AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:37 #1 Skrevet fredag kl 18:37 Jeg har en bror som er en del år eldre enn meg - han er 44 og jeg er 26. Vi har verken vokst opp sammen eller hatt et særlig nært forhold i voksenlivet. Grunnen til det sistnevnte er at det nesten alltid oppstår konflikt når vi er sammen. Han mener at siden han er eldst, må jeg som den yngste alltid ta initiativet til kontakt. Jeg har forklart ham flere ganger at jeg ikke er enig i dette, og at kontakt må gå begge veier. Det er nå ett år siden jeg tok kontakt med han, da jeg ble lei av denne holdningen. Jeg har siden blitt oppringt og fått meldinger fra familiemedlemmer, inkludert kona hans, om at han er veldig opprørt fordi jeg har sluttet å kontakte ham. Jeg har et bedre forhold til kona, så hun har bedt meg komme på besøk, men jeg er veldig usikker fordi jeg vet at det kommer til å bli konflikter mellom broren min og meg. Jeg kan selvfølgelig kontakte ham i dag, men det kan vel ikke være riktig at det alltid skal være mitt ansvar? Anonymkode: 728e9...22b 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:43 #2 Skrevet fredag kl 18:43 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en bror som er en del år eldre enn meg - han er 44 og jeg er 26. Vi har verken vokst opp sammen eller hatt et særlig nært forhold i voksenlivet. Grunnen til det sistnevnte er at det nesten alltid oppstår konflikt når vi er sammen. Han mener at siden han er eldst, må jeg som den yngste alltid ta initiativet til kontakt. Jeg har forklart ham flere ganger at jeg ikke er enig i dette, og at kontakt må gå begge veier. Det er nå ett år siden jeg tok kontakt med han, da jeg ble lei av denne holdningen. Jeg har siden blitt oppringt og fått meldinger fra familiemedlemmer, inkludert kona hans, om at han er veldig opprørt fordi jeg har sluttet å kontakte ham. Jeg har et bedre forhold til kona, så hun har bedt meg komme på besøk, men jeg er veldig usikker fordi jeg vet at det kommer til å bli konflikter mellom broren min og meg. Jeg kan selvfølgelig kontakte ham i dag, men det kan vel ikke være riktig at det alltid skal være mitt ansvar? Anonymkode: 728e9...22b Han er en dust😅 Kontakten bør selvfølgelig gå begge veier. Men det mest normale er vel at storesøsken tar mer vare på de yngste, ikke omvendt. Han kan hvertfall ikke bli sur for at du ikke tar kontakt, når han ikke har prøvd å ta kontakt selv. Anonymkode: 4ed99...a89 6 2
Daisy-love Skrevet fredag kl 18:43 #3 Skrevet fredag kl 18:43 Kontakt går begge veier, og det med alder har jeg aldri hørt før. Er vel mer motsatt frem til man blir gammel, at de eldre holder kontakten med de yngre, også endres det når de eldre trenger mer hjelp. Det er uansett felles ansvar. Snu det på hodet og si det er trist din bror ikke har kontaktet deg på ett år. 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:58 #4 Skrevet lørdag kl 08:58 Har opplevd det samme. Bare at min søster er 16 år eldre. Vi har vokst opp hver for oss og har heller ikke samme far. Det har vært mye sjalusi fra min søsters side da hun påstår at vår mor var mer glad i oss yngste. Hun er også dominerende og manipulerende og vil bestemme alt. Vi har ingen kontakt idag utenom noen chatter en sjelden gang. Anonymkode: 09e49...22f 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:52 #5 Skrevet lørdag kl 19:52 Du må tørre og sette skapet på plass overfor familiemedlemmene dine, også. Fortell dem hva han hevder - at det alltid er du som skal ta kontakt - og spør hva de tenker om det. Anonymkode: 7192d...989 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:00 #6 Skrevet lørdag kl 20:00 Si til kona at du kjører initiativ annenhver gang, og ballen har ligget i hans hjørne siste året. Du er ikke med på at du har alt ansvaret. Veldig praktisk for ham da, å legge alt ansvar for relasjonen på deg… Anonymkode: 5ae51...d3b 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:07 #7 Skrevet lørdag kl 20:07 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Si til kona at du kjører initiativ annenhver gang, og ballen har ligget i hans hjørne siste året. Du er ikke med på at du har alt ansvaret. Har forklart det til kona. Hun kjenner han best siden de har bodd sammen i over 15 år. Hun synes også at han er en sta og komplisert person. Anonymkode: 728e9...22b 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:17 #8 Skrevet søndag kl 16:17 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har forklart det til kona. Hun kjenner han best siden de har bodd sammen i over 15 år. Hun synes også at han er en sta og komplisert person. Anonymkode: 728e9...22b Men i HI skriver du "Jeg har siden blitt oppringt og fått meldinger fra familiemedlemmer, inkludert kona hans, om at han er veldig opprørt fordi jeg har sluttet å kontakte ham." Da får kona være ærlig og tydelig med ham, ikke ringe deg. Det kan du fint si til henne, og til de andre familiemedlemmene. Ingen ringer deg, de kan ta det direkte med ham. Anonymkode: 7192d...989 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:21 #9 Skrevet søndag kl 16:21 Premien for årets dårligste STOREbror går til broren din. Det er normalt at de eldre søsknene tar litt mer vare på relasjonen, særlig i den alderen du er/har vært i. Sjekke innom yngre søsken som er student, i militæret, ny i arbeidslivet osv osv osv. Ikke at du skal degge med egoet hans. Anonymkode: 6a5e7...e23
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:04 #10 Skrevet søndag kl 18:04 ønsker storebror kontakt, så får han ta kontakt selv da vel! med mindre han er psykisk / mentalt fullstendig i ulage, sånn at man virkelig ikke klarer dette... Anonymkode: 005b7...83e
AnonymBruker Skrevet i går, 05:59 #11 Skrevet i går, 05:59 Dere høres kjipe og kranglete ut begge to Anonymkode: 976d3...0ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå