Gå til innhold

Familie etter voldelig forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en kvinne er samboer med en voldelig mann og de går fra hverandre, kan man da forvente at kvinnens familie kutter kontakt med mannen, inkludert på sosiale medier?

Det er snakk om beviselig og grov vold over tid. 

Hva kan være grunner for og hva kan være grunner mot?

Anonymkode: 5436a...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det finnes ingen argumenter mot.

Skrevet
Aristoteles skrev (1 minutt siden):

Ja. Det finnes ingen argumenter mot.

Dersom de har barn sammen og mannen har barnet en del av tiden, vil det etter min mening være grunn til å opprettholde en viss form for kontakt.

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (7 minutter siden):

Dersom de har barn sammen og mannen har barnet en del av tiden, vil det etter min mening være grunn til å opprettholde en viss form for kontakt.

Ikke for meg. Voldelige mennesker fortjener ikke at andre later som ingenting og opprettholder et tilnærmet normalt forhold. Indre justis er det eneste som kan få dem til å endre atferd.

Og. Jeg personlig ville aldri hatt slike, når jeg vet om det, i min omgangskrets.

Skrevet
Aristoteles skrev (1 minutt siden):

Ikke for meg. Voldelige mennesker fortjener ikke at andre later som ingenting og opprettholder et tilnærmet normalt forhold. Indre justis er det eneste som kan få dem til å endre atferd.

Og. Jeg personlig ville aldri hatt slike, når jeg vet om det, i min omgangskrets.

Det er mer for å følge litt med. Ikke for å være venn.

• Liker 2
Skrevet

Hvis de har barn, så må man anta at barnemor, og kanskje BV følger med?

Jeg skjønner poenget ditt, men i stedet for å beholde kontakt med voldsmannen, så ville jeg fortalt ham hva som skjer om det skjer noe mer. Og så brutt kontakten.

AnonymBruker
Skrevet

Min familie brøt med min voldelige eks, selv om det var barn i bildet. Det føles egentlig vanvittig godt nå i etterkant. Nulltoleranse. De har hilst om de har møttes og snakket praktisk om det er noe de har måttet - ellers helt stille. Tror jeg hadde synes det var vanskelig om de var vennskapelig med han. Tror jeg hadde tatt det som et stort svik, uten å si i fra…

Anonymkode: 324ee...dee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min familie brøt med min voldelige eks, selv om det var barn i bildet. Det føles egentlig vanvittig godt nå i etterkant. Nulltoleranse. De har hilst om de har møttes og snakket praktisk om det er noe de har måttet - ellers helt stille. Tror jeg hadde synes det var vanskelig om de var vennskapelig med han. Tror jeg hadde tatt det som et stort svik, uten å si i fra…

Anonymkode: 324ee...dee

Min familie fortsetter å være venn med han på sosiale medier, sender melding når han har bursdag og liker bildene hans. Jeg føler det også som et svik. Hans familie slettet meg allerede dagen de fikk vite om bruddet og han skylder volden på meg fordi jeg er «vanskelig». 

Jeg klarer ikke se for meg en situasjon der jeg hadde ønsket vennskapelig kontakt med noen som hadde vært voldelig mot noen jeg var glad i. 

Anonymkode: 5436a...b0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...