Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å måtte være med å spleise på pynt og mat i babyshower i tillegg til gave?
Er invitert i en babyshower til en venninne og det skal være en overraskelse. Hun som arrangerer ber oss vippse for det hun handler inn. Kjenner ikke denne venninnen så vil ikke blande meg eller være vanskelig.

Vil gjerne gi venninnen min og baby en fin gave, men blir brått litt penger nå…

Anonymkode: 5322f...d0f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig , men lov til å ikke kjøpe gaver til ti tusen og lov til å si ifra om du synes pynt osb blitlitt dyrt

Anonymkode: 5ea9c...417

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig. De fleste har venner fra litt rundtom. Hadde du villet handle inn mat og styrt på for flere du egentlig ikke kjenner? Mest sannsynlig ikke, men så har du lyst til å gjøre litt stas på kommende mor. Så da er spleiselag mest fornuftig. 

I de babyshowerene jeg har vært i har det vært vanlig at alle lager med en rett hver, så har vi gjerne vippset litt til den som arrangerer for pynt, servietter, drikke og slikt.

Anonymkode: b1439...c04

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal visst spleise på en dyr kake, bleiekake, pynt, mat og drikke. Og ha med gave. Blir dyrt men tør ikke si noe, da virker jeg kjip. 
ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig. 

Om det blir for dyrt for deg er det bare å si at det ikke passer.  Så kommer du på barselbesøk, med en liten gave, i stedet. 

Anonymkode: 871aa...80a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å kjøre spleiselag på kake, pynt og slikt. Hvertfall de babyshowerene jeg har vært i. Men det har aldri vært snakk om mangfoldige 100lapper. Tror det som regel har kommet på maks 100-250 per pers, avhengig om det har vært gave inni bildet eller ikke. Og du må ikke være med på gave om du ikke vil. 

Anonymkode: 7afbc...1e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vanlig. 

Om det blir for dyrt for deg er det bare å si at det ikke passer.  Så kommer du på barselbesøk, med en liten gave, i stedet. 

Blir nok til det. Synes babyshower er teit uansett. Vil heller legge pengene i en ordentlig gave og ikke 2 pl body fra hm.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det vanlig å måtte være med å spleise på pynt og mat i babyshower i tillegg til gave?
Er invitert i en babyshower til en venninne og det skal være en overraskelse. Hun som arrangerer ber oss vippse for det hun handler inn. Kjenner ikke denne venninnen så vil ikke blande meg eller være vanskelig.

Vil gjerne gi venninnen min og baby en fin gave, men blir brått litt penger nå…

Ja, er som regel litt dyrt med babyshower.  Letteste er jo om alle tar med en rett eller kake hver, spleiser på pynten å har med gave. 

De babyshowerene jeg har vert i har som regel noen hatt med bleiekake som gaven. 

Anonymkode: 4e517...4a6

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å kjøre spleiselag men ofte at man tar med en rett hver..

Anonymkode: 90b58...254

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig ja. I en babyshower jeg var i handlet hun som arrangerte inn all pynt osv og det var hennes gave, så tok alle med ulike matretter. Dermed spleiselag, men ikke med penger. 

Anonymkode: d2f4e...3d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Blir nok til det. Synes babyshower er teit uansett. Vil heller legge pengene i en ordentlig gave og ikke 2 pl body fra hm.

Og jeg tenker motsatt. Babyshower er kjempekoselig, og et minne for livet. Ting har/hadde jeg mer enn nok av. 

• Liker 1
Skrevet

De babyshower'ne jeg har deltatt på har (heldigvis) vært nøkterne affærer hvor alle har vippset noen kroner til en lunch hjemme hos en venninne/familiemedlem av den kommende moren. Lunchen har vært av typen baguetter (sånne fra frysedisken), eggerøre, ost, spekemat, juice, osv. Så har noen bakt en kake eller to (type Toro langpanne, muffins, o.l.). Pynten har vært noen ballonger og taglys i rosa/blått.

Gavene har vært av typen smokkesett, en body, osv. (mao. omtrent 100kr). 

Den dyreste jeg har vært i har kostet (totalt, med gave) 220kr. 

• Liker 1
Skrevet
Alice123 skrev (På 5.8.2025 den 23.17):

De babyshower'ne jeg har deltatt på har (heldigvis) vært nøkterne affærer hvor alle har vippset noen kroner til en lunch hjemme hos en venninne/familiemedlem av den kommende moren. Lunchen har vært av typen baguetter (sånne fra frysedisken), eggerøre, ost, spekemat, juice, osv. Så har noen bakt en kake eller to (type Toro langpanne, muffins, o.l.). Pynten har vært noen ballonger og taglys i rosa/blått.

Gavene har vært av typen smokkesett, en body, osv. (mao. omtrent 100kr). 

Den dyreste jeg har vært i har kostet (totalt, med gave) 220kr. 

Aldri vært i en babyshower hvor man gir en body eller to smokker, må være folk under 20’det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 22.58):

Aldri vært i en babyshower hvor man gir en body eller to smokker, må være folk under 20’det 

Hva gis i gave i de du har deltatt i, da? Og hva er alderssegmentet, ettersom det er viktig for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 21.41):

Jeg hadde gjort motsatt - koseligere med minnet fra sammenkomsten for deg og venninnen enn gaven. Gaven trenger virkelig ikke være dyr, kan være en bok eller lignende! Hvor mye kommer spleisen på? 

Anonymkode: c9056...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...