AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Hva kaller dere med barn nye samboere/kjærester til søsken? Søsteren min har nylig blitt samboer men jeg synes det er unaturlig å kalle han onkel. Vi omtaler dem som tante *navnet hennes* og navnet til samboer. Anonymkode: 78303...b29
Brunello Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Fra barndommen husker jeg at både tante og onkel fikk partnere da jeg var i skolealder. Det ble aldri noe annet enn navn. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva kaller dere med barn nye samboere/kjærester til søsken? Søsteren min har nylig blitt samboer men jeg synes det er unaturlig å kalle han onkel. Vi omtaler dem som tante *navnet hennes* og navnet til samboer. Anonymkode: 78303...b29 Han er ikke din onkel, men din svoger Din Onkel ville da vært broren til din mor😆 Anonymkode: 9bfbc...36f 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Vi kaller de onkel og tante. Synes det er en hyggelig gest og ikke egentlig noen big deal. Anonymkode: dd0a9...f47 5
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Fornavn, og omtales hvis nødvendig som onkels kjæreste eller partner. Anonymkode: 462fc...bdc
AnonymBruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august Vi kaller dem onkel og tante. Anonymkode: 7437c...7a3 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han er ikke din onkel, men din svoger Din Onkel ville da vært broren til din mor😆 Anonymkode: 9bfbc...36f Jeg tror TS skjønner dette, altså, hun mener åpenbart hva barna hennes skal kalle ham! Tror du TS kaller sin egen søster "tante Hilde"? Anonymkode: 19e91...29c 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august Her er alle onkler og tanter uansett om man er i slekt eller ikke. Det er høflig å kalle voksne det:) Mine barn kaller min søsters samboer for onkel - nettopp fordi han er voksen mann. Anonymkode: 2ad36...af7
Mezzosoprena Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Han er ikke din onkel, men din svoger Din Onkel ville da vært broren til din mor😆 Anonymkode: 9bfbc...36f Eh, hun spurte om "dere med barn" da, så det var helt åpenbart at hun lurte på hva man kaller barnas tantes nye samboer... 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her er alle onkler og tanter uansett om man er i slekt eller ikke. Det er høflig å kalle voksne det:) Mine barn kaller min søsters samboer for onkel - nettopp fordi han er voksen mann. Anonymkode: 2ad36...af7 Kaller barna dine også dine venner for onkel/tante? Hvorfor mener du det er mer høflig enn å bruke navn? Vi bruker bare onkel og tante om foreldres søsken. Andre heter bare fornavn. Anonymkode: 462fc...bdc 1
Mezzosoprena Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her er alle onkler og tanter uansett om man er i slekt eller ikke. Det er høflig å kalle voksne det:) Mine barn kaller min søsters samboer for onkel - nettopp fordi han er voksen mann. Anonymkode: 2ad36...af7 Høflig? Å kalle voksne det? Det er vel minst like høflig å kalle de voksne med navn?
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg tror TS skjønner dette, altså, hun mener åpenbart hva barna hennes skal kalle ham! Tror du TS kaller sin egen søster "tante Hilde"? Anonymkode: 19e91...29c Ok, det forstod jeg ikke utifra innlegget Anonymkode: 9bfbc...36f
AnonymBruker Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august Bruker bare fornavn på alle. Anonymkode: aae74...ec0
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august Barna mine er så store at søskens nye partnere blir ikke kalt tante/onkel. De blir kalt ved navn. De originale partnerne blir kalt tante/onkel selv om de er skilt.. Anonymkode: 9a632...d03
AnonymBruker Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august Onkel og tante. Fra vi var fersk inn i familiene. Det har skapt et veldig nært bånd. Vi kaller dem «våre» nieser og nevøer. Anonymkode: 699e6...165
AnonymBruker Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august Min søster har ny partner, men har barn med en annen. Vi kaller tidligere partner for «onkel Per» da det er det vi har sagt hele veien, også da de var sammen. Ny partner kaller vi foreløpig bare for «Ivar». Det er det min søsters barn kaller han så det er det mine barn har begynt å kalle han. Vi ble kjent med han før de flyttet sammen, så det å kalle en ny kjæreste for onkel blir litt mye. Og nå er «Ivar» blitt etablert. Jeg bryr meg ikke så hardt hva barna kaller han, tror ikke de bryr seg heller, så da får vi se om de etter hvert begynner å si onkel eller ikke. Hvis min søster får barn med han blir det kanskje mer naturlig…? Anonymkode: 460a7...6ce
AnonymBruker Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august Når det er nye kjærester/relativt kortvarige forhold så skjønner jeg godt at du kvier deg for å bruke en familiebetegnelse på dem. Hadde bare brukt fornavnet. Anonymkode: f551b...9d4
AnonymBruker Skrevet 2. august #19 Skrevet 2. august De heter «fornavn» til det blir naturlig at de blir tante og onkel (ved samboerskap kanskje). Anonymkode: 73b05...7bb
AnonymBruker Skrevet 2. august #20 Skrevet 2. august Vi lar barna styre det selv. På samme måte som vi har gjort med inngifte besteforeldre. Dermed har vi mormor og bestefar, og morfar og (navn), og vi har tante og onkel, og onkel og (navn). Anonymkode: 38ed2...b9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå