Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger drømt at jeg skal bo i dette huset, og får i drømmen noen veldig ekle følelser av at det er noe der. Og at jeg på ulike måter er fortvilet over at jeg må bo der, og mye forvirrede tanker rundt oppussing. For det vil jo uansett ikke bli en god stemning der. 

Da jeg var barn hadde jeg ofte følelsen av et nærvær ute. Som jeg ikke helt forstod. Flere har ligget på likstrå på låven der, og sånn som jeg husker det hadde jeg en ekkel følelse i/ utenfor den før jeg egentlig visste hva dette gikk ut på. Selv om jeg kun har gode minner fra gårdsdriften og å hjelpe til i fjøs/ låve/ hus sammen med andre, er det steder jeg ikke oppsøker alene. Også i huset har jeg følt/ hørt at det er noe på loftet tidligere, og jeg hadde nok hatt vansker med å være der alene.

I hverdagen er jeg hverken husredd eller redd for å være ute i naturen alene. Men akkurat dette stedet er det annerledes. Og jeg har lurt på om noen av de som døde tidlig/ tragisk prøvde å få kontakt, da jeg var barn.

Vet jeg høres helt sprø ut, men drømte om dette i natt igjen. Og lurer veldig på om noen av de i familien som har tatt over føler noe på dette.

Anonymkode: cad5a...036

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror deg. Synes generelt at du skal lytte til følelsene dine. Uansett hva det er - om du får en ekkel magefølelse skal du være litt forsiktig, tenker jeg. Det kan jo være verdt å spørre noen i familien du vet du kan stole på om dette? 

Jeg har også vært et sted jeg har fått en ubehagelig magefølelse og følelsen av at noe har skjedd der. Kan ikke forklare det på noen annen måte. Venninnen min merket det også, men sa ikke noe før vi var ute av området. 

Anonymkode: 80b1e...8c6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tror deg. Synes generelt at du skal lytte til følelsene dine. Uansett hva det er - om du får en ekkel magefølelse skal du være litt forsiktig, tenker jeg. Det kan jo være verdt å spørre noen i familien du vet du kan stole på om dette? 

Jeg har også vært et sted jeg har fått en ubehagelig magefølelse og følelsen av at noe har skjedd der. Kan ikke forklare det på noen annen måte. Venninnen min merket det også, men sa ikke noe før vi var ute av området. 

Ts her

Takk for svar. Jeg har tenkt litt på barna som nå bor der, om de opplever noe. 

Har som sagt kun gode opplevelser fra gården, og mange av mine beste barndomsminner var med søskenbarn og besteforeldre der. Men synes det er så rart at jeg drømmer om huset på denne måten. 

Har opplevd dette 3 andre plasser også. Et hus vi leide på ferie i Nord- Norge, der både jeg og søsteren min opplevde det var veldig dårlig "stemning". På et veldig gammelt hotell, der tilfeldigvis flere gjester klaget på samme rom og i et gammelt hus vi leide som unge voksne.

Familien min er liksom ikke en sånn man snakker om sånt med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ts her

Takk for svar. Jeg har tenkt litt på barna som nå bor der, om de opplever noe. 

Har som sagt kun gode opplevelser fra gården, og mange av mine beste barndomsminner var med søskenbarn og besteforeldre der. Men synes det er så rart at jeg drømmer om huset på denne måten. 

Har opplevd dette 3 andre plasser også. Et hus vi leide på ferie i Nord- Norge, der både jeg og søsteren min opplevde det var veldig dårlig "stemning". På et veldig gammelt hotell, der tilfeldigvis flere gjester klaget på samme rom og i et gammelt hus vi leide som unge voksne.

Familien min er liksom ikke en sånn man snakker om sånt med. 

Du er antagelig mer åpen for slike hendelser og tar nok inn mer enn gjennomsnittet. Du er også mer i kontakt med intuisjonen din, og det er flott. Jeg forstår at det er vanskelig å snakke om slike ting med familien din dersom de ikke selv er åpne for den type samtale. Det at du drømmer kan være noe i underbevisstheten din som prøver å fortelle deg noe. Jeg ser du sier at du hadde gode opplevelser fra gården, men det der som har skjedd på låven kan kanskje ha vært med på å skape litt ubehagelig stemning likevel? Og at det er de vonde følelsene fra dette kanskje har påvirket deg mer enn du skjønner? Jeg vet ikke altså, litt vanskelig å si hva det kan være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...