AnonymBruker Skrevet 2. august #61 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (11 minutter siden): Selskapet var egentlig på sykehjemmet. Og det var kl 12 pga vedkommende vi var hos som blir sliten senere på dagen. Kusinen min sa først når vi ba at hun heller ville møtes etterpå så da ordnet vi litt til det. Men så ville hun en tur på sykehjemmet likevel. Vi hadde det alltid på kvelden før men etter hun fikk barn kommer hun ikke hvis vi ber senere enn 15. Herregud du endrer historien underveis. Nå er plutselig selskapet egentlig på sykehjemmet? Anonymkode: 085c6...f58 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #62 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (7 minutter siden): At han spiste mye kake er ikke greia. Jeg reagerte på at de var invitert i bursdag, og kom med take away mat. For meg er ikke det innafor, selv om man har barn. Da sier man hvertfall de var sultne.. ikke bare kommer med det. Men dette er det tydeligvis bare jeg som mener. Les svarene igjen.. Ingen grunn til å kjenne deg krenket. Jeg skrev f.eks at det var ugreit å ta med mat, at det er harry og uvanlig (jeg har heller aldri opplevd dette), men at du likevel nok overreagerer. Du kan jo ikke regne med å bare få støttende svar, mennesker er veldig forskjellige. Til syvende og sist høres det nå ut som det ville vært greit for deg med burgerne, bare din kusine hadde sagt noe om det til deg. Du reagerer på at de tok seg til rette hjemme hos deg. Jeg er forøvrig ikke vant til at man inviterer på nesten kun kaker, det er ikke vanlig her omkring (Oslo). Man serverer mat, og kanskje kaker eller noe lite og søtt. Så du vil få svar ut fra ulik praksis i familier og rundtomkring. Jeg ville personlig ikke satt så pris på mange kaker med kaffe, heller ikke for barna. Men hyggelig å bli invitert uansett! Anonymkode: 254cc...4a9 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #63 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (12 minutter siden): Selskapet var egentlig på sykehjemmet. Og det var kl 12 pga vedkommende vi var hos som blir sliten senere på dagen. Kusinen min sa først når vi ba at hun heller ville møtes etterpå så da ordnet vi litt til det. Men så ville hun en tur på sykehjemmet likevel. Vi hadde det alltid på kvelden før men etter hun fikk barn kommer hun ikke hvis vi ber senere enn 15. Jeg forstår nå hvorfor dette har blitt en greie for deg da ditt fokus er hvor vanskelig din kusine er, og hvor utrolig snill og tilretteleggende du er. Du mener at det er nok med kaker kl 13, og ettersom du mener det så må absolutt alle forholde seg til det i dine øyne. Du er egentlig veldig lite imøtekommende og hyggelig mot gjestene dine. Anonymkode: ee62a...8fa 12
AnonymBruker Skrevet 2. august #64 Skrevet 2. august De burde ha sagt noe, og barna burde ha satt seg ved et bord, og ikke i sofaen. Man bør heller ikke forsyne seg med mye og så ikke spise opp. Da forsyner man seg heller flere ganger. Anonymkode: dfbe1...725
AnonymBruker Skrevet 2. august #65 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De burde ha sagt noe, og barna burde ha satt seg ved et bord, og ikke i sofaen. Man bør heller ikke forsyne seg med mye og så ikke spise opp. Da forsyner man seg heller flere ganger. Anonymkode: dfbe1...725 Det er bare å be dem sette seg ved bordet med maten. Anonymkode: 44d8f...400
Ariadne# Skrevet 2. august #66 Skrevet 2. august Jeg hadde ikke reagert eller løfta så mye som ett øyebryn over det der. Du hadde invitert på kaffe og kake. Ungene ble sultne, og de tok med seg mat. Vet hvordan mine unger er, kan gi dem mat før vi skal ett sted, de pirker i maten og er ikke sultne; og plutselig helt utsulta. Bedre hun tok med take-away enn å pålegge deg å fikse mat til dem; når hun vet du har styra med kaker hele formiddagen. Jeg syntes det var hensynsfullt, ikke frekt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august #67 Skrevet 2. august Om det var andre barn der, syns jeg det er ugreit. Men om de var de eneste barna hadde jeg ikke tenkt over det engang. Anonymkode: e4e8a...634
AnonymBruker Skrevet 2. august #68 Skrevet 2. august Høres mye ut med både sykehjembesøk og besøk for å feire voksen bursdag på en dag, for to barn. Lite barnevennlig. Men moren fikk dem med på begge deler. Selv om de garantert sikkert helst skulle lekt på lekeplassen med andre barn selv. Hvis du fortsetter å være like misfornøyd er det stor sannsynlighet for at folk ikke gidder å komme på besøk lenger. Mat er et grunnleggende behov. Alle trenger mat og næring. Særlig barn i vekst. De trenger gjerne også hyppigere måltider enn voksne. Kaker er ikke næring. Du burde satt pris på at de kom i det hele tatt tenker jeg. Mener du det hadde vært bedre om de droppet besøket hos deg for å spise i stedet? Anonymkode: cc5ab...d99 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #69 Skrevet 2. august De kunne spist opp maten før de gikk inn til deg . Sikkert sultne . Anonymkode: de58d...8e4
AnonymBruker Skrevet 2. august #70 Skrevet 2. august Det er alt man skal orke å irritere seg over… Det er snakk om to barn! Og de er på besøk til familien sin - ikke kongen! Herlighet, vær heller glad for at de kom. Blir fascinert over alt folk får seg til å lage en sak utav 🙈🙈 Anonymkode: b621f...b6a 3
Anonym-bruker Skrevet 2. august Forfatter #71 Skrevet 2. august Avslutter denne tråden. Skjønner jeg ikke bare kan få støtte, men så mye stygt folk skriver . Og kaller meg lite omsorgsfull, jeg prøvde så godt jeg kunne. Hadde laget ostekjeks så noe ikke skulle være så søtt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #72 Skrevet 2. august Og som mor hadde nok jeg kritisert deg for å invitere til kaker klokken 13, men hadde nok heller aldri sagt det høyt 😂 Anonymkode: 7e2c7...e37 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #73 Skrevet 2. august Du inviterer til noe som er fullstendig pussig å spise klokken 12/13 (kake), og klager over at kusinen din lot barna sine få et ordentlig måltid til lunsj? 🙃😆 Anonymkode: 0bc14...7cd 9
AnonymBruker Skrevet 2. august #74 Skrevet 2. august For å svare på det du spør om: nei, jeg hadde ikke reagert på at barna hadde med seg mat. Det var lunsjtid, og barna trengte noe annet enn bare kaker og kjeks med ost. Jeg hadde vært sulten selv kl 13. Anonymkode: 8e47e...529 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #75 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (6 minutter siden): Avslutter denne tråden. Skjønner jeg ikke bare kan få støtte, men så mye stygt folk skriver . Og kaller meg lite omsorgsfull, jeg prøvde så godt jeg kunne. Hadde laget ostekjeks så noe ikke skulle være så søtt. Hva skriver folk som er så stygt? Er det stygt å mene noe annet enn deg? Ser ingen som skriver noe som er mer krast eller dømmende enn det du selv skriver, folk svarer jo bare på spørsmålet ditt. Anonymkode: b621f...b6a 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #76 Skrevet 2. august TS du overreagerer. Men det er lov å kjenne på føleser, at det ikke var riktig å gjøre slikt i ditt bursdagsselskap. Alle føleser er lov! Når du våkner opp kl 05 på morgenen og poster et slikt innlegg, det må ha gjort vondt og du tenkt mye over situasjonen. Din kusine med barn hadde sikkert ingen anelse om at du ville reagere slik. Men fortell henne hvordan du opplevde det og bli ferdig med de tanker og føleser du bærer på. Anonymkode: d7929...187 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #77 Skrevet 2. august Jeg hadde nok ikke gjort det sel. Hadde nok kastet det i meg før jeg gikk inn evt, men tror nok ikke jeg hadde reagert om barn gjorde det. Anonymkode: af335...44b
AnonymBruker Skrevet 2. august #78 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (46 minutter siden): Selskapet var egentlig på sykehjemmet. Og det var kl 12 pga vedkommende vi var hos som blir sliten senere på dagen. Kusinen min sa først når vi ba at hun heller ville møtes etterpå så da ordnet vi litt til det. Men så ville hun en tur på sykehjemmet likevel. Vi hadde det alltid på kvelden før men etter hun fikk barn kommer hun ikke hvis vi ber senere enn 15. Har de lang reisevei? Anonymkode: af335...44b
AnonymBruker Skrevet 2. august #79 Skrevet 2. august Kanskje de var sultne. Ikke mye mat i kaffe og kaker. Anonymkode: 1911a...7f7 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #80 Skrevet 2. august Jeg hadde ikke brydd meg. De var vel sultne. Anonymkode: 1911a...7f7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå