Grüner Skrevet 1. august #21 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da regner jeg med at hun er klar over skattereglene? Anonymkode: 4696e...f93 Og trygdereglene (mistenker av verken NAV eller Skatteetaten er informert her 😉)
AnonymBruker Skrevet 1. august #22 Skrevet 1. august Grüner skrev (1 minutt siden): Hun sier at hun tjener dobbelt så mye som av trygden sin og så mye at hun har hatt råd til å kjøpe ferie til foreldrene. Hadde hun tjent så mye, hadde hun fått trekk i trygd, og sittet igjen med halvparten, så det sier seg selv. Mange tenker ikke over at only fans er en skattbar inntekt. Det er også folk som ikke er uføretrygdet som har har tjent gode penger på only fans uten å tenke på å skatte av det, og som har blitt tatt og måttet betale tilbake til skatteetaten. Men du vet faktisk ikke om "mangedobbelt så mye" her refererer til brutto eller netto, eller om trekket i trygden er trukket fra eller ikke. Du bare konkluderer umiddelbart med skatteunndragelse og trygdesvindel. Anonymkode: c9c39...bda 1 3
Grüner Skrevet 1. august #23 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelpes her var det mye antagelser Anonymkode: 7fa0f...cad Basic matte 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #24 Skrevet 1. august Grüner skrev (2 minutter siden): Basic matte Nei, elendig matte. Det står forøvrig "mangedobbelt", ikke "dobbelt". Anonymkode: c9c39...bda 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. august #25 Skrevet 1. august Grüner skrev (2 minutter siden): Og trygdereglene (mistenker av verken NAV eller Skatteetaten er informert her 😉) Men du vet ikke. Er mange influensere, of skapere som har blitt omtalt i media for å måtte betale, så gir jo mening at hun er oppdatert til nå. Anonymkode: 2c7d1...5da
AnonymBruker Skrevet 1. august #26 Skrevet 1. august Men dette tar du selvsagt ikke i mot. Anonymkode: de5ce...038 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #27 Skrevet 1. august Grüner skrev (21 minutter siden): Det største problemet er at Only Fans er skattbar inntekt når hun tjener så mye på det, og hun har både unnlatt å betale skatt og unnlatt å opplyse om ekstrainntekten til nav, så det er i praksis både skattesvindel og trygdesvindel. Står jo i innlegget at hun ikke har våre på "sosialen" i to år. Anonymkode: 36ecb...803 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #28 Skrevet 1. august Å ha OnlyFans-konto er en skattbar inntekt, der inntekten skal redusere/fjerne trygda. Så her bedriver datteren din med skatte- og velferdssnusk om hun enda er ufør og ikke betaler skatt. Anonymkode: 60d9b...b89 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #29 Skrevet 1. august Grüner skrev (13 minutter siden): Basic matte Nei Anonymkode: 7fa0f...cad
AnonymBruker Skrevet 1. august #30 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å ha OnlyFans-konto er en skattbar inntekt, der inntekten skal redusere/fjerne trygda. Så her bedriver datteren din med skatte- og velferdssnusk om hun enda er ufør og ikke betaler skatt. Anonymkode: 60d9b...b89 Hvor står det at hun ikke gjør det Anonymkode: 7fa0f...cad 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #31 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor står det at hun ikke gjør det Anonymkode: 7fa0f...cad Det står ikke det annet enn at mor betegner datteren som ufør enda. Det jeg skrev var en opplysning om mor vet at datteren enda er ufør. Anonymkode: 60d9b...b89
AnonymBruker Skrevet 1. august #32 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Min datter har vært ufør i en del år nå og i ettermiddag kom hun å sa at hun skulle spandere en 2 ukers luksusferie igjennom Italia. Jeg lo litt inntil hun viste meg bekreftelse hun har fått på mail. Jeg stilte spørsmål til hvordan hun hadde råd til dette som ufør. Hun sa da at hun har drevet noen år med OF, ja der folk selger "ting". Jeg ble paff, vet ikke helt om jeg skal være glad, le eller grine. Hun sier hun kan tjene mange dobbelte av en ufør i måneden og har ikke vært på sosialen på nesten to år. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi tenkt at hun hadde million inntekt på dette slik hun lever. Anonymkode: 8fba1...baa Av alt det som aldri har skjedd, så har dette skjedd mest aldri av alt AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men du vet faktisk ikke om "mangedobbelt så mye" her refererer til brutto eller netto, eller om trekket i trygden er trukket fra eller ikke. Du bare konkluderer umiddelbart med skatteunndragelse og trygdesvindel. Anonymkode: c9c39...bda AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, elendig matte. Det står forøvrig "mangedobbelt", ikke "dobbelt". Anonymkode: c9c39...bda Ts antyder at datteren har millioninntekt, så det er jo en god del mer penger enn det hun får som ufør. Anonymkode: 4b754...e25
AnonymBruker Skrevet 1. august #33 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det står ikke det annet enn at mor betegner datteren som ufør enda. Det jeg skrev var en opplysning om mor vet at datteren enda er ufør. Anonymkode: 60d9b...b89 Du kan ikke reglende for hvilende rett, gjør du vel? Jeg tar en oppsummering: Dersom man jobber og tjener 80% av der man rjente før man ble syk, får man ingen utbetaling av uføretrygd. Men det er det bare utbetalingen som stopper, man beholder likevel statusen som uføretrygdet. På godt norsk betyr det at man fortsatt er ufør, men utbetalingene er satt på pause. Dette er et helt vesentlig konsept for alle uføre som prøver å komme seg tilbake i jobb. Dersom man prøver en stund, men ikke klarer det likevel, har man rett på å gjenoppta utbetalingne. Etter 5 år på pause, kan man søke om å få 5 år til på pause. Men dersom man i ti år i strekk har tjent så mye at man ikke har fått trygdeutbetaling en eneste gang, mister man statusen som ufør helt. Da er man frisk. Dessuten er det jo ikke så rart at mor kaller henne ufør. Hun har jo trodd at datra ikke jobber noe, helt til nå. Forøvrig tenker jeg at uføren egentlig er helt irrelevant i problemstillingen her, og bare fører til digresjoner og uførehets. Dilemmaet til mor her er jo egentlig at ferien føles skitten ut fordi pengene stammer fra sexsalg. Anonymkode: c9c39...bda 4
Bålkaffe Skrevet 1. august #34 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ikke reglende for hvilende rett, gjør du vel? Jeg tar en oppsummering: Dersom man jobber og tjener 80% av der man rjente før man ble syk, får man ingen utbetaling av uføretrygd. Men det er det bare utbetalingen som stopper, man beholder likevel statusen som uføretrygdet. På godt norsk betyr det at man fortsatt er ufør, men utbetalingene er satt på pause. Dette er et helt vesentlig konsept for alle uføre som prøver å komme seg tilbake i jobb. Dersom man prøver en stund, men ikke klarer det likevel, har man rett på å gjenoppta utbetalingne. Etter 5 år på pause, kan man søke om å få 5 år til på pause. Men dersom man i ti år i strekk har tjent så mye at man ikke har fått trygdeutbetaling en eneste gang, mister man statusen som ufør helt. Da er man frisk. Dessuten er det jo ikke så rart at mor kaller henne ufør. Hun har jo trodd at datra ikke jobber noe, helt til nå. Forøvrig tenker jeg at uføren egentlig er helt irrelevant i problemstillingen her, og bare fører til digresjoner og uførehets. Dilemmaet til mor her er jo egentlig at ferien føles skitten ut fordi pengene stammer fra sexsalg. Anonymkode: c9c39...bda OF er ikke sexsalg, bare til informasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #35 Skrevet 1. august Bålkaffe skrev (Akkurat nå): OF er ikke sexsalg, bare til informasjon. Ok, takk for info. Skjønner at det ikke er fysisk sex, altså. Men stuerent er det vel ikke mange som synes det er, så poenget mitt står. Anonymkode: c9c39...bda 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #36 Skrevet 1. august Grüner skrev (57 minutter siden): Only Fans er skattbar inntekt som alle andre, så hvis hun tjener så mye som hun sier, driver hun både med skattesvindel og svindel av NAV, og blir hun oppdaget, må hun betale tilbake NAV og Skatteetaten! Det hadde kommet frem for lengst om hun har drevet på i mange år og fått inn skyhøye summer Anonymkode: c22c0...f48
AnonymBruker Skrevet 1. august #37 Skrevet 1. august Veldig lite troverdig historie. Får man uføretrygd, så er det sjelden man får ekstra sosialstønad. Hva ts mener med "sosialen" er vanskelig å vite, kanskje det er utbetaling av uføretrygd? Jeg vet OF er skattepliktig, men siden inntekten ikke er pensjonsgivende - så er jeg ikke sikker på om en slik inntekt vil påvirke trygden? Det regnes kanskje som næringsinntekt? Uføretrygdede kan også investere i aksjer, fond, krypto, gull, leie ut eiendom mm uten at det påvirker uføretrygden om de får gevinst. Anonymkode: 0db0a...521
Bålkaffe Skrevet 1. august #38 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ok, takk for info. Skjønner at det ikke er fysisk sex, altså. Men stuerent er det vel ikke mange som synes det er, så poenget mitt står. Anonymkode: c9c39...bda Man bør ikke la fordommer og moralske problemer man har ved en yrkesvei noen velger å ha skinne igjennom i ett innlegg hvor man snakker om uførehets, just saying.....
AnonymBruker Skrevet 1. august #39 Skrevet 1. august Først sier du ufør, så sier du sosialen: nå må du bestemme deg for hvilken historie du har lyst til å lage! Anonymkode: 33a6b...d4e 1
Grüner Skrevet 1. august #40 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Står jo i innlegget at hun ikke har våre på "sosialen" i to år. Anonymkode: 36ecb...803 Sosialstønad er noe annet enn uføretrygd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå