var sammen med en som gamet hele tiden. Anonymkode: 4a43d...b95 Gubben min samler, roter og gamer😬 Anonymkode: 81fd0...b9d 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Du er ikke alene. Vi har 2 boder overfylt med ting som kanskje kan brukes en dag. Han skulle rydde i bodene i sommer - har kastet 1 gammel støvsuger og noe små elektronikk, det er alt 🤣 Anonymkode: 5103a...953 3
AnonymBruker Skrevet 2. august #10 Skrevet 2. august Ugg, min store skrekk. For jeg er motsatsen til hoarder. Mannen min har litt tendenser til det når det gjelder elektronikk. Noen ganger så tvinger jeg han til å gå igjennom esker og kaste. Og du, et godt tips til deg er å kjøre til fyllinga selv. Rydd helt selvstendig Anonymkode: 58177...604 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august Da jeg kom sammen med skrotnissen min var det mye som for meg var "rot" strødd overalt. Han hadde til og med verktøy i nattbordskuffen. Jeg flyttet inn til han og vi hadde litt opprydding inne, men ryddet mesteparten ute (garasje, gårdstunet, under veranda). Lite ble kastet, det ble heller organisert bedre. Nesten daglig tar han med seg ting hjem fra jobb e.l., som kan være godt å ha. Synes det bare er sjarmerende at han gjør det. Jeg kan være litt på samme måte: om det er toalettpapir på tilbud hamstrer jeg. Vi har sikkert toalettpapir for flere år i boda🙈 Heldigvis har han stort hus og mye plass. Viss vi trenger mer plass til skrot og annet, bygger vi bare på. Han er snekker🙂 Anonymkode: ccb13...066 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #12 Skrevet 2. august Sånn bare for å forsvare mannen bittelitt: det er veldig lurt å spare på to-tre fliser og parkettbord av de sortene man har i huset, for det er veldig vanskelig å finne samme etter x antall år! Men ellers er det mye man burde kastet. Mannen min liker ikke å kaste ting, særlig ikke esker. Nå har han videreført det til ungene. Hvis man kaster en tom legoeske er man djevelen selv! Har måttet krangle meg til å få kaste tomme legoposer… Anonymkode: 8f3ea...7ef 6 1
Luckiness Skrevet 2. august #13 Skrevet 2. august Jeg kan forstå at det tas vare på brukenes rester av gulv, tapet o.l som faktisk er i huset slik man har i tilfelle noe må repareres. Kan også forstå eventuelt sykler og annet dyrere utstyr dersom man har barn og planen er at de yngste skal arve når de blir store nok. Men mer enn det synes jeg er veldig unødvendig. Han er nok vokst opp med at man samler når hans mor også er slik. Har han/hun vokst opp under trange kår? Og at det ligger i de at de må spare på det de har hvis de får bruk for det framfor å punge ut 500kr for et enkelt hagebord eller for å kunne gi videre til en annen i familien med dårlig økonomi? Jeg ville kastet selv fremover. Ikke be han kaste for deg for at det havner i garasjen igjen. Ville vel også kastet «mitt» fra den garasjen. Det som egentlig skulle kastes, men som han sparte på. Så forsvinner noe. Garasje er til bil…og eventuelt oppbevaring av dekk, verktøy, hageredskap, sykler o.l. det er ikke en søppeldynge. Jeg ville nok stilt et ganske hardt krav om å få orden der. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august Sånn er min far. Har sagt at han ikke får lov til å dø for det å rydde opp etter ham blir ikke lett…. Jeg prøver å holde mine boder på et minimum - fordi jeg har sett hvordan det kan ta i vei… Anonymkode: 1c466...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august Se på ekstreme samlere på tv3 eller noe sånt, for sånn kan det fort bli om du ikke setter en stopper for det🙈 Anonymkode: 34152...7a9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Se på ekstreme samlere på tv3 eller noe sånt, for sånn kan det fort bli om du ikke setter en stopper for det🙈 Anonymkode: 34152...7a9 Fascinerende program synes jeg. Kunne aldri levd slik selv, men kan fint hamstre litt når det er tilbud på noe, f.eks sjokolade eller kjøttdeig. Har bare en fryser og et kjøleskap, så det begrenser seg heldigvis. Anonymkode: ccb13...066 1
