AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Jeg ser det er flere som har skrevet de ikke tåler varme her på KG i sommer. Og jeg er så nysgjerrig på hvordan det går an? Dere som har det sånn, er det pga noen fysiske sykdommer? Eller har dere aldri vært eksponert for tropisk klima? Jeg har både reist mye og bodd i Asia så jeg har 0 problem med varme. Når det blir sånn 40 grader kan jeg få litt heteslag riktignok, men er ikke så ofte jeg opplever det. Føler meg litt som en iguana som suger til meg varme, får sånn energi av sol og fint vær. Så jeg elsket hetebølgen her i Oslo i sommer, hvordan går det an å ikke like sol og fint vær. Fatter det ikke. Finnes vifter, kald drikke, lette klær. Og skygge evt. Anonymkode: 21c08...289 6
AnonymBruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Noen liker sterk mat også, andre føler ubehag. Tror vi oppfatter det annerledes. Men jeg vet om flere med helsetilstander som blir dårligere. Anonymkode: 90da9...52c 13
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Vært masse i tropisk klima, og tålte sterk varme godt før. Så ble jeg utbrent, og nå får jeg samme reaksjoner av sterk varme som jeg får av andre belastninger; jeg klapper sammen. Anonymkode: 805d5...d4e 5 2 5
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Sykdom. Tålte varme bedre før, nå blir jeg helt utslått. Anonymkode: 0c8f3...10a 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Jeg har bodd i både Midtøsten og Vest Asia, og da på sommerhalvåret og sensommer ut mot vinter. Der blir det varmt. Da jeg bodde i Midtøsten var det varmerekord det året. Synes ikke det plaget meg. Gikk helt greit. Føler likevel varmen i Norge er litt mer tung, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Nå har jeg flyttet til en kystby og det er mye mer behagelig. Det er varmt, men deilig. Men nå er jeg også eldre og har est ut i bredden, så varmen er litt mer intens nå som jeg er så godt polstra. Jeg blir også kvalm. Så tror at man kanskje blir feit eller slapp og irritabel. Anonymkode: a0436...ea3 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august Jeg er jo ikke allergisk men jeg synes det er ubehagelig. Jeg føler at det er vanskeligere å puste og føler en slags klaustrofobi. Jeg liker heller ikke å svette som jeg da gjør masse med en gang det er varmt. Får og lett hodepine og føler at det er vanskeligere å sove, konsentrere seg, gjøre ting. På den annen side tåler jeg en del kulde og å fryse litt før jeg opplever det som veldig ubehagelig. Mens jeg ser jo at andre omtrent pines fordi de er littegrann kalde. Så vi er jo forskjellige på hvordan vi opplever temperatur. Anonymkode: 0e4b5...308 11 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august Er (litt) overvektig, så gjør det jo ikke lettere for meg selv alle varme. Men jeg blir så klam og synlig svett, føler meg ulekker, får kraftig hodepine og blir helt utslitt etter bare noen dager (og netter!) men sånn varme vi har hatt i Oslo i sommer. Bruker bare tynne klær i naturlige tekstiler, har vifte på og oppsøker skyggen, men det er likevel ubehagelig og jeg blir mindre hyggelig og effektiv enn i kaldere vær. Har også vært i tropiske strøk, der taklet jeg det merkelig nok lettere. Problemet med varme er at når du er naken, har du ikke noe mer å kle av deg, mens i kulde kan du stort sett alltid ta på mer klær. Anonymkode: efdc0...bbe 10 3
Teardrop Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august Tåler og tåler. Jeg blir irritabel og utilpass. Men tåler den jo sånn rent fysisk da. 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august Gikk ute med t-skjorte i 2 grader da jeg var overvektig og tålte varme meget dårlig. Har slanket meg 36 kg og er blitt en frysepinn som har elsket sommervarmen vi har hatt 😄 Husker sommeren 2018 som et mareritt. Anonymkode: 18a5b...7c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #10 Skrevet 1. august Jeg blir helt slapp, svetter og får vondt i hodet. Hjelper å sitte inne i air condition selvfølgelig, men tåler max noen timer uten å bade eller dusje i kaldt vann (hater å bade) skygge hjelper litt, men ikke når det er 26-30 grader i skyggen. Alt under 25 er fint da. Anonymkode: 5b7c2...534 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gikk ute med t-skjorte i 2 grader da jeg var overvektig og tålte varme meget dårlig. Har slanket meg 36 kg og er blitt en frysepinn som har elsket sommervarmen vi har hatt 😄 Husker sommeren 2018 som et mareritt. Anonymkode: 18a5b...7c0 T-skjorte 12 grader! Jeg var feit, men ikke gal i hodet 😄 Anonymkode: 18a5b...7c0 5
Ekko jenta Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ser det er flere som har skrevet de ikke tåler varme her på KG i sommer. Og jeg er så nysgjerrig på hvordan det går an? Dere som har det sånn, er det pga noen fysiske sykdommer? Eller har dere aldri vært eksponert for tropisk klima? Jeg har både reist mye og bodd i Asia så jeg har 0 problem med varme. Når det blir sånn 40 grader kan jeg få litt heteslag riktignok, men er ikke så ofte jeg opplever det. Føler meg litt som en iguana som suger til meg varme, får sånn energi av sol og fint vær. Så jeg elsket hetebølgen her i Oslo i sommer, hvordan går det an å ikke like sol og fint vær. Fatter det ikke. Finnes vifter, kald drikke, lette klær. Og skygge evt. Anonymkode: 21c08...289 Jeg er ikke sikker, men jeg mistenker etter en høst,vinter og vår med grader -20 til Max 10 grader gjør at min kropp får sjokk når det plutselig snur til 20+ grader 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august Sykdom, har endel nerveskader og er generelt smertepåvirket, men mine nervesmerter blusser på en måte opp i varmen. Omtrent som å hive bensin på bålet. Måtte til med kraftige smertestillende og gikk egentlig bare rundt som en zombie i to uker. Noen sier att smerter blir bedre i varmen, mine vart 100 ganger verre. Fine er att jeg vet nå att jeg kan drite i å reise til syden, er litt ny i denne kroppen enda. Anonymkode: b2ba4...3b9 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ser det er flere som har skrevet de ikke tåler varme her på KG i sommer. Og jeg er så nysgjerrig på hvordan det går an? Dere som har det sånn, er det pga noen fysiske sykdommer? Eller har dere aldri vært eksponert for tropisk klima? Jeg har både reist mye og bodd i Asia så jeg har 0 problem med varme. Når det blir sånn 40 grader kan jeg få litt heteslag riktignok, men er ikke så ofte jeg opplever det. Føler meg litt som en iguana som suger til meg varme, får sånn energi av sol og fint vær. Så jeg elsket hetebølgen her i Oslo i sommer, hvordan går det an å ikke like sol og fint vær. Fatter det ikke. Finnes vifter, kald drikke, lette klær. Og skygge evt. Anonymkode: 21c08...289 Det kommer jo litt an på hvor du oppholder deg og hva du skal gjøre også i varmen: skal du på stranda og bade, er det helt topp med 30+, men skal du drive med kroppsarbeid eller trening i sterk varme, vil du jobbe mer ineffektivt og måtte ta flere pauser, teoretisk arbeid som krever konsentrasjon er også vanskeligere når det er varmt. Er du overvektig vil du føle større ubehag i varmen og har du kroppskomplekser slik at du ikke «kan» kle av deg selv om det er kokvarmt vil du også oppleve varmen som ubehagelig. Eldre og syke er også mer utsatt i sterk varme. Anonymkode: 64397...0d9 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august Er ingen annen årsak en at jeg syntes det er ubehagelig. Kvelende. Sånn som det har vært i sommer så trives jeg best inne med air Condition. Bade gjør jeg ikke. Sikkert 25 år siden jeg badet sist. Skyr strand og bading som pesten. I min drømmeverden hadde det vært 22-23 grader og lettskyet året rundt. Anonymkode: 24119...887 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august Har reist mye før, og hatt lite problemer med høy varme. Men etter å ha fått noen kroniske fysiske sykdommer. Så blir jeg svimmel, kvalm og uvel i varmen. Anonymkode: a22e4...5d2 2
Frøken79 Skrevet 1. august #17 Skrevet 1. august Hvis jeg kan være på stranda, eller svaberget og bade og kjøle meg ned når det trengs har jeg ingen problem med varmen. Da ELSKER jeg varmen. Og det kan godt være 30 varmegrader. Men problemet kommer jo når man skal ha noe gjort. For eksempel hagearbeid eller noe annet. Skal ikke mye fysisk anstrengelse til før jeg føler det blir ubehagelig. Jeg er i god form, og trener mye. Men føler nesten at jeg får litt klaustrofobi. Må inn å ta en kald dusj for å kjøle meg ned da ja. Elsker norsk sommertemperatur på rund 25 grader best. 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sykdom, har endel nerveskader og er generelt smertepåvirket, men mine nervesmerter blusser på en måte opp i varmen. Omtrent som å hive bensin på bålet. Måtte til med kraftige smertestillende og gikk egentlig bare rundt som en zombie i to uker. Noen sier att smerter blir bedre i varmen, mine vart 100 ganger verre. Fine er att jeg vet nå att jeg kan drite i å reise til syden, er litt ny i denne kroppen enda. Anonymkode: b2ba4...3b9 Det kommer vel litt an på hva slags smerter og sykdom en sliter med. Mange med revmatisme, leddplager, eksem og psoriasis blir bedre i varmen, mens andre tilstander igjen blir verre i varmen. Anonymkode: 64397...0d9 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #19 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har reist mye før, og hatt lite problemer med høy varme. Men etter å ha fått noen kroniske fysiske sykdommer. Så blir jeg svimmel, kvalm og uvel i varmen. Anonymkode: a22e4...5d2 Samme her. Anonymkode: 8dbea...b21
AnonymBruker Skrevet 1. august #20 Skrevet 1. august Teardrop skrev (18 minutter siden): Tåler og tåler. Jeg blir irritabel og utilpass. Men tåler den jo sånn rent fysisk da. Her er fasiten for meg. Tåler varmen godt så lenge jeg ikke må utføre et fysisk arbeid, da blir jeg som Teardrop skriver, irritabel og utilpass. Liker også å gå til fjells og da blir det for varmt for både meg og hunden. Anonymkode: f07c2...b87 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå