AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Hei Min datter og jeg har vært alene i alle år. Pga diverse smertefulle opplevelser har hun vært veldig knyttet og avhengig av meg i alle sammenhenger. Hun har bl.a. ikke likt å være alene hjemme, og sov sammen med meg frem til hun var 13 år. Nå er hun 15 år, og sier plutselig at hun har lyst til å prøve å være alene 1 natt. Det siste året har hun så smått begynt å løsrive seg mer og mer fra meg, og jeg ser på dette som et sunnhetstegn for oss begge to. Derfor tenker jeg hun absolutt skal få prøve å være alene. (Stoler 100% på at hun ikke fester eller inviterer uvedkommende). Jeg kjenner likevel at jeg ikke vil dra for langt bort fra huset. Vil være tilgjengelig om hun plutselig blir redd. Samtidig åpner det seg nå kanskje en frihet for meg til å begynne å være MEG igjen- ikke bare mamma 24/7. Det føles fantastisk, men også litt underlig…. Hva gjør man liksom? Skal selvsagt ikke dra på helgeturer til London sånn med det første, men ønsker gjerne tips og tanker om hva jeg kan finne på for å gi oss begge mer frihet ? Hva gjør du når du har barnefri eller får mulighet til å komme bort fra hjemmet i mer enn noen få timer? Anonymkode: 2c5d8...72e 1
GammelKaktus Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august (endret) Du kan jo ta deg en venninnekveld og overnatte der? Eventuelt en natt på hotell... Når dere har gjort det et par ganger så kan du jo ta deg en liten tur her og der så bare avtaler du med en venn eller familie som er i nærheten at de kan stille opp om det skulle være noe. Er iallfall min plan, småturer her og der på ting som min ikke er så interessert i å være med meg på lenger nå når han er tenåring. Endret 1. august av GammelKaktus 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Spise lunsj eller middag ute bare sitte og nyte et måltid, vin, uten barn. Titte litt i byen. Evt tatt toget et lite stykke. Gå på kino. Om du skal være borte hele natta hadde jeg kanskje sovet hos familie eller venner i nærheten, evt leid et hotellrom, hotellfrokost er jo deilig! Anonymkode: de012...4e9 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august For meg hadde det vært litt pussig å holde seg borte fra huset utelukkende med formål at at tenåringen skal få være alene. Men skjønner at dere er i en litt spesiell situasjon. Jeg/vi har ikke så ofte vært borte fra hjemmet om natta uten at tenåringen er med. Rett og slett fordi vi liker å sove i vår egen seng selv, og ikke har noe stort sosial nettverk å være sammen med om kveldene. Men en gang dro vi på weekend i en annen by (ca 1 time å kjøre), bodde på hotell, spiste på restaurant og så et show/konsert eller hva det var. Hvis det var bare meg, hadde jeg nok overnattet i hengekøye eller telt i skogen, tror jeg. Jeg liker å gå tur, men det liker ikke tenåringene. Men det kan jo ta litt tid å komme seg hjem gjennom skogen hvis hun plutselig vil ha deg hjem om natta. Ellers må du jo bare prøve å tenke etter hva du har savnet å gjøre alle disse årene du har måttet være hjemme. Hva med å invitere noen på en date? Flørte litt? Anonymkode: 12183...199 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei Min datter og jeg har vært alene i alle år. Pga diverse smertefulle opplevelser har hun vært veldig knyttet og avhengig av meg i alle sammenhenger. Hun har bl.a. ikke likt å være alene hjemme, og sov sammen med meg frem til hun var 13 år. Nå er hun 15 år, og sier plutselig at hun har lyst til å prøve å være alene 1 natt. Det siste året har hun så smått begynt å løsrive seg mer og mer fra meg, og jeg ser på dette som et sunnhetstegn for oss begge to. Derfor tenker jeg hun absolutt skal få prøve å være alene. (Stoler 100% på at hun ikke fester eller inviterer uvedkommende). Jeg kjenner likevel at jeg ikke vil dra for langt bort fra huset. Vil være tilgjengelig om hun plutselig blir redd. Samtidig åpner det seg nå kanskje en frihet for meg til å begynne å være MEG igjen- ikke bare mamma 24/7. Det føles fantastisk, men også litt underlig…. Hva gjør man liksom? Skal selvsagt ikke dra på helgeturer til London sånn med det første, men ønsker gjerne tips og tanker om hva jeg kan finne på for å gi oss begge mer frihet ? Hva gjør du når du har barnefri eller får mulighet til å komme bort fra hjemmet i mer enn noen få timer? Anonymkode: 2c5d8...72e Vær i nærheten. Husk de er i fasen med utforskning og alkohol.. Kan fort bli redd og første gang alene hjemme! Hotell eller familie/venninne i nærheten? Hadde ikke reist så langt! Anonymkode: 39c54...1d6
AnonymBruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Gå turer, dra på kafé eller resturant, skaff en hobby, ring en god venninne. Vær grei mot deg selv og tenk positivt om fremtiden. Anonymkode: e54d9...d2e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå