Gå til innhold

Alle trener jo nesten bare styrketrening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det på senteret jeg går, knapt noen over 30 rører tredemøllen og spinningsyklene. Er utelukkende styrkeapparater og tung styrke. 

Bør man ikke i tillegg trene utholdenhet? Og er det noen som synes styrke er gøy? Synes selv det er gørrkjedelig, men kanskje jeg ikke har knekt koden? 

Og følelsen en lang løpetur gir etterpå kontra styre er jo så mye bedre synes jeg

Kan noen opplyse meg? Ser trendene på hva man trener har endret seg så mye de siste 10-15 årene 

Anonymkode: 9e3de...987

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener styrke på senter fordi det hjelper på smertene jeg har i kroppen. Er nesten 50 og trenger det for å fungere. Jeg synes det er gøy også, ja, progresjonen kommer fort. 
Utholdenhet trener jeg utendørs, tipper mange gjør det samme. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trener styrke på senteret 2- 3 ggr/uke  og jogger ute 2-3 ggr/uka i tillegg.  Blir nok mer mølle utover høst/ vinter. K40+

Anonymkode: 56596...656

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal jeg løpe på en mølle når jeg kan løpe i skogen? 

Alle jeg kjenner over 30 velger trene utholdenhet utendørs. Det er faktisk veldig bra for deg å trene litt mer ute! Spesielt hvis du løper litt i terrenget, så styrker du balansen og koordinasjon, og spesielt for oss over 30 er det svært bra for rygg, knær og ankler. 

Så jeg vil herved oppfordre deg til å begynne være litt mer utendørs! Trening erså mye bedre hvis du begynner variere litt mer, og kanskje holde fokuset på deg selv, fremfor å tenke at andre også kun trener innendørs. 

Anonymkode: 6cf5e...1d7

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skal jeg løpe på en mølle når jeg kan løpe i skogen? 

Alle jeg kjenner over 30 velger trene utholdenhet utendørs. Det er faktisk veldig bra for deg å trene litt mer ute! Spesielt hvis du løper litt i terrenget, så styrker du balansen og koordinasjon, og spesielt for oss over 30 er det svært bra for rygg, knær og ankler. 

Så jeg vil herved oppfordre deg til å begynne være litt mer utendørs! Trening erså mye bedre hvis du begynner variere litt mer, og kanskje holde fokuset på deg selv, fremfor å tenke at andre også kun trener innendørs. 

Anonymkode: 6cf5e...1d7

Enig i det, men de unge under 30 ser jeg sjeldent ute på løping så lurer derfor på om de trener mest styrke inne?:) Mulig mine antagelser er feil, men virker som det er styrke de unge prioriterer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt sesongbasert, om vinteren er det mange flere på møllene, men da er hovedtyngden helt klart de voksne ja. Nå løper jo folk flest ute, løpene nå bla er kjempepopulære, vi har gratis løp hver uke her med mangder av folk. 
Jeg trener kun styrke fordi jeg vet jeg burde, det er ikke gøy. Cardio er gøy! Så blir absolutt mest av det. 

Anonymkode: ab695...663

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kardio er drittkjedelig. Trener kun tung styrke fordi jeg synes det er gøy, og fordi det har gitt knallbra resultater helsemessig. Ser ikke behov for å drive med noe kardio, har hund jeg går tur med flere ganger om dagen, + at jeg går en del i fjellet. Løping er det kjedeligste jeg vet om.  K40

Anonymkode: 7d0ed...694

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg løper ute. Så på senteret er det kun styrke som gjelder. 

Har du forsøkt å løpe ute selv? Det er jo MASSE folk som er ute og løper, også unge. Det har jo blitt veldig populært. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mange som er på løpebåndet hos oss, som oppvarming og som intervaller, eller ren løping. Litt avhengig tidspunkt på dagen man går. Nesten ingen ungdom som bruker kondisjonstrening. Syklene ser jeg ALDRI i bruk. Det kunne holdt med 1 og ikke 10 som er der. Knebøystativ har jo mangedoblet seg under de siste 30 årene men det er jo bare positivt.  Jeg elsker å trene styrke, det er gøy med progresjon og elsker følelsen etter, som kan være i et par dager. Jeg går/løper også på løpbåndet 10-30 min og bruker romaskinen flittig. 

Anonymkode: 1aae7...d7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener aldri kardio. Ser ikke behovet. Men jeg har hund som jeg går mye tur med, er på fjellet flere ganger i uka og bor dessuten i øverste etasje i en blokk uten heis.

Anonymkode: feefb...f41

• Liker 1
Skrevet

I Norge liker man folk på steroider. Bare se hvor mange som går rundt med tydelige armmuskler. Å trene seg stor er litt som å ta botox og fillers. Vi har fått en generasjon som ikke forstår hva som er naturlig og attraktivt. Det ideelle er å trene styrke fire til fem dager i uka og kondisjon seks til syv. Vi ser derimot at folk trener mer styrke enn kardio 

AnonymBruker
Skrevet

Styrketrening er bare mer og mer poppulært. Folk har skjønt hvor utrolig bra og viktig det er for helsen og utseendet å trene styrke. Mange trener kondisjon ute og styrke inne

Anonymkode: 25d95...558

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På mitt senter er det en liten overvekt av mennesker på utholdenshetsapparatene, så dette varierer nok. "Alle" løper jo om dagen, du må da ha fått med deg det?

Anonymkode: f7506...61e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener også styrke på senter og kardio ute. Men ser jo folk som jogger ute hele tiden, så og si daglig.

Anonymkode: de777...7ee

• Liker 1
Skrevet

Er vel heller rart å dra på treningsstudio for å løpe eller sykle vel? Hvorfor gjør du det?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Styrketrening er bare mer og mer poppulært. Folk har skjønt hvor utrolig bra og viktig det er for helsen og utseendet å trene styrke. Mange trener kondisjon ute og styrke inne

Anonymkode: 25d95...558

Dette. Man ser jo absolutt at de som trener styrke (og sprint som cardio!) har overlegne kropper 😍 Utrolig motiverende. Løpekroppene ser eldre ut i tillegg til å være i risikosonen for beinskjørhet! Styrke er veldig viktig for helsen. 

Anonymkode: df56a...a36

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker løping og dans, men legen min sier at det er mye bedre å konsentrere seg om styrketrening (K50). Det har med alder og kroppssammensetning å gjøre. Og fordi jeg jobber veldig mye, og har familie og stort hus med hage  å ta vare på, prioriterer jeg styrketreningen når jeg er på senter. Og tar heller en lengre gåtur av og til.

Anonymkode: aa3ed...e63

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av hva andre gjør? Jeg trener kun styrke på senter. Jeg kjører tung, klassisk styrketrening fordi det holder PTSDen min i sjakk. Det er vanskelig nok for meg, om ikke andre på senteret skal dømme meg for det. 

Anonymkode: 818bb...d70

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke trene kardio inne, det er drepende kjedelig. Mye bedre å komme seg ut, gå oppover og nedover i fjellet. Trener styrke 2 ganger i uka på treningssenter, går tur i bratt terreng 3-4 ganger i uka. Da får hunden også kommet seg på tur. Mye bedre enn å løpe på en tredemølle. 

Anonymkode: 1bd07...48b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i det, men de unge under 30 ser jeg sjeldent ute på løping så lurer derfor på om de trener mest styrke inne?:) Mulig mine antagelser er feil, men virker som det er styrke de unge prioriterer 

nå skrev du de over 30 i HI da...men uansett, her er det masse yngre også som løper utendørs i all slags vær

Anonymkode: 56596...656

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...