Hill83 Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bor med en fyr som hater å kaste ting. Hvis han finner noe jeg har kastet, så tar han det ut av søpla og legger det i garasjen. Ikke helt ødelagte greier, da, men ting som aldri brukes. Han har det etter sin mor, som er prikk lik. Det festligste eksemplet er fra da jeg ba han kjøre MINE gamle hagemøbler til søppelplassen, et cafesett som var blitt rustet og fælt. Han kjørte i vei. Noen måneder senere fikk jeg bilde fra svigermor, om jeg ville ha dette nye fine cafesettet? Da hadde han kjørt det til henne i stedet for på søppelplassen 😳 Garasjen vår er stedet der alt går for å dø. Hvis du trenger noe, så har vi det der. Man ser ikke gulvet noe sted. Der er fliser fra alle rom vi har fliser i. Åpnede pakker med laminatbord. Rester fra vi byttet tak. Gulvbelegg fra et hus vi eide før. Halve gipsplater, sponplater, bord og så videre og så videre. Jeg tror vi har 14 par ski. En haug sykler. Nedskrudde hyller som ligger slengt. Vinterdekk og masse åpen isolasjon liggende stablet. Det kan jo komme til nytte en vakker dag. På vinteren er det enda verre, da lagres alle sommermøblene der i tillegg. Jeg klikker, og nekter å gå inn i garasjen. Han mener jeg overdriver. Jeg mener halve garasjen skal kastes. Skal jeg bare godta det? Hvordan ser det ut i deres garasje? Tar dere vare på alt dere har brukt litt av, bare fordi det kan komme til nytte en eller annen gang? For ja, det har jo skjedd at vi trengte en liten bit isolasjon. Men da hadde jeg heller valgt å kjøpe en liten bit isolasjon i stedet for å ha et tonn åpen isolasjon liggende i garasjen i årevis. Anonymkode: a042d...5a0 Bygg på Garagen og ha hver sin ?
AnonymBruker Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ugg, min store skrekk. For jeg er motsatsen til hoarder. Mannen min har litt tendenser til det når det gjelder elektronikk. Noen ganger så tvinger jeg han til å gå igjennom esker og kaste. Og du, et godt tips til deg er å kjøre til fyllinga selv. Rydd helt selvstendig Anonymkode: 58177...604 Jeg har epilepsi og kan ikke kjøre bil, ellers hadde jeg kjørt innom og kastet litt hver eneste dag 😇 Her i huset er det bare han som kan kjøre, dessverre. Det er nok kjempelurt å ta vare på et par fliser i tilfelle en knuser. Men fliselimet fra 2018 trenger vi vel ikke? Og svære 10l malingsspann med en skvett i det ene og en skvett i det andre skal han ta vare på. Fra en oppussingsperiode vi hadde i 2013-2015. De står og koser seg på boden. Jeg ville tatt bilde av fargekoden og kastet spannet, jeg da, men han nekter. Han har prøvd seg med å fylle boder også, men jeg bare bærer det ut og setter det utenfor om han kommer dit med noe. Så da kan dere jo gjette hvor det havner 🫣 Godt at jeg ikke er alene, men jeg kjenner at akkurat i sommer blir jeg litt gal av det fordi jeg oppbevarer utstyret til å stelle hagen i garasjen, og da må jeg inn der. Og mitt hageutstyr er jo begravd under hans ødelagte trillebår og gamle dørblad og verktøy jeg tipper han har fått fra jobben fordi det skulle kastes. Gaaah! Anonymkode: a042d...5a0 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #19 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gubben min samler, roter og gamer😬 Anonymkode: 81fd0...b9d Gaming er det dummeste jeg ser "Voksne" menn som sitter timevis omtrent daglig foran en skjerm Anonymkode: 4a43d...b95 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #20 Skrevet 2. august Du får gjøre som min svigerinne. Hun ga min svoger et ultimatum: enten ryddet han garasjen innen en bestemt dato slik at de i hvert fall fikk plass til en av bilene der, eller så ryddet hun, og da kom hun til å kaste alt. Garasjen ble ryddet på rekordtid, og begge bilene pluss datterens moped fikk plass der. Gjester kunne parkere foran garasjen i stedet for 200 meter borte i veien. Anonymkode: 06e48...cfa 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå