AnonymBruker Skrevet 2. august #41 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (3 timer siden): Overreagerer jeg? Hva ville du tenkt? Er det ikke bare bra at barna fikk i seg noe mat før kaker? Anonymkode: a5cc4...cc2 4
Anonym-bruker Skrevet 2. august Forfatter #42 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rar timeline. Du sier du lagde mat frem til klokken 12, og så dro dere på sykehjemmet. Med mindre du er nabo til sykehjemmet tar det litt tid å reise til fra. Så klager du litt over at kusine og barn kom ‘en stund’ etter dere og ‘bare’ var der i 15 minutter. De skulle jo også reise til deg for å rekke selskapet klokka 13. Så mye som skal ha skjedd her på en time. Høres mer og mer ut som det var en tight timing for din kusine med to barn å rekke aktivitetene du inviterte til inkl reise til og fra, og hun droppa derfor kjapt innom et sted for å ordne mat til ungene siden hun ikke visste du hadde annet enn kaker hos deg. Eller var tanken at to små barn skulle fungere ok uten annet enn kaker i systemet fra 11/12 til utpå ettermiddagen? Hadde potensielt blitt en grinete dag med mine små😅 Anonymkode: cfb0c...ef8 Nei. Vi hadde bedt kl 12 på sykehjemmet til kake og kaffe. Vi sa hun kunne komme rett til oss, men hun ville ta seg en liten tur. Og vi sa at etterpå samles vi for vi ikke var lenge på sykehjemmet. Vi sa aldri at det skulle vare lenge. så du mener at når man har barn så er dette greit?
Anonym-bruker Skrevet 2. august Forfatter #43 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det ikke bare bra at barna fikk i seg noe mat før kaker? Anonymkode: a5cc4...cc2 Sikkert.. som jeg skrev hadde det vært noe annet om hun var litt mer ydmyk.. eller hvertfall sa de var sp sultne, håper det er greit de spiser litt her. Og kanskje satt seg ved bordet.
AnonymBruker Skrevet 2. august #44 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (3 timer siden): Vi hadde invitert på kaffe og kake, ikke mat. Men jeg hadde kjøpt vannmelon, og ordnet litt andre ting. de er ekstremt vanskelig i matveien, det jeg reagerte mest på var at de kom med mat og hun ikke sa noe. Jeg opplevde det som veldig ugreit og lite respektfullt ovenfor meg og oss som hadde stått på for å ordne i stand Nei, da er det absolutt ikke respektløst overhodet. Selvfølgelig ønsker man ikke at ungene bare skal spise rett på kake uten å ha spist noe annet mat først. Anonymkode: 8a731...731 4
Anonym-bruker Skrevet 2. august Forfatter #45 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, da er det absolutt ikke respektløst overhodet. Selvfølgelig ønsker man ikke at ungene bare skal spise rett på kake uten å ha spist noe annet mat først. Anonymkode: 8a731...731 Okei.. tydeligvis bare jeg da som reagerer når noen kommer med take away i bursdag. Kjenner jeg lurer veldig på hvordan folk egentlig feirer hvis det er normalen..
AnonymBruker Skrevet 2. august #46 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (48 minutter siden): Du tar helt feil. Jeg sa ingenting der og da. Men det ble snakk om det etterpå uten at jeg tok det opp. Jeg tenker vel at et barn på 12 år kan lære seg å forholde seg til det man er invitert til… Personlig synes jeg baksnakking er LANGT frekkere og mer respektløst. Hvis man reagerer på noe, så si det for søren direkte til personen det gjelder. Noe annet er bare sleipt, feigt og viser lite integritet. Anonymkode: 8a731...731 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. august #47 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (2 minutter siden): Nei. Vi hadde bedt kl 12 på sykehjemmet til kake og kaffe. Vi sa hun kunne komme rett til oss, men hun ville ta seg en liten tur. Og vi sa at etterpå samles vi for vi ikke var lenge på sykehjemmet. Vi sa aldri at det skulle vare lenge. så du mener at når man har barn så er dette greit? Er det ikke bare hyggelig at hun ville ta seg en tur på sykehjemmet da? Det jeg sier er at med små barn må ofte planer endres litt i farta. Hun kjenner best hvordan de oppfører seg om de ikke får spist annet enn sukker over flere timer. Veldig ofte er kaffe og kaker minst 3 timer. Du kan også fortelle historien din slik: din kusine tok med seg sine to små barn for å hilse på et familiemedlem på sykehjemmet, samtidig som hun sørget for at de fikk i seg et måltid rundt lunsjtider og tok seg tid til å komme å feire bursdagen din. Jeg synes du er aldeles hårsår her og lite takknemlig for at hun kom med ungene for å feire deg. Bare klager over noe som helt ærlig er en liten sak når det er snakk om to småbarn (alt de gjorde er å spise en burger og forsyne seg med litt for mye kake). Ha litt perspektiv. Det er mulig dine unger alltid oppførte seg og gjorde alt du sa de skulle, men de fleste 7 og 12-åringer ville fått en grinete dupp i 2 tiden på en slik dag. Anonymkode: cfb0c...ef8 9
AnonymBruker Skrevet 2. august #48 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (7 minutter siden): Nei. Vi hadde bedt kl 12 på sykehjemmet til kake og kaffe. Vi sa hun kunne komme rett til oss, men hun ville ta seg en liten tur. Og vi sa at etterpå samles vi for vi ikke var lenge på sykehjemmet. Vi sa aldri at det skulle vare lenge. Altså HÆ?! Nå var det plutselig kaffe og kake på sykehjemmet? Så først fik barna kake (kaffe drakk de vel neppe) og deretter fikk de mat? Anonymkode: 706a3...e62 5
Anonym-bruker Skrevet 2. august Forfatter #49 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså HÆ?! Nå var det plutselig kaffe og kake på sykehjemmet? Så først fik barna kake (kaffe drakk de vel neppe) og deretter fikk de mat? Anonymkode: 706a3...e62 Ja stemmer
AnonymBruker Skrevet 2. august #50 Skrevet 2. august Neste gang legger du til wienerpølser og lomper til barna og forteller det til de som har barn med i selskapet. Så unngås trolig slike situasjoner. Anonymkode: e3430...f2a 4 2
Brunhilde Skrevet 2. august #51 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (8 minutter siden): Okei.. tydeligvis bare jeg da som reagerer når noen kommer med take away i bursdag. Kjenner jeg lurer veldig på hvordan folk egentlig feirer hvis det er normalen.. Det er ikke "noen" det er snakk om her, det er barn. Og nei, jeg reagerer ikke om folk med barn tar med seg noe barna kan spise når jeg inviterer. Det skjer ikke så ofte, for jeg pleier å passe på at jeg har noe på lur til alle, jeg vet jo hva de forskjellige liker og tåler. 4
Anonym-bruker Skrevet 2. august Forfatter #52 Skrevet 2. august Brunhilde skrev (3 minutter siden): Det er ikke "noen" det er snakk om her, det er barn. Og nei, jeg reagerer ikke om folk med barn tar med seg noe barna kan spise når jeg inviterer. Det skjer ikke så ofte, for jeg pleier å passe på at jeg har noe på lur til alle, jeg vet jo hva de forskjellige liker og tåler. De har vært i selskap før kun med kaker. Det er ganske vanlig i familien vår. Men aldri hatt behov for å ta med mat.
AnonymBruker Skrevet 2. august #53 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (4 timer siden): Feiret bursdagen min for noen dager siden. Hadde invitert på kaffe og kake. Vi var først hos min mor som bor på sykehjem, så reiste vi hjem til oss etterpå. Kusinen min har 2 barn mellom 7- 12 år. De kom så de var med på sykehjemmet ca 15 min, kom en stund etter oss. Så når vi da skulle møtes hos oss etterpå kom ungene gående inn med hver sin take away boks. De bare går inn, samme med kusinen min, og setter seg i sofaen der vi satt og begynner å spise hamburger og pommes frites de hadde med seg. Altså ungene.. jeg ble veldig overrasket, og syns egentlig det var ganske uhøflig. Jeg hadde holdt på hele dagen, og også lagd litt salt så vi ikke bare skulle ha søtt. Kjenner jeg egentlig syns det var ganske ugreit. Altså jeg skjønner ungene var sultne. Men jeg reagerte på at de tok det med inn og bare ikke sa noe.. Overreagerer jeg? Hva ville du tenkt? Vel. Vil du ha to unger som går apeshit etter sukker? Hun har nok gjort det hun kan for at ungene skal få i seg noe «ordentlig» mat mellom all kakespising. (ikke at det er ordentlig mat, men jeg skjønner tankegangen hennes) Anonymkode: 44d8f...400 5
Brunhilde Skrevet 2. august #54 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (Akkurat nå): De har vært i selskap før kun med kaker. Det er ganske vanlig i familien vår. Men aldri hatt behov for å ta med mat. Men du følger ikke med på hva noen spiser? Og starter alltid selskapene deres så tidlig? Hos oss er det vanlig å invitere til kaffe og kake etter middagstid så folk slipper å komme sultne. Det er mulig de har hatt tid til å spise før selskapet de gangene? Jeg, personlig, kan ikke gå rett på kaker uten å bli uvel og kaker klokken 12 og klokken 13 kan bli i meste laget for noen og enhver. 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #55 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (1 time siden): Selskapet var kl 13. greit nok ungene var sultne men jeg syns det var veldig spesielt å bare gå inn med maten uten å si noe. Var ikke bare jeg som reagerte.. Foretrekker du virkelig at gjestene dine må sitte i bilen og spise istedefor å ta med maten inn og ha det litt hyggelig når de spiser? At du mener det er nok med kake og vannmelom kl 13 er greit nok, mdn for barn er dette lunsj tid og de trenger mer enn kaker da. Jeg pleier å ha selskap rundt denne tiden også, men da har jeg også litt påsmurt rundstykker så folk får litt skikkelig mat også hvis de ønsker. Hadde noen kommet inn med take away hadde jeg syntes var helt greit. Jeg er mer opptatt av at de jeg er glad i kommer, enn at de kun spiser det jeg har ordnet i stand. Anonymkode: ee62a...8fa 8
AnonymBruker Skrevet 2. august #56 Skrevet 2. august Anonym-bruker skrev (3 timer siden): Skjønner de var sultne, men de kunne evt spist før de kom. De var allerede forsinket så det hadde faktisk vært bedre. Selskapet var hyggelig:) greit å ha dem der, han eldste tok på et lass med kaker, overfylt asjett og lot en del ligge igjen .. Men men.. herregud. Først er vinklingen din at de er frekke som spiser når de er invitert på fika og så tar de FOR MYE? Anonymkode: 44d8f...400 7
Anonym-bruker Skrevet 2. august Forfatter #57 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Foretrekker du virkelig at gjestene dine må sitte i bilen og spise istedefor å ta med maten inn og ha det litt hyggelig når de spiser? At du mener det er nok med kake og vannmelom kl 13 er greit nok, mdn for barn er dette lunsj tid og de trenger mer enn kaker da. Jeg pleier å ha selskap rundt denne tiden også, men da har jeg også litt påsmurt rundstykker så folk får litt skikkelig mat også hvis de ønsker. Hadde noen kommet inn med take away hadde jeg syntes var helt greit. Jeg er mer opptatt av at de jeg er glad i kommer, enn at de kun spiser det jeg har ordnet i stand. Anonymkode: ee62a...8fa Selskapet var egentlig på sykehjemmet. Og det var kl 12 pga vedkommende vi var hos som blir sliten senere på dagen. Kusinen min sa først når vi ba at hun heller ville møtes etterpå så da ordnet vi litt til det. Men så ville hun en tur på sykehjemmet likevel. Vi hadde det alltid på kvelden før men etter hun fikk barn kommer hun ikke hvis vi ber senere enn 15.
Anonym-bruker Skrevet 2. august Forfatter #58 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): herregud. Først er vinklingen din at de er frekke som spiser når de er invitert på fika og så tar de FOR MYE? Anonymkode: 44d8f...400 At han spiste mye kake er ikke greia. Jeg reagerte på at de var invitert i bursdag, og kom med take away mat. For meg er ikke det innafor, selv om man har barn. Da sier man hvertfall de var sultne.. ikke bare kommer med det. Men dette er det tydeligvis bare jeg som mener.
AnonymBruker Skrevet 2. august #59 Skrevet 2. august Brunhilde skrev (7 minutter siden): Men du følger ikke med på hva noen spiser? Og starter alltid selskapene deres så tidlig? Hos oss er det vanlig å invitere til kaffe og kake etter middagstid så folk slipper å komme sultne. Det er mulig de har hatt tid til å spise før selskapet de gangene? Jeg, personlig, kan ikke gå rett på kaker uten å bli uvel og kaker klokken 12 og klokken 13 kan bli i meste laget for noen og enhver. Enig. Jeg er godt voksen, men kan heller ikke spise kake midt på dagen uten sammen med annen mat først. Blir grusomt i ulage etter et par timer. Og vannmelon hjelper absolutt ikke. Sånn er datteren min også og jeg har derfor alltid sørget for at hun fikk spise noe med proteiner og fett før kake/sukker da hun var barn. Når jeg inviterer, pleier jeg dessuten å informere om hva jeg serverer (kun kake eller mat + kake). Kake klokken 12 og klokken 13 gjør meg kaldsvett bare av tanken. Anonymkode: 085c6...f58 6
AnonymBruker Skrevet 2. august #60 Skrevet 2. august Jeg forstår at du reagerer på at dem tok med seg mat. Den er jeg enig i. Men et selskap med bare søtt blir jeg rar av selv. Så må jeg ha noe salt også. Men jeg klarer å vente til jeg kommer hjem. Men boller med ost eller noe hadde vært greit å ha i tillegg til bare kaker. Hvert fall når det er barn med. Du har kanskje ikke barn selv? Anonymkode: da822...a23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå