Gå til innhold

Hva ville du tenkt om du hadde fått en tannlege med turban?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt at tannlegen min har turban.

Anonymkode: cb111...3ca

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt: Lurer på hvor han kjøper turbanene sine her i Norge, eller kanskje han bestiller de på nett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hindu, da?

Anonymkode: ba615...e04

Nei, sikh. Navnet burde ha forberedt deg på at du møtte en sikh.

Anonymkode: 87a02...088

AnonymBruker
Skrevet

Fint at han holder det lange håret sitt borte fra munnen min. Kvinnelige tannleger take note. 

Anonymkode: 843de...3b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At han sikkert heter Sing til etternavn, alle mannlige sikher heter Sing. Og damene har også et fast etternavn, Kaar elle noe sånt. Og at jeg egentlig ikke husker så mye fra skoletimene om sikhismen, annet enn at det er strengt forbudt å spise kjøtt som er slaktet på rituelt vis, som f.eks. halal-kjøtt. Synes det er fint.

Anonymkode: a8a4f...bbf

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, sikh. Navnet burde ha forberedt deg på at du møtte en sikh.

Trodde de var en type hinduer. At det var en tittel bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Hèlt fantastisk ❤️ 

Anonymkode: 74e56...4ce

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Turban? Null stress. 

Hijab? Skeptisk. Jeg er faktisk så rasistisk. 

Niqab? Jeg hadde snudd i døra. Jeg må kunne identifisere min tannlege og da er et synlig ansikt absolutt minimum.

Anonymkode: 7d5cb...791

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva er problemet ditt med sikher? 

Anonymkode: eae2b...c59

Skrev jeg at han var sikh? 

Han var 100% etnisk norsk. Veldig dømmende å anta at han var sikh bare pga turban?!

Anonymkode: db5f0...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Min vanlige tannlege bruker både hette og munnbind , så eg hadde sikkert fundert på om han hadde en turban for jobb og en for privat og korleis evt hygiene var i forhold til det då uniformer og slikt ofte blir bytta kvar dag når ein jobba så tett på folk. Men utenom det - så hadde eg sikkert brydd meg like lite om vedkomande hadde grønne joggesko eller om han hadde turban ☺️

Anonymkode: c7757...a22

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han var 100% etnisk norsk. Veldig dømmende å anta at han var sikh bare pga turban?!

Dømmende? Jeg har aldri møtt noen med turban som ikke er sikh. Jeg har møtt etnisk norske sikher. Å tro at en med turban er ikke en dom men en velbegrunnet antagelse. Ingenting med å være sikh.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ååååh jeg er ikke muslim jeg liker bare burka, bad hair day :P Nei. Det er ikke dømmende. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hygieniske regler følges så bryr det meg fint lite hva folk har på hodet. Turban? Hvorfor skal jeg mene så mye om det? Synes det er pent, men i realiteten er min mening ubetydelig.

Anonymkode: 90f3b...dac

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dømmende? Helt vanlig at sikher har turban. Ikke noe galt i det, og jeg har generelt et veldig godt inntrykk av sikher.

Skrevet

Jeg hadde vært livredd…. Sånn på grensa til å trenge beroligende…. 

rett og slett fordi jeg er livredd tannlegen, jeg gruer meg i hele juli og august til den årlige sjekken i september….

Skrevet

Jeg bor i et nabolag med mye sikher. Virker som hyggelige folk, så jeg hadde neppe brydd meg. Jeg hadde derimot en tannlege en gang som snakket ustanselig om Isabel Raad gjennom hele behandlingen. 

Det var jævlig det. Jeg hadde heller valgt en sikh 10 av 10 ganger...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt uten betydning hva tannlegen har på hodet.

Anonymkode: fd14a...248

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

at det er uprofesjonelt å blande religionen sin inn i jobben. 

Anonymkode: 37146...fd4

• Liker 1
Skrevet
Jdz skrev (14 minutter siden):

Jeg bor i et nabolag med mye sikher. Virker som hyggelige folk, så jeg hadde neppe brydd meg. Jeg hadde derimot en tannlege en gang som snakket ustanselig om Isabel Raad gjennom hele behandlingen. 

Det var jævlig det. Jeg hadde heller valgt en sikh 10 av 10 ganger...

Da hadde tanna fått være vond til jeg fant ny tannlege…. Jeg hadde ikke gått til tannlege i samme fylke igjen.:. Er redd nok for tannlegen om jeg ikke skal høre om Isabell R hos dem også

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville antatt at tannlegen kanskje var sikh, og synes det var litt kult. Ut over det, er jeg egentlig bare opptatt av at de kan jobben sin, og at jeg blir møtt på en grei måte.

Anonymkode: 45734...c0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...