Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Seff skrev (9 minutter siden):

Men ærlig talt, så kritiske folk i denne tråden er? Når skal det egentlig være greit å invitere til kaker og vannmelon? Det vil jo alltid potensielt komme i konflikt med et eller annet planlagt måltid. Det får da være måte på å være kritiske. Det vanlige vil jo da være å spise "ordentlig mat" etterpå når man kommer hjem.

Og TS, jeg skjønner at du reagerer på at de kommer i bursdagsfeiring med burgere, men hadde nok bare tenkt mitt og ikke gjort noe ut av det.

Tusen takk for et ordentlig svar :) helt enig, de kunne spist når de kom hjem. Eller før de kom til meg etter sykehjemmet. Var ikke bare jeg som reagerte, tydeligvis er folk vant til andre ting, men vi pleier ikke ta med oss take away når vi er bedt i selskap.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja jeg synes du overreagerer. Herlighet, du hadde invitert på kaffe og kaker og ungene ble kanskje sultne så mor tenkte vel det var bedre å ordne de mat enn å ha sure unger med i selskap. 

Når var selskapet? 

Anonymkode: cfb0c...ef8

Selskapet var kl 13. greit nok ungene var sultne men jeg syns det var veldig spesielt å bare gå inn med maten uten å si noe. Var ikke bare jeg som reagerte.. 

Skrevet

Hvis det hadde vært andre barn i bursdagen som hadde blitt fristet av maten din kusines barn hadde med slik at det ble krangel og bråk, så kunne du reagert. Hvis ungene er av typen barn som blir sure hvis de blir sultne må det jo være bedre at de spiser litt før kaker? 

Når det gjelder å forsyne seg med for mye kake, så har vel de fleste av oss opplevd at magen blir mett før øyet. 

Jeg syns nok du overreagerer og tenker at du bør la det fare. 

Når du sier at det ikke bare var du som reagerte så sier det meg at det kanskje var du som gjorde dette til en snakkis. 

• Liker 5
Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Hvis det hadde vært andre barn i bursdagen som hadde blitt fristet av maten din kusines barn hadde med slik at det ble krangel og bråk, så kunne du reagert. Hvis ungene er av typen barn som blir sure hvis de blir sultne må det jo være bedre at de spiser litt før kaker? 

Når det gjelder å forsyne seg med for mye kake, så har vel de fleste av oss opplevd at magen blir mett før øyet. 

Jeg syns nok du overreagerer og tenker at du bør la det fare. 

Når du sier at det ikke bare var du som reagerte så sier det meg at det kanskje var du som gjorde dette til en snakkis. 

Du tar helt feil. Jeg sa ingenting der og da. Men det ble snakk om det etterpå uten at jeg tok det opp. Jeg tenker vel at et barn på 12 år kan lære seg å forholde seg til det man er invitert til…

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (24 minutter siden):

Det var kl 13. det er ikke middagstid hos oss hvertfall..

Hva er sant her? Du sier i HI at du hadde holdt på «hele dagen» med å lage mat, men nå er selskapet allerede kl. 13? Og dere hadde i tillegg vært på sykehjemmet. 

Anonym-bruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde holdt på hele dagen, og også lagd litt salt så vi ikke bare skulle ha søtt. 

Overreagerer jeg? Hva ville du tenkt? 

Anonymkode: 706a3...e62

• Liker 6
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

Du tar helt feil. Jeg sa ingenting der og da. Men det ble snakk om det etterpå uten at jeg tok det opp. Jeg tenker vel at et barn på 12 år kan lære seg å forholde seg til det man er invitert til…

Så det var ok at barnet på 7 spiste burger og så skulle søskenet sitte og se på?

Jeg har feiret min andel bursdager og har aldri reagert på at barn har villet ha noe annet enn "bare" kake. Jeg syns det er hyggelig at alle får noe de liker.

Du sier jo de er vanskelige i matveien, og da er det mulig at moren ikke ville ta sjansen på at de likte det "andre" du hadde laget. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er sant her? Du sier i HI at du hadde holdt på «hele dagen» med å lage mat, men nå er selskapet allerede kl. 13? Og dere hadde i tillegg vært på sykehjemmet. 

Anonymkode: 706a3...e62

Altså frem til kl 12 da. 

Skrevet
Brunhilde skrev (2 minutter siden):

Så det var ok at barnet på 7 spiste burger og så skulle søskenet sitte og se på?

Jeg har feiret min andel bursdager og har aldri reagert på at barn har villet ha noe annet enn "bare" kake. Jeg syns det er hyggelig at alle får noe de liker.

Du sier jo de er vanskelige i matveien, og da er det mulig at moren ikke ville ta sjansen på at de likte det "andre" du hadde laget. 

Nei det var heller ikke ok. Hadde kusinen min spurt meg om de kunne få en skive så hadde jo ikke det vært noe problem. Det jeg reagerer på er at de kommer med mat og setter og spiser foran alle andre. Og hun sa ingenting, kunne jo sagt beklager men de var så sultne, håper det går greit. 
hun visste at vi skulle ha kaker, jeg hadde sagt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært voksne, så hadde jeg nok stusset litt. Men heller unger som spiser litt takeaway, enn sutrete sultne unger! 

Neste gang får du invitere til mat, om dette er ett så stort problem for deg. Eller invitere senere enn midt i lunsjtider...

Ville det vært bedre om de droppet sykehjemmet for å spise? 

Anonymkode: 25cf5...7e6

• Liker 5
Skrevet

Du sier jo selv du har invitert til kaffe og kake.

da er det helt innafor av dem å ordne mat, til barna! og ta med til deg som nærmeste familie, er vel det naturligste i verden?. )Med mindre du har egne barn som måtte sitte og se på og ikke få de også)

du virker streng og besserwisser hva gjelder mat, her leter du etter noe å problematisere.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Anonym-bruker skrev (2 timer siden):

Skjønner de var sultne, men de kunne evt spist før de kom. De var allerede forsinket så det hadde faktisk vært bedre. Selskapet var hyggelig:) greit å ha dem der, han eldste tok på et lass med kaker, overfylt asjett og lot en del ligge igjen .. Men men.. 

Alvorlig talt. Du kritiserer jo ALT! Du har invitert på kaker. De kjenner deg tydeligvis, og har sørget for at ungene har egen mat for å ikke spise deg ut av huset. Det var feil. De kunne jo spist middagen/lunchen/frokost - whatever!! -i bilen før de gikk inn, så du ikke ville bli fornærmet,  Forsinket, var feil det og. Og de toppet det hele med et "lass" kaker, og du sitter faktisk og glor og følger med på hva folk har på fatet? Herregud...

Endret av Taffel
  • Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg syns er det aller rareste her på KG, er alle de små hverdagslige friksjonene mellom folk som tas opp i lange tråder HER, i stedet for å enten 2. børste det av seg og gå videre i livet eller 2. ta opp den grusomme krenkelse  med de det gjelder (som regel et familiemedlem, en «venn», en nabo eller kollega). Herregud, ikke rart så mange er ensomme og mistilpassede i dag. 

Anonymkode: 085c6...f58

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Taffel skrev (1 minutt siden):

Alvorlig talt. Du kritiserer jo ALT! Du har invitert på kaker. De kjenner deg tydeligvis, og har sørget for at ungene har egen mat for å ikke spise deg ut av huset. Det var feil. Forsinket, var feil det og. Og de toppet det hele med et "lass" kaker, og du sitter faktisk og glor og følger med på hva folk har på fatet? 

Vet ikke hvorfor jeg skriver jeg, få mye ufine svar man får! Samme for meg hvor mye kake de spiser, det jeg reagerte på var maten.. og nei jeg sitter ikke å følger med på hva folk spiser 

Skrevet

Du mener « et barn på 12 må lære seg å forholde seg til det det er invitert til»

Herregud  så rigid da, konteollfreak?

Kanskje burde tanta gi forståelse for noe så ubetydelig som at de ville ha mat, før kaker? 

og ja alle svarene dine i denne tråden viser at du faktisk er problemet, vær glad de gidder å komme til deg sånn som du dømmer

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke hvorfor jeg skriver jeg, få mye ufine svar man får! Samme for meg hvor mye kake de spiser, det jeg reagerte på var maten.. og nei jeg sitter ikke å følger med på hva folk spiser 

Snakk med kusina di eller legg det bak deg. Et godt råd min far som er 94 år alltid har gitt oss og etterlevd.

Anonymkode: 085c6...f58

• Liker 2
Skrevet
Anonym-bruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du da at han "lesset på" tallerkenen og ikke spiste opp? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Misanthropis skrev (5 minutter siden):

Du mener « et barn på 12 må lære seg å forholde seg til det det er invitert til»

Herregud  så rigid da, konteollfreak?

Kanskje burde tanta gi forståelse for noe så ubetydelig som at de ville ha mat, før kaker? 

og ja alle svarene dine i denne tråden viser at du faktisk er problemet, vær glad de gidder å komme til deg sånn som du dømmer

Jeg er ikke kontroll freak nei. Jeg dømmer ikke, bare syns det var en merkelig ting å gjøre. Nødvendig å skrive så stygge ting? 

Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du da at han "lesset på" tallerkenen og ikke spiste opp? 

Kakene er ikke poenget her.. jeg syns det er en merkelig oppførsel å ta med seg take away mat når man er invitert i et selskap, men tydeligvis er dette helt vanlig hos kvinneguiden … 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var egentlig selskapet? Alle samlet rundt et pent pyntet bord med stor kake på bordet og hurra og taler fra start?  😃 Så kommer disse to guttene og setter seg ned med en kebab og burger, litt for sent så alle lagger merke til både mat og entre. Når bursdagssang synges slafser de i seg maten så det synes. 

Etterpå er de rett på kaka og spiser og hygger. Mobilen er glemt siden det er så mye godt på bordet... Men de er fornøyde, maser ikke om å dra hjem 😃  dette var bare en artig kanskje situasjon jeg dikter opp 🤩

Anonymkode: d7929...187

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rar timeline.

Du sier du lagde mat frem til klokken 12, og så dro dere på sykehjemmet. Med mindre du er nabo til sykehjemmet tar det litt tid å reise til fra. Så klager du litt over at kusine og barn kom ‘en stund’ etter dere og ‘bare’ var der i 15 minutter.  De skulle jo også reise til deg for å rekke selskapet klokka 13. Så mye som skal ha skjedd her på en time. 

Høres mer og mer ut som det var en tight timing for din kusine med to barn å rekke aktivitetene du inviterte til inkl reise til og fra, og hun droppa derfor kjapt innom et sted for å ordne mat til ungene siden hun ikke visste du hadde annet enn kaker hos deg.

Eller var tanken at to små barn skulle fungere ok uten annet enn kaker i systemet fra 11/12 til utpå ettermiddagen? Hadde potensielt blitt en grinete dag med mine små😅 

Anonymkode: cfb0c...ef8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...