Gå til innhold

Ny forskning viser at covid infeksjon vekker sovende kreftceller...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er injeksjonen som vekker kreftceller. Kjenner ingen uvaksinerte for covid som har fått kreft. Så nei, dette er tull.

Anonymkode: 8d419...7cd

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker det er injeksjonen som vekker kreftceller. Kjenner ingen uvaksinerte for covid som har fått kreft. Så nei, dette er tull.

«Denne studien er tull, for jeg kjenner meg bekjent ikke selv noen som har reagert slik og sånn». Ikke rart man blir vaksinemotstander med et sånt forhold til vitenskap. 

Anonymkode: b8596...523

• Liker 26
  • Nyttig 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"Når Ola, Roger og Harry er edru, synes de alle at jorden virker temmelig flat, så da må den være det."

Anonymkode: 04894...55e

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at dette handlet noe særlig om vaksine heller, altså. Covid-19-virus, i likhet med blant annet influensavirus, kan reaktivere sovende kreftceller hos enkelte som har hatt brystkreft.

Risikoen er lavere jo mildere forløpet og sterkere motstandsdyktigheten er, og vaksinerte er som gruppe bedre rustet i så måte. Dette er likevel ikke noen «vaksinesak». At covid-sykdom kan ha lignende innvirkninger på annen sykdom som andre luftveisinfeksjoner- som influensa - er nå ikke veldig overraskende. Men det er selvfølgelig interessant. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kom over denne artikkelen, var skummel lesning når det er så mange som har hatt kreft. 

https://www.nrk.no/buskerud/ny-studie_-virus-_vekker_-sovende-kreftceller-1.17512630

Anonymkode: c39dd...ee7

Det kan være greit å presisere at dette er en kjent mekanisme i etterkant av virusinfeksjoner generelt da, og ikke er noe nytt nå som er kun knyttet til Covid-19 🙂 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kjenner du noen som har fått "injeksjonen" som har fått kreft da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne forskningen ble gjort før vaksinene eksisterte... Du bør i det minste lese artikkelen før du uttaler deg, men det er helt typisk for antivaksere å ha bestemt seg på forhånd. Ikke noe fakta, bare frykt og fantasi.

Anonymkode: a566c...753

• Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ingen av røykerne i min familie har fått lungekreft.

At røyking liksom øker risiko for lungekreft? Nei det er tull.

• Liker 3
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (13 timer siden):

Kjenner du noen som har fått "injeksjonen" som har fått kreft da?

Kjenner mange som har fått kreft etter 2021 ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Denne forskningen ble gjort før vaksinene eksisterte... Du bør i det minste lese artikkelen før du uttaler deg, men det er helt typisk for antivaksere å ha bestemt seg på forhånd. Ikke noe fakta, bare frykt og fantasi.

Er man antivakser når man er skeptisk til 1 vaksine?? Vi får da mange varianter vaksine fra 3 mnd alder. Så hvis jeg ikke vil ha den ene sprøyten så er jeg automatisk antivakser??? Huff, trist samfunn. Dere vaksineelskere er klin gærne. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men såklart INGEN før 2021. 

Ta deg en bolle.

Anonymkode: 11512...deb

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er man antivakser når man er skeptisk til 1 vaksine?? Vi får da mange varianter vaksine fra 3 mnd alder. Så hvis jeg ikke vil ha den ene sprøyten så er jeg automatisk antivakser??? Huff, trist samfunn. Dere vaksineelskere er klin gærne. 

Du uttaler deg om en sak uten å sette deg inn i den først. Når dette blir påpekt, så ignorerer du det fullstendig. Det logiske ville være å innrømme at man tok feil! Men nei. I stedet legger du ord i munnen på de du diskuterer med og kaller de klin gærne. Så drar du konklusjonen at samfunnet er trist basert på dette? Argumentasjonen din (om man i det hele tatt kan kalle det argumentasjon) henger ikke sammen, det finnes ikke noe logikk her. Du kan ikke forvente å bli tatt på alvor.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Mezzosoprena skrev (16 timer siden):

Det kan være greit å presisere at dette er en kjent mekanisme i etterkant av virusinfeksjoner generelt da, og ikke er noe nytt nå som er kun knyttet til Covid-19 🙂 

Så kanskje man i stedet skrevet det? Altså "luftveisinfeksjoner", eller "virusinfeksjoner" i stedet for covid?
Jeg er så lei av at man fortsatt holder på med denne skremselspropagandaen rundt covid som om det var så forbanna spesielt.

En annen ting er dette med årsak og virkning. Det ser ut til at man tar for gitt at slike infeksjoner fører til oppblussing av kreft. Men hva om kreften gjør en mer mottakelig for virusinfeksjoner? Eller at man får både kreften og infeksjonen fordi immunforsvaret er nedkjørt av diverse andre grunner?

• Liker 3
Skrevet

Hva er greia med antivaxere? Se beviset igjen og igjen at de ikke har snøring. 

Selvfølgelig kan virus øke risikoen mtp kreft. Vi ser jo at nesten alle med MS, diabetes og ME har dårlige herpesvirus i kroppen. Vi ser også at hver influensavaksine reduserer risikoen for demens. Covid-19 er kjent for å trekke inn i organer så vi kan nok vente mer enn en dobling av antall demenstilfeller per innbygger innen førti år. Tenk så mye penger staten hadde hatt om folk sluttet å bli smittet av ting. 

• Liker 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (20 minutter siden):

Så kanskje man i stedet skrevet det? Altså "luftveisinfeksjoner", eller "virusinfeksjoner" i stedet for covid?
Jeg er så lei av at man fortsatt holder på med denne skremselspropagandaen rundt covid som om det var så forbanna spesielt.

En annen ting er dette med årsak og virkning. Det ser ut til at man tar for gitt at slike infeksjoner fører til oppblussing av kreft. Men hva om kreften gjør en mer mottakelig for virusinfeksjoner? Eller at man får både kreften og infeksjonen fordi immunforsvaret er nedkjørt av diverse andre grunner?

Det var akkurat det som var poenget mitt også - forskerne forsøker å balansere dette i artikkelen, men media kjører som vanlig skremselspropaganda. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men ikke før?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

«Denne studien er tull, for jeg kjenner meg bekjent ikke selv noen som har reagert slik og sånn». Ikke rart man blir vaksinemotstander med et sånt forhold til vitenskap. 

Dette går begge veier. «Kjenner ingen som har tatt skade av vaksinene, så bivirkninger eksisterer ikke.» Like dumt begge deler.

Anonymkode: afd88...590

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (17 timer siden):

Og at det er basert på museforsøk så langt. 
Og at det ikke har vært noen overdødelighet av kreft i Norge etter covid. 
TS, det er lurt å lese hele artikkelen, ikke bare ingressen. Media elsker å hause opp forskningsresultater så lenge det kan generere klikk. Ser ingen grunn til å bli veldig bekymret av dette, basert på det man vet så langt. 

Anonymkode: 7a281...6ac

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...