Gå til innhold

Brodere adventskalender fra Permin - men hvilken teknikk??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg skal brodere adventskalender fra Permin, men det står jo ikke hvilket sting jeg skal bruke! 

I oppskriften står det hvor jeg skal bruke korssting, og hvordan jeg broderer det. Så står det hvor jeg skal bruke stikkesting, og hvordan jeg broderer det. 

Men så, ca 90% av resten av oppskriften står det "sy med tre tråder i nålen" og HVOR, men altså ikke HVORDAN. 

Hvordan i alle dager skal jeg vite hvilken teknikk jeg skal bruke der? Har bladd i broderibøkene mine, prøvd å se om det er et "standardsting", men blir ikke klokere. 

Har brodert bunadsforkle før, men der var det samme teknikken over hele så den erfaringen jeg har fra før hjelper meg ikke nå, gitt 😂 

Er jeg dum som ikke skjønner hvilken teknikk jeg skal bruke?? 😂 

Anonymkode: 54368...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei!

jeg skal brodere adventskalender fra Permin, men det står jo ikke hvilket sting jeg skal bruke! 

I oppskriften står det hvor jeg skal bruke korssting, og hvordan jeg broderer det. Så står det hvor jeg skal bruke stikkesting, og hvordan jeg broderer det. 

Men så, ca 90% av resten av oppskriften står det "sy med tre tråder i nålen" og HVOR, men altså ikke HVORDAN. 

Hvordan i alle dager skal jeg vite hvilken teknikk jeg skal bruke der? Har bladd i broderibøkene mine, prøvd å se om det er et "standardsting", men blir ikke klokere. 

Har brodert bunadsforkle før, men der var det samme teknikken over hele så den erfaringen jeg har fra før hjelper meg ikke nå, gitt 😂 

Er jeg dum som ikke skjønner hvilken teknikk jeg skal bruke?? 😂 

Stikkestingene har liksom de strekene som er avbildet i oppskriften, de som går ved siden av rutene, hvis du skjønner. Der hvor det er symbol inni rutene, skal broderes som korssting 🙂 

Endret av Mezzosoprena
Svarte rett og slett feil første gangen :-)
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Korsttingene har (x) som symbol i oppskriften, stikkestingene har (-).

Oppskriften har så mange farger, så det blir litt forenklet slik du mener. 

problemet mitt er den øverste boksen (under 34-0225), hvor det står "sy med delt garn", men ikke hvilken teknikk… 

Lenger ned ser du det står "korssting" og "stikkesting". De skjønner jeg jo, der er det bekstevet hvilken teknikk og hvordan.

Men det er IKKE beskrevet teknikk på  hoveddelen av broderiet…

image.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppskriften har så mange farger, så det blir litt forenklet slik du mener. 

problemet mitt er den øverste boksen (under 34-0225), hvor det står "sy med delt garn", men ikke hvilken teknikk… 

Lenger ned ser du det står "korssting" og "stikkesting". De skjønner jeg jo, der er det bekstevet hvilken teknikk og hvordan.

Men det er IKKE beskrevet teknikk på  hoveddelen av broderiet…

image.jpg

Jepp, jeg svarte deg feil første gangen - se på innlegget mitt igjen, jeg har rettet det 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (2 minutter siden):

Jepp, jeg svarte deg feil første gangen - se på innlegget mitt igjen, jeg har rettet det 🙂 

Men det svarer ikke på spørsmålet mitt. 

Jeg ser hvor jeg skal brodere med korssting, og med hvilken farge. 

Jeg ser hvor jeg skal brodere med stikkesting, og med hvilken farge. 

Men RESTEN (rett under der det står 34-0225) står det IKKE hvilken teknikk jeg skal bruke! Og det er der jeg lurer på hvilken teknikk jeg skal bruke. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det svarer ikke på spørsmålet mitt. 

Jeg ser hvor jeg skal brodere med korssting, og med hvilken farge. 

Jeg ser hvor jeg skal brodere med stikkesting, og med hvilken farge. 

Men RESTEN (rett under der det står 34-0225) står det IKKE hvilken teknikk jeg skal bruke! Og det er der jeg lurer på hvilken teknikk jeg skal bruke. 

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt jeg da! Hva mener du med "under 34-0225" - der står det "sy med 3 tråder"? Alle stingene skal syes med 3 tråder, både korsstingene og stikkestingene. 

Endret av Mezzosoprena
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt jeg da! Hva mener du med "under 34-0225" - der står det "sy med 3 tråder"? Alle stingene skal synes med 3 tråder, både korsstingene og stikkestingene. 

Nei. 

Se lenger ned på oppskriften(ved illustrasjonen av korssting og stikkesting). Korsstingene skal ha to tråder, og stikkestingene skal ha to tråder. 

Resten 3. men ingen teknikk… 

Skrevet

Alt som er ruter på mønsteret er korssting - noe med to tråder, noe med tre tråder. Det som er streker er stikksting. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. 

Se lenger ned på oppskriften(ved illustrasjonen av korssting og stikkesting). Korsstingene skal ha to tråder, og stikkestingene skal ha to tråder. 

Resten 3. men ingen teknikk… 

Ja, nå ser jeg hva du mener. Det er noen farger som skal ha 2 tråder og noen som skal ha 3 tråder. Du ser på tallene i de forskjellige boksene hvilke farger som skal ha forskjellig antall tråder. Uansett, de boksene som har symboler inni seg, skal syes med korssting, og strekene skal ha stikkesting.  

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Alt som er ruter på mønsteret er korssting - noe med to tråder, noe med tre tråder. Det som er streker er stikksting. 

Huff, ja - så enkelt kunne jeg sikkert ha forklart det første gangen også 🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Aaaaaaaaaah nå skjønner jeg! 

Daria skrev (På 1.8.2025 den 19.11):

Takk 🥹 det ga mening. Syns dog det var snodig å bare vise at det er korssting der nede, og ikke på mesteparten av fargene… 

Er i gang nå! Går bra 👍🏼 satser på advent 2026 😂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...