Gå til innhold

Føflekk blør og fått en føflekk på leppa. Bør jeg sjekke det eller droppe det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! I mai ble jeg solbrent på leppene for jeg glemte å ta på leppepomade med faktor. Tenkte ikke over det, er ikke en person som blir fort solbrent, holder å smøre meg en gang før jeg går ut. Uansett - fikk en brun flekk midt på underleppa som ikke har gått vekk enda, selvom leppene ikke lenger er brent. Har brukt faktor på leppene siden. 

Idag så jeg meg i speilet og en av føflekkene på halsen hadde noe rødt rundt seg. Trodde først det var sjokkis, så prøvde å stryke det bort. Så trodde jeg det var flott, så strakk litt på huden og så nærmere, pirket forsiktig borti. Så begynte føflekken å blø ? Altså wtf. Kan ikke huske å ha klødd der. 

Jeg tenker selvsagt kreft med en gang, men idk. Søsteren min har hatt hudkreft, men hun har mye lysere hud enn meg. 

Har en følelse på at det er helt uskyldig, og er redd for å ta opp legens dyrebare tid for å sjekke dette når jeg sitter med denne magefølelsen. What to do... 

Anonymkode: 0f71d...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

føflekk scan på apoteket 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk det. Hudkreft rammer ikke bare de med lysest hud.

Det er ikke slike ting som tar opp legens dyrebare tid. Det er de som løper til legen for den minste forkjølelse og krever full helsesjekk et par ganger i året.

Anonymkode: ab800...d31

• Liker 2
Skrevet

Dyrebar tid? Du er akkurat like viktig som alle andre på lista hans. Og betaler gjer du vel og. Bestill og få dei fjerna. Har fjerna mangen og ein gang var det styggedom i den eine . Gjekk fint. Mine har aldri blødd. Hadde ein blødd hadde eg bestilt time. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær redd for å ta det opp med legen. Du kaster ikke bort noens tid. Bestill time, greit å få sjekka det.

Men jeg tror ikke det er grunn til bekymring. Det dukker ikke opp plutselig sånn. Pust med magen og ta deg en tur på apoteket i morgen for en scanning for eksempel. 

Dette går bra :herfordeg:

Anonymkode: 472c6...e26

AnonymBruker
Skrevet
Pilleville skrev (3 minutter siden):

Dyrebar tid? Du er akkurat like viktig som alle andre på lista hans. Og betaler gjer du vel og. Bestill og få dei fjerna. Har fjerna mangen og ein gang var det styggedom i den eine . Gjekk fint. Mine har aldri blødd. Hadde ein blødd hadde eg bestilt time. 

❤️❤️❤️

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke vær redd for å ta det opp med legen. Du kaster ikke bort noens tid. Bestill time, greit å få sjekka det.

Men jeg tror ikke det er grunn til bekymring. Det dukker ikke opp plutselig sånn. Pust med magen og ta deg en tur på apoteket i morgen for en scanning for eksempel. 

Dette går bra :herfordeg:

Anonymkode: 472c6...e26

Takk for rådet :)❤️❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Neeeeiiii...hva tenker du??? Droppe det??? 

Herregud,  selvfølgelig får du det sjekket hos legen!

Gud hjelpe meg..hvor tjukk i huet er egentlig folk😳

Anonymkode: 9fe95...23d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ekke så tjukk i hue, mer rundt magen!!! 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Går an å svare fint, eller la vere å svare

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei! I mai ble jeg solbrent på leppene for jeg glemte å ta på leppepomade med faktor. Tenkte ikke over det, er ikke en person som blir fort solbrent, holder å smøre meg en gang før jeg går ut. Uansett - fikk en brun flekk midt på underleppa som ikke har gått vekk enda, selvom leppene ikke lenger er brent. Har brukt faktor på leppene siden. 

Idag så jeg meg i speilet og en av føflekkene på halsen hadde noe rødt rundt seg. Trodde først det var sjokkis, så prøvde å stryke det bort. Så trodde jeg det var flott, så strakk litt på huden og så nærmere, pirket forsiktig borti. Så begynte føflekken å blø ? Altså wtf. Kan ikke huske å ha klødd der. 

Jeg tenker selvsagt kreft med en gang, men idk. Søsteren min har hatt hudkreft, men hun har mye lysere hud enn meg. 

Har en følelse på at det er helt uskyldig, og er redd for å ta opp legens dyrebare tid for å sjekke dette når jeg sitter med denne magefølelsen. What to do... 

Du opptar ingen dyrebar tid hos legen ved å bestille deg en time for å sjekke dette her! Tenk så mye tid du sparer helsevesenet hvis det i verste fall skulle være hudkreft, og du oppdaget det så tidlig at behandlingen er relativt enkel og kortvarig!

For ikke å snakke om din dyrebare sjelefred - det er helt unødvendig å gå å tenke på slike ting når det er veldig enkelt å avkrefte eller bekrefte ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

sjekk. Du er også selv usikker, derfor skriver du her fordi du egentlig forstår at det må sjekkes ut

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 22.20):

mye bedre å sjekke en gang for mye, enn å sjekke en gang for lite...     

Anonymkode: c8312...efa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...