AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Hva skjer om man ikke har råd til å betale lånet på huset mitt? Er også andre regninger jeg ikke får betalt pga.dårlig økonomi Anonymkode: 6fce1...489
AnonymBruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Etter diverse purringer, blir huset tvangssolgt (forutsatt at du har pant i det). Anonymkode: ec717...72a
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Etter diverse purringer, blir huset tvangssolgt (forutsatt at du har pant i det). Anonymkode: ec717...72a Hvordan forgår tvangsalg? Anonymkode: 6fce1...489
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Huslån. Strøm. To regninger som MÅ prioriteres først, deretter forsikringer. Andre regninger må du lage avtaler på. Anonymkode: afaae...64b 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hva skjer om man ikke har råd til å betale lånet på huset mitt? Er også andre regninger jeg ikke får betalt pga.dårlig økonomi Anonymkode: 6fce1...489 Selg. Anonymkode: c38c8...c5b
AnonymBruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan forgår tvangsalg? Anonymkode: 6fce1...489 På en måte hvor det er bedre for deg å selge selv før det går så langt. Anonymkode: 90234...90b 5
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Ta kontakt med banken umiddelbart. De fleste banker er greiere enn de fleste andre kreditorer. Anonymkode: 08f79...c5e 1
newman01 Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan forgår tvangsalg? Anonymkode: 6fce1...489 Etter mange purringer, telefoner og mas får du oppsigelse på lånet, og siden banken har pant i boligen starter de prosessen med å igangsette tvangssalg. Det er dyrt, mye gebyrer og salgssum er normalt lavere enn ved vanlig salg. Banken driter i hva de selger huset for, så lenge det dekker lånet. Om det blir restlån får du et fett usikret forbrukslån for resterende du skylder banken. Så selg frivillig selv før det går så langt. Du sparer noen hundre tusen på det 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Hvis du ikke regner med at du klarer å betale lånet fremover, bør du selge og kjøpe deg noe billigere. Hvis det er en forbigående pengemangel, kan du prøve å be om avdragsfrihet på lånet, men du må fremdeles betale renter, og får ikke avdragsfrihet i all evighet, så har du ingen utsikter til å kunne betale, er det bare å selge. Anonymkode: 8e237...06b 2 1
Queen94 Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt banken, tatt en prat med de. Forklart situasjonen og fått tips om hva du burde gjøre. Klarer du ikke å betjene et lån så best å selge, sliter du bare denne mnd så kanskje du kan få et hopp? Eller annet 1
Gaia Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (På 2.8.2025 den 0.45): Hva skjer om man ikke har råd til å betale lånet på huset mitt? Er også andre regninger jeg ikke får betalt pga.dårlig økonomi Anonymkode: 6fce1...489 Tvangssalg hvis banken har pant i boligen. Da bør du heller selge selv, for å kunne få mest mulig for boligen. Regninger vil gå til inkasso hvis de ikke betales. Da vil du ganske raskt få enda mer gjeld. Regninger forsvinner aldri av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå