Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tråden er slettet.  

Endret av Anonym-bruker
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt at det er litt spesielt, og sagt til min kusine at vi har nok av mat her. Men jeg ville også ha tenkt at ungene kanskje var av de som var vanskelig i matveien, så det var lettere for mor å kjøpe burger enn å risikere å møte opp der ungene fikk mat de ikke likte. Hun valgte kanskje å ikke ta den kampen.

Visste hun at du hadde laget mat og?

• Liker 8
Skrevet

Tenker at de barna sikkert var sultene og kanskje kusine sa ja, kjøp dere noe mat og bli med. ( alternativ vi vil ikke bli med. )  Gikk selskapet ellers greit og det var hyggelig å ha dem der? 😃

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
fjær skrev (27 minutter siden):

Hadde tenkt at det er litt spesielt, og sagt til min kusine at vi har nok av mat her. Men jeg ville også ha tenkt at ungene kanskje var av de som var vanskelig i matveien, så det var lettere for mor å kjøpe burger enn å risikere å møte opp der ungene fikk mat de ikke likte. Hun valgte kanskje å ikke ta den kampen.

Visste hun at du hadde laget mat og?

Vi hadde invitert på kaffe og kake, ikke mat. Men jeg hadde kjøpt vannmelon, og ordnet litt andre ting. 
de er ekstremt vanskelig i matveien, det jeg reagerte mest på var at de kom med mat og hun ikke sa noe. Jeg opplevde det som veldig ugreit og lite respektfullt ovenfor meg og oss som hadde stått på for å ordne i stand 

• Liker 1
Skrevet
Ekstatisk skrev (27 minutter siden):

Tenker at de barna sikkert var sultene og kanskje kusine sa ja, kjøp dere noe mat og bli med. ( alternativ vi vil ikke bli med. )  Gikk selskapet ellers greit og det var hyggelig å ha dem der? 😃

Skjønner de var sultne, men de kunne evt spist før de kom. De var allerede forsinket så det hadde faktisk vært bedre. Selskapet var hyggelig:) greit å ha dem der, han eldste tok på et lass med kaker, overfylt asjett og lot en del ligge igjen .. Men men.. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det var en grunn for at de var forsinket, barna slo seg vrang, din kusine fikk de med med burger i hånden. Kanskje litt pinlig for henne også, men la det gå forbi så lenge selskapet var hyggelig 😃

• Liker 8
Skrevet
Ekstatisk skrev (16 minutter siden):

Kanskje det var en grunn for at de var forsinket, barna slo seg vrang, din kusine fikk de med med burger i hånden. Kanskje litt pinlig for henne også, men la det gå forbi så lenge selskapet var hyggelig 😃

Var ikke sånn nei.. hun syns ikke det var pinlig i det hele tatt, men oppførte seg som om det var det mest naturlige i verden. Vet ikke hvordan deres familie selskap fungerer men i min familie er det uhøflig å ta med seg take away mat i en bursdags feiring 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket klokkeslett var dette? Er det rundt middagstider er det naturlig å ha lyst på middag, og ikke kaker. Jeg syns det er mer snodig å invitere folk rundt middagstider uten å servere middag. Da må man regne med at gjestene kan ha med seg mat. 

Anonymkode: b7c99...e6a

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

når klokka var denne bursdagen ?

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg synes du overreagerer. Herlighet, du hadde invitert på kaffe og kaker og ungene ble kanskje sultne så mor tenkte vel det var bedre å ordne de mat enn å ha sure unger med i selskap. 

Når var selskapet? 

Anonymkode: cfb0c...ef8

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså du sier jo selv du kun hadde invitert på kaffe og kake, ikke mat, så kusinen kunne jo ikke regne med at barna kunne få mat hos deg.  

Hvis du ikke liker at barna spiser i sofaen, må du åpne munnen si noe. «Oisann, kom og sett dere her ved spisebordet, unger!». 

Så var det et lidt uvanlig opplegg i to deler med reisevei/opphold imellom. Yngste er 7 år, det går ikke å vente i år og dag på mat i den alder. Kanskje kusinen faktisk hadde planlagt at barna kunne få mat der i oppholdet, før de skulle til «kaffe og kake» hos deg.

Det med de mange kaker går det også an å kommentere. «Du er visst sulten du! Sikker på du kan spise alt det? Vet du at når man selv forsyner seg, så er reglen at man skal spise opp!» - med venlig tone, selvklart, ikke striks og stram. Og så gir du ham resten med hjem. «Se, her er resten av kakene du tok. Dem kan du nok spise i morgen!». 

Kusinen din høres litt tafatt ut. Men hvordan skal hun oppfatte hva du misliker, når du ikke kommuniserer det på noe vis? 

Anonymkode: 706a3...e62

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det høres lite hyggelig ut å komme brasende inn med takeaway. En litt harry ting å gjøre, rett og slett. Men jeg synes samtidig du overreagerer, folk må få gjøre som de vil. Og jeg tror også det er mer i konteksten her, at det høres ut som at du ba på kaker nær middagstid?

Det er ikke noe jeg personlig liker så godt, men så er ikke jeg så glad i kaker, da. Blir fort uvel av kaker før mat, må ha noe i magen først. Og særlig barn trenger nok det pga blodsukkersvingninger. Kake på tom mage er noe av det verste jeg vet å få i meg.

Anonymkode: 254cc...4a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en elendig overskrift. Den beskriver jo ingenting og kan handle om hva som helst. Respektløst mot leserene. Moderatorene bør stoppe denne tråden snarest.

Anonymkode: cc543...585

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvilket klokkeslett var dette? Er det rundt middagstider er det naturlig å ha lyst på middag, og ikke kaker. Jeg syns det er mer snodig å invitere folk rundt middagstider uten å servere middag. Da må man regne med at gjestene kan ha med seg mat. 

Anonymkode: b7c99...e6a

Det var ikke middags tid vi inviterte til kl 13. 

Skrevet
monican94 skrev (38 minutter siden):

når klokka var denne bursdagen ?

Det var kl 13. det er ikke middagstid hos oss hvertfall..

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

Det var kl 13. det er ikke middagstid hos oss hvertfall..

Men lunsj-tid, da. Man ønsker da gjerne et lett måltid, og ikke kaker og vannmelon.

• Liker 4
Skrevet
Anonym-bruker skrev (51 minutter siden):

Var ikke sånn nei.. hun syns ikke det var pinlig i det hele tatt, men oppførte seg som om det var det mest naturlige i verden. Vet ikke hvordan deres familie selskap fungerer men i min familie er det uhøflig å ta med seg take away mat i en bursdags feiring 

Men det er faktisk ganske naturlig at barna får seg litt middag / varmmat før kake og brus.  Synes din kusine gjore rett ved å la dem få spise. Først var de på sykehjemmet på besøk og så å dra rett til deg.  Når man inviterer barn i en voksenbursdag så syntes jeg du burde godta at de er barn, spiser mye kake og kose seg.  Hadde de ikke spist burger først så hadde kanskje kaka blitt borte på kort tid hihi 🙃  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er jo en litt rar tid å spise middag på, det er jeg enig i. Samtidig ville jeg heller at familien skulle komme inn med maten, fremfor å sitte i bilen å spise før de kommer inn - om det var slik at ungene feks slo seg vrang på vei fra sykehjemmet til deg og absolutt skulle ha burger.

Overall tenker jeg at du bør la det gå, det er ikke en så big deal som du skal ha det til å være at to barn spiste burger i selskapet ditt. Pick your battles, fokuser på at det er hyggelig at de kom.

Anonymkode: cfb0c...ef8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men lunsj-tid, da. Man ønsker da gjerne et lett måltid, og ikke kaker og vannmelon.

Men ærlig talt, så kritiske folk i denne tråden er? Når skal det egentlig være greit å invitere til kaker og vannmelon? Det vil jo alltid potensielt komme i konflikt med et eller annet planlagt måltid. Det får da være måte på å være kritiske. Det vanlige vil jo da være å spise "ordentlig mat" etterpå når man kommer hjem.

Og TS, jeg skjønner at du reagerer på at de kommer i bursdagsfeiring med burgere, men hadde nok bare tenkt mitt og ikke gjort noe ut av det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

For en elendig overskrift. Den beskriver jo ingenting og kan handle om hva som helst. Respektløst mot leserene. Moderatorene bør stoppe denne tråden snarest.

Anonymkode: cc543...585

Hva er problemet ditt egentlig??

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...