Gå til innhold

Ufør datter spanderer plutselig luksusferie på oss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter har vært ufør i en del år nå og i ettermiddag kom hun å sa at hun skulle spandere en 2 ukers luksusferie igjennom Italia. Jeg lo litt inntil hun viste meg bekreftelse hun har fått på mail. Jeg stilte spørsmål til hvordan hun hadde råd til dette som ufør. Hun sa da at hun har drevet noen år med OF, ja der folk selger "ting". Jeg ble paff, vet ikke helt om jeg skal være glad, le eller grine. Hun sier hun kan tjene mange dobbelte av en ufør i måneden og har ikke vært på sosialen på nesten to år. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi tenkt at hun hadde million inntekt på dette slik hun lever. 

Anonymkode: 8fba1...baa

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde slitt med å kose meg på en ferie betalt med penger fra sexsalg, spesielt når det var fra min egen datter. Dog var det jo veldig hyggelig av henne. 

• Liker 24
Skrevet

Det er fredag :popcorn: (Håper jeg 🤪😂, om ikke kos dere på ferie 🩵)

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og dette vil du dele med alle på internettet fordi? Hva da? Hvorfor? Du ønsker jeg kommenterer….hva da? Deg? Din datter? Only fans? Uføre? ?? 

Anonymkode: 06035...0cf

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan j være hun har vært veldig flink til å spare opp gjennom tidene. Er det til hun og deg?

AnonymBruker
Skrevet

Da regner jeg med at hun er klar over skattereglene? 

Anonymkode: 4696e...f93

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kos dere på tur 

Anonymkode: 7fa0f...cad

• Liker 3
Skrevet

Hun er jo voksen så ser ikke problemet, hennes valg. God tur da. :) 

• Liker 3
Skrevet

Kos dere på tur.😁

Hvis OF er noe hun liker å holde p med, så ikke gi henne pes for det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min datter har vært ufør i en del år nå og i ettermiddag kom hun å sa at hun skulle spandere en 2 ukers luksusferie igjennom Italia. Jeg lo litt inntil hun viste meg bekreftelse hun har fått på mail. Jeg stilte spørsmål til hvordan hun hadde råd til dette som ufør. Hun sa da at hun har drevet noen år med OF, ja der folk selger "ting". Jeg ble paff, vet ikke helt om jeg skal være glad, le eller grine. Hun sier hun kan tjene mange dobbelte av en ufør i måneden og har ikke vært på sosialen på nesten to år. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi tenkt at hun hadde million inntekt på dette slik hun lever. 

Only Fans er skattbar inntekt som alle andre, så hvis hun tjener så mye som hun sier, driver hun både med skattesvindel og svindel av NAV, og blir hun oppdaget, må hun betale tilbake NAV og Skatteetaten!

• Liker 9
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på historien (bare det å bestille en reise uten å sjekke med de som skal være med er grunn nok), men jeg ville ikke blitt med. Vil man bruke penger ens barn har tjent på prostitusjon?

Anonymkode: 34f3c...04a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Gaia skrev (Akkurat nå):

Kos dere på tur.😁

Hvis OF er noe hun liker å holde p med, så ikke gi henne pes for det. 

Det største problemet er at Only Fans er skattbar inntekt når hun tjener så mye på det, og hun har både unnlatt å betale skatt og unnlatt å opplyse om ekstrainntekten til nav, så det er i praksis både skattesvindel og trygdesvindel. 

Skrevet (endret)
Grüner skrev (5 minutter siden):

Only Fans er skattbar inntekt som alle andre, så hvis hun tjener så mye som hun sier, driver hun både med skattesvindel og svindel av NAV, og blir hun oppdaget, må hun betale tilbake NAV og Skatteetaten!

Hvor står det at hun ikke har oppgitt denne inntekten til Skatteetaten og nav? 

Endret av Traktor
  • Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ok. Hva lurer du på?

Anonymkode: c9c39...bda

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (6 minutter siden):

Du antar at folk er skattesnytere og trygdesnyltere sånn helt automatisk?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Traktor skrev (Akkurat nå):

Hvor står det at hun ikke har oppgitt denne inntekten til Skatteetaten og nav? 

Hun sier at hun tjener dobbelt så mye som av trygden sin og så mye at hun har hatt råd til å kjøpe ferie til foreldrene. Hadde hun tjent så mye, hadde hun fått trekk i trygd, og sittet igjen med halvparten, så det sier seg selv. Mange tenker ikke over at only fans er en skattbar inntekt. Det er også folk som ikke er uføretrygdet som har har tjent gode penger på only fans uten å tenke på å skatte av det, og som har blitt tatt og måttet betale tilbake til skatteetaten.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Til Hunderfossen da eller? Og selveste Trollet 🧌

Anonymkode: 4d5b3...387

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du antar at folk er skattesnytere og trygdesnyltere sånn helt automatisk?

Hun hadde ikke hatt så mye penger ellers. Hun sier selv at hun tjener det dobbelte av trygda på OF og har kjøpt dyr ferie til foreldrene. Hadde hun oppgitt den inntekten til Skatteetaten og til NAV, hadde hun fått trekk i trygd og trekk i skatt, og ikke sittet igjen med så mye penger hver måned, så det sier seg selv. Er du uføretrygdet, har du et makstak på hvor mye du kan tjene i tillegg til trygda, og det er hun over.

Endret av Grüner
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (12 minutter siden):

Det kan jo hende hun betaler skatt, og er ufør enda på papiret, bare at hun tjener så mye at hun ikke får utbetalt. Ufør kan stå selv om man har jobb, fordi man kan miste jobben siden det er årsak bar uførheten. Så blir man spurt om man vil fortsette å være ufør etter noen år om jeg ikke tar feil. Kan være så mye som 5 år, å er ikke sikkert hun har hatt jobben så lenge.

Om ingen rundt spør er det sikkert greit å bare late som det er ufør pengene kommer fra, enn å si jeg driver med of. Men når de først spør og det er familien, valgte hun å være ærlig?

Anonymkode: 2c7d1...5da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (6 minutter siden):

Hun sier at hun tjener dobbelt så mye som av trygden sin og så mye at hun har hatt råd til å kjøpe ferie til foreldrene. Hadde hun tjent så mye, hadde hun fått trekk i trygd, og sittet igjen med halvparten, så det sier seg selv. Mange tenker ikke over at only fans er en skattbar inntekt. Det er også folk som ikke er uføretrygdet som har har tjent gode penger på only fans uten å tenke på å skatte av det, og som har blitt tatt og måttet betale tilbake til skatteetaten.

Hjelpes her var det mye antagelser 

Anonymkode: 7fa0f...cad

• Liker 3
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...