AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Jeg synes slike navnekombinasjoner som Hanne-Catrine Hanne-Lise, Hanne Elisabeth blir vanskeligere å få til enn når første navnet er Anne. Jeg føler at det blir en ekstra pust i bakken før navnet uttales. I tillegg lurer jeg på hvor ofte de opplever at andre hører Anne istedenfor Hanne. Niesa mi skal få et dobbeltnavn med Hanne og jeg synes det virker tungvint. Hva tenker dere? Anonymkode: eb122...926
AnonymBruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Hanne er jo veldig fint da 😊 Hanne Marie, eller Hanne Sofie, klinger greit. Jeg kjenner ei Hanne Maren. Jeg har aldri hørt Anne, når noen sier Hanne. Anonymkode: f28aa...282 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hanne er jo veldig fint da 😊 Hanne Marie, eller Hanne Sofie, klinger greit. Jeg kjenner ei Hanne Maren. Jeg har aldri hørt Anne, når noen sier Hanne. Anonymkode: f28aa...282 Ja Hanne i seg selv synes jeg er veldig fint😊 Men føler du ikke at det er hakke mer utfordrende å uttale en H-lyd enn en A-lyd når det kommer til dobbeltnavn? For meg blir et ekstra pust før navnet uttales. Anonymkode: eb122...926 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Enig. Anne Mette er f.eks. veldig fint. Hanne + noe annet er bare nei. Nei Anonymkode: 25e6e...50e 1 1
Million Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Både Anne og Hanne er fine navn. Hadde en slektning av meg fått dobbeltnavn med det, hadde jeg godtatt foreldrenes valg uten å mene så voldsomt mye om det. Min smak er ikke deres smak nødvendigvis. Det respekterer jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august Nei, skjønner ikke problemet. Hanne er like enkelt som Anne. Anonymkode: 25b0e...7e2 4
AnonymBruker Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Anne Mette er f.eks. veldig fint. Hanne + noe annet er bare nei. Nei Anonymkode: 25e6e...50e Jeg som heter dette har opplevd flere ganger at folk hører "Hanne" når jeg sier "Anne", så det går tydeligvis begge veier 🙂 Anonymkode: 88928...101
AnonymBruker Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja Hanne i seg selv synes jeg er veldig fint😊 Men føler du ikke at det er hakke mer utfordrende å uttale en H-lyd enn en A-lyd når det kommer til dobbeltnavn? For meg blir et ekstra pust før navnet uttales. Anonymkode: eb122...926 Nei, jeg synes ikke det er mer utfordrende. Anonymkode: f28aa...282 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august Kanskje det kommer an på hva som er navn nummer to? Jeg synes Hanne er lettere å uttale enn Anne. Nå har jeg et Anne-navn selv da, kanskje derfor. Men jeg opplever ofte at folk har problemer med å uttale navnet mitt og bruker Hanne i stedet for Anne. Spesielt bergensere sliter med Anne av en eller annen grunn. Anonymkode: 9ee36...c4e
AnonymBruker Skrevet 1. august #10 Skrevet 1. august Jeg heter Hanne og har aldri blitt kalt Anne, men ofte blir jeg kalt Hanna. Vet ikke om det er fordi folk hører feil eller om det er fordi de er mer vant til Hanna enn Hanne. Hanne funker dårlig i utlandet, så der er jeg alltid Hanna Anonymkode: 26f98...6f3 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august Million skrev (5 minutter siden): Både Anne og Hanne er fine navn. Hadde en slektning av meg fått dobbeltnavn med det, hadde jeg godtatt foreldrenes valg uten å mene så voldsomt mye om det. Min smak er ikke deres smak nødvendigvis. Det respekterer jeg. Altså Anne-Hanne som navn? Anonymkode: 26f98...6f3
Million Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså Anne-Hanne som navn? Anonymkode: 26f98...6f3 Nei. Ikke "altså". Begge er fine navn, bruk den av de man foretrekker. Ikke noe problem med noen av de. Burde vel flisespikket litt mer i innlegget mitt kanskje? Og skrevet "hadde en slektning av meg fått dobbeltnavn med ETT AV DE..."
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august 'Anne' kan sies med helt avslappet munn, det kan ikke Hanne (eller Sanne, Janne, Nanne..). Så ja, det krever bittelita mer pust. Men å si det blir tungvint er litt overdramatisk, mener jeg. Anonymkode: ecaa7...fba 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august Million skrev (3 minutter siden): Nei. Ikke "altså". Begge er fine navn, bruk den av de man foretrekker. Ikke noe problem med noen av de. Burde vel flisespikket litt mer i innlegget mitt kanskje? Og skrevet "hadde en slektning av meg fått dobbeltnavn med ETT AV DE..." Ahhh! Tenkte det var litt voldsomt med begge navene, men som du skriver hver sin smak Anonymkode: 26f98...6f3
Pipaluk Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august (endret) Million skrev (32 minutter siden): Både Anne og Hanne er fine navn. Hadde en slektning av meg fått dobbeltnavn med det, hadde jeg godtatt foreldrenes valg uten å mene så voldsomt mye om det. Min smak er ikke deres smak nødvendigvis. Det respekterer jeg. Det er alltid en som sier noe sånt noe i tråden. Man må kunne ha tanker rundt andres navnevalg uten at det blir snakk om gjensidig respekt Hanne er forøvrig veldig fint:) Endret 1. august av Pipaluk
AnonymBruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei, skjønner ikke problemet. Hanne er like enkelt som Anne. Anonymkode: 25b0e...7e2 selv når de slenger på et dobbeltnavn? Anne Kristin versus Hanne Kristin? Anonymkode: eb122...926
Million Skrevet 1. august #17 Skrevet 1. august Pipaluk skrev (11 minutter siden): Det er alltid en som sier noe sånt noe i tråden. Man må kunne ha tanker rundt andres navnevalg uten at det blir snakk om gjensidig respekt Hanne er forøvrig veldig fint:) Og det ble spurt "Hva tenker dere?" Da svarer man det, da. Ikke nødvendigvis bare de som har bare lovord å si og ikke noe annet. Man spør, og man får svar. Vil ikke ts ha tankene til folk likevel, selv om hun spør om dem?
AnonymBruker Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august Million skrev (4 minutter siden): Og det ble spurt "Hva tenker dere?" Da svarer man det, da. Ikke nødvendigvis bare de som har bare lovord å si og ikke noe annet. Man spør, og man får svar. Vil ikke ts ha tankene til folk likevel, selv om hun spør om dem? Hvorfor er du så opptatt av hva foreldrene måtte mene om dette, og at det er deres valg? Hva har dette med saken å gjøre? Anonymkode: eb122...926
Million Skrevet 1. august #19 Skrevet 1. august (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor er du så opptatt av hva foreldrene måtte mene om dette, og at det er deres valg? Hva har dette med saken å gjøre? Anonymkode: eb122...926 Opptatt av? Jeg svarte på ditt konkrete spørsmål. HVA TENKER DERE? Og da lirte jeg av meg det som falt meg inn der og da når jeg tenkte på spørsmålet. Jeg satt ikke og grublet og halte frem tanker og følelser fra dypet. Slutt å spørre om hva folk tenker da, hvis du ikke takler å få et vanlig svar. Jeg skrev at jeg hadde bare godtatt foreldrenes valg og "uten å mene så voldsomt mye om det." Sitat av mitt svar. Det er jo DU som er så fryktelig opptatt av hva en niese skal hete at du må si du synes det er et tungvint navneopplegg, og opprette spørretråd om det på KG. Kan jo faktisk spørre deg i retur : hva har du med saken å gjøre? Endret 1. august av Million 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #20 Skrevet 1. august Million skrev (4 minutter siden): Opptatt av? Jeg svarte på ditt konkrete spørsmål. HVA TENKER DERE? Og da lirte jeg av meg det som falt meg inn der og da når jeg tenkte på spørsmålet. Jeg satt ikke og grublet og halte frem tanker og følelser fra dypet. Slutt å spørre om hva folk tenker da, hvis du ikke takler å få et vanlig svar. Jeg skrev at jeg hadde bare godtatt foreldrenes valg og "uten å mene så voldsomt mye om det." Sitat av mitt svar. Det er jo DU som er så fryktelig opptatt av hva en niese skal hete at du må si du synes det er et tungvint navneopplegg, og opprette spørretråd om det på KG. Kan jo faktisk spørre deg i retur : hva har du med saken å gjøre? hjelpes! Jeg må bare si at jeg begynner å bli lei av " det er ikke din sak-svar" på kg-tråder.Det har ingenting med saken å gjøre. Derfor min utblåsning. Men jeg respekterer selvfølgelig at du bare snakker ut fra deg selv og hva du selv måtte mene om Hanne og dobbeltnavn. jeg skal forsøke å ignorere det. Anonymkode: eb122...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå