Gå til innhold

Barnehagen har valgt stygt bilde av barnet- ubehagelig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I vår var det fotograf i barnehagen. Vi fikk et utvalg bilder hvor de fleste var ok, men ett var veldig uheldig. Dette ene bildet har barnehagen valgt å bruke på MyKid + henge på plassen til barnet. For det første vet jeg ikke hvordan barnehagen har fått tilgang til dette bildet, og for det andre synes jeg det å bruke bildet er å henge ut barnet. Alle andre har fine bilder. 

Er det best å be barnehagen om å bytte bilde eller bare ta med selv for å bytte ut?

Anonymkode: 23cf1...d98

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler vil vel gjere susen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig bare til å si fra at dere ønsker et annet bilde 😊

Anonymkode: a5b35...5c0

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at det er en del av fotograferingsavtalen at barnehagen får et portrettbilde av hvert barn + et samlebilde til bruk på avdelingen. Det er ikke barnehagen som får tilgang til bildene eller velger ut.

Anonymkode: 61aeb...531

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Godt mulig det var det bilde de fikk tilsendt av fotograf. De er ikke alltid like gode på å velge bilder.. ville bare sendt over det du vil de skal bruke å be de bytte :)

Anonymkode: ee1b7...e0c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det barnet gjør på bildet som er så stygt da?

Anonymkode: 43821...b6b

• Liker 6
Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva er det barnet gjør på bildet som er så stygt da?

Anonymkode: 43821...b6b

Var det jeg tenkte på å

Skrevet

Hva er det som er stygt på bildet? Altså er begge øyne lukket? Lager han grimase...gjesper han ?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hva som er stygt med bildet. Bilder der barna ikke bare sitter oppstilt til fotografen er vel så fine og sjarmerende syns jeg. 

Anonymkode: 6428d...f50

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hva som er stygt med bildet. Bilder der barna ikke bare sitter oppstilt til fotografen er vel så fine og sjarmerende syns jeg. 

Anonymkode: 6428d...f50

Her var jeg glad for barnehagen brukte den fotografen de brukte, han var opptatt at bilder skulle være naturlig. Så ha la opp til å være i barnehager i 4 dager og tok bilder av ungene. Og valgte da ut fra det hvem bildet som ble best. Så et år satt ungen i sandkassa med en spade  annet år i sklia. Og så et år i et tre. Bildene ble så fine

Samme tok på den private skolen. Og der ble Bildene ofte tatt i skogen, ved en gammel tregrind eller på gamle hopp baken

Anonymkode: 7db40...06b

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å spørre barnehagen om de kan bytte ut bildet, men jeg tipper barnet ditt er søtere på bildet enn du tror. Det er vel også et ikke-problem siden alle de voksne og barna i barnehagen vet hvordan barnet ditt ser ut. 🤷‍♀️

Vår barnehage hengte også opp et uheldig bilde av vårt barn i barnehagen. Han hadde munnen åpen og lager en halvveis grimase, og panneluggen er skeiv siden han ikke ville sitte stille. 😆 I dag henger bildet på kjøkkenet vårt. ☺️

Anonymkode: ba090...463

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper de som har valgt bildet ikke ser det samme som deg. Ingen fotografer eller barnehageansatte velger et mindre heldig av barnet med vilje. For noen bilder av barn er rett og slett ikke fine. Det betyr ikke at barnet ikke er nydelig, men at det kan være ting som skjer på bildet, de blunker litt, snørret renner osv.  

Noen ganger så er foreldre uenig med oss i barnehagen i valg av bilder. Da vi gjerne velger et bilde med litt sjarm, der barnet smiler og er naturlig. Mens noen foreldre ønsker bilder av barnet som er mer statisk og se rett i kamera med et lite stramt smil bilder. Det handler bare om preferanser.  Om du er sterkt uenig i bildet så er det bare å gi beskjed i barnehagen så fikser de nok et annet uten noe fuss.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde alle mødrer synes ungen sin var fin. Bare si du vil bytte bilde. 

Anonymkode: 8d97e...36d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, hvis barnet er fornøyd, er det ikke da ok? Og avhengig av alder , gir det ikke et litt uheldig signal at man går inn og endrer sånn?

Anonymkode: f8e4f...fb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper du ser noe de ikke ser i det bildet, kanskje komplekser for ting han har arvet fra deg? Du før be de bytte bilde da, og npr sønnen din spørs hvorfor så håper jeg du har et bedre svar enn «du er stygg på det bildet som hang der før».

Anonymkode: 59bcc...943

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen synes bildet var sjarmerende, mens du synes det var uheldig, 

Anonymkode: d3473...bc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For det første vet jeg ikke hvordan barnehagen har fått tilgang til dette bildet

Da spør du først om hvordan bildet ble valgt og av hvem, og så vurderer du situasjonen derfra, avhengig av svaret. Er det et relativt tilfeldig valg eller gjort av fotografen (slik at bhg ikke har sett de andre bildene), er det trolig en smal sak å bytte. Spør på en nysgjerrig måte, uten anklager, så ordner det seg nok.

Hvis dette virkelig er ubehagelig, bør du stålsette deg med tanke på årene som kommer. 

Anonymkode: e5726...f67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje noen synes bildet var sjarmerende, mens du synes det var uheldig, 

Anonymkode: d3473...bc6

Dette tenker jeg også!! Kanskje var det et artig bilde? Egentlig? Bare at TS selv ikke ser det slik.

Anonymkode: 7b76e...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, det er ikke spørsmål om ungen skal bli supermodell eller ikke, problemet er at de har valgt et uflatterende bilde🙄

Jeg husker selv et bilde som ble tatt av fotballaget vårt. Alle de andre ser fine ut, mens jeg lener meg fremover, har øynene lukket og ser ut som jeg skal nyse. Jeg rev istykker bildet før noen fikk hengt det opp hjemme. Samtidig visste jeg jo at mange andre kom til å ha dette bildet på veggen, og jeg følte meg stygg.

TS: Få dem til å bytte bilde til ett du er fornøyd med! 

Anonymkode: 870aa...a43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, barnehagen får tilsendt 1 bilde av hvert barn fra fotografen, vi får ikke velge, eller se de andre bildene.  Fotografen har sikkert ikke lagt så mye arbeid i å se på bildene,  bare tatt et av hver. Men siden du har bildene, kan du sikkert bytte 😊

Anonymkode: 9a045...dc0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...