AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Dette har skjedd flere ganger. Hun har vasket verandaen og så tømt vaskebøtta på gulvet etterpå så det renner ned på verandaen min. Der har jeg ofte klær til tørk og utemøbler med puter, og katten min ligger ofte der og slapper av. Søppel blir også ofte kastet ned fra verandaen der rett ned på plenen. Hun håper sikkert at jeg skal kaste søpla for henne men det gjør jeg ikke, så hun har tatt det selv etterhvert. Trodde heller ikke det var normalt å tømme vann rett på verandaen så det renner ned på naboen. Det er ikke plater under men det må hun jo ha sett. Har prøvd å si fra en gang men hun gadd ikke å svare meg. Så hva gjør jeg da? Anonymkode: 554db...8d7
AnonymBruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Over meg skulle det stå øverst. Er bare meg og katten. Anonymkode: 554db...8d7
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Hadde bedt henne erstatte ødelagte klær. Brukt advokat og krevd henne for 50.000 i dyrt ulltøy og lignende Anonymkode: 3bac4...b84 5
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Rop ut «HVA FAEN?!?» og spørr henne hva hun driver med neste gang. «Nå ødela du klesvasken min, er du klar over det?!?». Hvis hun da fortsetter er hun sosialt tilbakestående og det er lite å gjøre, men du kan begynne å kaste hundeposer med kattemøkk opp på verandaen hennes. Så får hun smake sin egen medisin. FOLK! Anonymkode: 12f4d...e38 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Du må jo si i fra at vannet ødelegger både klær og møbler. Avtal at hun kan vaske på våren FØR du setter ut puter i møbøene. Det er da helt vanlig. Søppelet hadde jeg slengt tilbake igjen. Anonymkode: fea64...7ee 7
AnonymBruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Hva er dette for et slags menneske? Kaster ned søppel? Jeg ville sagt fra at hun ikke kan holde på sånn. Fortsetter hun, er det bare å klage til styret hvis du bor i sameie/borettslag. Anonymkode: d5074...5f7 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Det må jo være noe som er galt med det byggtekniske? Her vi bor så er det fullt mulig å vaske verandadekket uten at det renner vann ned til naboen. Vannet blir drenert ned og bort til takrennen. Nå vet jeg ikke hva dere har for golv, men det skal jo være mulig å vaske et verandagolv. Det med bosser som blir slengt ned på plenen er jo helt på trynet, og det kan en si fra klart fra om Anonymkode: 91e15...ec7 1
Trolltunge Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august Slikt hadde jeg sagt rett ut, første gang det skjedde. 3
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det må jo være noe som er galt med det byggtekniske? Her vi bor så er det fullt mulig å vaske verandadekket uten at det renner vann ned til naboen. Vannet blir drenert ned og bort til takrennen. Nå vet jeg ikke hva dere har for golv, men det skal jo være mulig å vaske et verandagolv. Det med bosser som blir slengt ned på plenen er jo helt på trynet, og det kan en si fra klart fra om Anonymkode: 91e15...ec7 Det er ikke alle verandaer som er tette under. Noen er bare bygget med terrassebord med gliper. Sånn er det bla hos min mor og hun avtaler alltid vask med naboen under før han setter ut møbler på våren. Anonymkode: fea64...7ee
AnonymBruker Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august Siden du sier veranda, er det snakk om en leilighet i sameie eller borettslag? I så fall tenker jeg at du bør sende en mail til styret i sameiet/borettslaget. Nå har du forsøkt flere ganger å si ifra til henne selv, og det hjelper jo åpenbart ikke. Så da er det nok på tide å gå litt mer formelt til verks og sette inn styret. Det at hun kaster søppel ned er vel også sjenerende for resten av sameiet/borettslaget så styret ønsker sikkert å bli informert om det. Er også mulig at hun vil ta en litt streng, offisiell mail fra styret mer alvorlig. De kan også dokumentere handlingene og se om det er grunnlag for utkastelse. Det skal litt til, da. Håper der ordner seg! ❤️ Høres ikke ut som noen hyggelig situasjon! Anonymkode: ddc4e...809
AnonymBruker Skrevet 4. august #12 Skrevet 4. august Jeg ville gått og banket på, og sagt klart i fra at hun må gi beskjed om hun skal vaske eller drive med vann på verandaen, fordi det renner ned på din og ødelegger ting du har der. Er hun bittelitt oppegående så skjønner hun da at hun må skjerpe seg. Samtidig hadde jeg henvendt meg til styret og tatt opp søppelkasting og vannsøl. Er styret bittelitt oppegående så blir dette tatt tak i der. Anonymkode: 72f77...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå