AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Hvis dama di leide inn handverker til diverse fordi du ikke gadd fikse ting? ALtså, mannen min sier alltid: det greier vi jo sjøl...treng ingen til å gjøre det MEN så blir det jo aldri gjort....vi har et gjesterom uten lister. Jeg er ikke interessert til å lære meg, han sier han kan det, men gidder aldri. Stått sånn i fem år. Dette er et av hundre eksempel. Vurderer leie hjelp og betale sjøl, jeg har penger ( ikke mye, men en buffer) Anonymkode: 02e7b...558 3 1 1
c_buk Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Dette skal dere selvsagt betale sammen. Enten får han/dere fingeren ut, eller så leier der inn noen. Hjemmet må vedlikeholdes. 6
strilamann Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Hadde sannsynligvis tatt det som et megastort svik, og vurdert seriøst om forholdet hadde hatt livets rett fremover. Skjønner at du er irritert, men for meg hadde dette vært langt over grensen for hva som er greit eller ikke i et forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Bestill lister og legg det mitt i stua å se om reagerer da. Gjør han det ikke da. Så få hjelp😅 Anonymkode: 74ead...f8d 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Å fått en annen mann inn i huset til å gjøre handy oppgaver UTEN mitt samtykke hadde vært et slag i magen på høyde med utroskap. Det hadde vært seriøst vondt! Om vi hadde snakket om det først å blitt enig hadde det vært helt greit. Anonymkode: 9b6e7...030 1 1
strilamann Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august (endret) Det man bør gjøre i slike situasjoner om man vil være en støttende partner er å hjelpe til å sette av tid til å få det gjort. Det er nok utopi at han skal liste fra 2130 til 2200 når han er ferdig med alle andre gjøremål. Bli enige om en lørdag der dere skal gjøre det, og planlegg ingenting annet den dagen. Handle inn på forhånd, og planlegg en rask middag du kan lage klar uten ham. Endret 1. august av strilamann 1 1
strilamann Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bestill lister og legg det mitt i stua å se om reagerer da. Gjør han det ikke da. Så få hjelp😅 Anonymkode: 74ead...f8d Dette er oppskrift på krangling og konflikt. Er man i et forhold skal man støtte hverandre og hjelpe, ikke komme med spark under beltestedet for å minne ham på noe han helt sikkert allerede er fult klar over at skulle vært gjort... 1
Over Under Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august Dette handler om kommunikasjonen i relasjonen dere i mellom, noe du ikke sier så mye om. Ei heller hva slags ordninger dere har når det gjelder økonomi. Pussig for meg om det er noe du skal bekoste alene. Ut fra at du ikke gidder å lære deg listing og han ikke gidder å gjøre det, handler det om å få ting til å skje. Helt grei grensesetting å si at dersom han ikke gjør det (gjerne innen en frist), så leier du inn noen - for nå vil du ha det i orden. Men å bare gjøre det en dag uten forvarsel vil han helt sikkert reagere negativt på. 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august So what om han blir sur? Bare gjør det. Anonymkode: bb03a...9b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #10 Skrevet 1. august Vi hadde vannlekkasje på badet og mannen skulle fikse det selv. Skulle ikke få inn noen rørlegger. Hvem var det som måtte tømme bøtte, skifte handduker og sjekke provisoriske slanger hver dag, jo jeg, kona. Det varte til jeg gikk min vei, 5 år ! Til og med når vi skulle ha konfirmasjon hjemme,ville han ikke fikse lekkasjen på badet. Jeg var flau av å være gift med en såpass steil og sta mann. Til og med folk rundt han prøvde å snakke han til fornuft, men han hørte ikke på noen. Dette var en av maaaange grunner til at jeg gikk. Han var ikke villig til å gjøre noe for hverken meg, barna eller familien. Anonymkode: 77bba...4b8 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august Jeg ville sagt til samboeren din « jeg vurderer å få inn noen til å fikse det om du ikke får ut fingern.» Som mann høres samboeren din ekstremt tafatt ut. Anonymkode: 5c129...b35 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å fått en annen mann inn i huset til å gjøre handy oppgaver UTEN mitt samtykke hadde vært et slag i magen på høyde med utroskap. Det hadde vært seriøst vondt! Om vi hadde snakket om det først å blitt enig hadde det vært helt greit. Anonymkode: 9b6e7...030 5år uten at det blir gjort bør jo være hint nok da.. Kanskje han heretter klarer å gjøre noe! Anonymkode: faad3...cb1 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august Gi ham en frist og si at du bestiller håndverker hvis han ikke har gjort det innen da. Tilby deg å hjelpe til, spør hvilken dag dere skal dra og kjøpe lister sammen. Men det er ikke spesielt sjarmerende å ikke gidde å lære seg det heller, altså. Bli med mens han lister, så lærer du litt. Anonymkode: 6ebfa...702 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august strilamann skrev (4 timer siden): Hadde sannsynligvis tatt det som et megastort svik, og vurdert seriøst om forholdet hadde hatt livets rett fremover. Skjønner at du er irritert, men for meg hadde dette vært langt over grensen for hva som er greit eller ikke i et forhold. Men helt greit å si man skal fikse det, men ikke gjort det på 5 år? Skjerpings menn! Makan til tafatthet. Anonymkode: eb13e...628 2 2
Isambard Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august Det kommer litt an på. Hvis du hadde bestilt håndtverker uten å si fra på forhånd så ville jeg blitt sur. Da måtte du betalt selv. Hvis du hadde gitt en rimelig frist på en måned ("hvis du ikke fikser det innen 1 måned så bestiller jeg håndtverker") så er det ingen ting å være sur for. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august Ja, hadde blitt sur. Men samtidig, hadde kona tatt det opp på forhånd at det har vært sånn i 5 år og at vi ikke har kapasitet til å fikse det selv, ja da må jo jeg også skjønne at enkelte ting må fikses av andre. Anonymkode: 0814f...15a 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august strilamann skrev (10 timer siden): Det man bør gjøre i slike situasjoner om man vil være en støttende partner er å hjelpe til å sette av tid til å få det gjort. Det er nok utopi at han skal liste fra 2130 til 2200 når han er ferdig med alle andre gjøremål. Bli enige om en lørdag der dere skal gjøre det, og planlegg ingenting annet den dagen. Handle inn på forhånd, og planlegg en rask middag du kan lage klar uten ham. Du har hatt fem år på deg til å være støttende. Skjerp deg. TS - gi han beskjed først. "Jeg bestiller folk til å fikse dette i september hvis dette ikke er gjort, hva tenker du? Eller skal vi bare bestille med en gang?" Spørsmålet er om du får tak i noen for en så liten jobb? Vi opplever at det er null interesse for småjobber. Anonymkode: 9f6ed...d00
AnonymBruker Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august Helt innafor. Jeg valgte en slik løsning da kona aldri gadd å ha sex. Bestilte fagfolk. Betalte selv. Anonymkode: fad11...362 1
Greifyr Skrevet 2. august #19 Skrevet 2. august Du har ikke vurdert å sette opp de listene selv da? 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #20 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Helt innafor. Jeg valgte en slik løsning da kona aldri gadd å ha sex. Bestilte fagfolk. Betalte selv. Anonymkode: fad11...362 Haha. Dagens! 🤣 Anonymkode: 332e2...d56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå