AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august For en måneds tid siden opprettet jeg en høyrentekonto i Kredittbanken, med fem prosent rente og månedlig kapitalisering. Siden det er månedlig kapitalisering skulle jeg egentlig få opptjente renter utbetalt i dag, men disse har uteblitt. Andre som har samme erfaring med Kredittbanken, og som eventuelt kjenner årsaken? Kundeservice er stengt nå, så jeg får ikke svar hos banken. Jeg siterer Kredittbankens nettside: Sitat Vi betaler ut renter hver måned. Dersom den første dagen i måneden er en virkedag, får du utbetalt renter på kontoen den dagen, men er det en helligdag eller lørdag, får du utbetalt renter virkedagen etter. Anonymkode: 345c8...e2a
AnonymBruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Ikke er det fellesferie heller, og ikke engang bankferie: Bank holidays | Nordea Anonymkode: 345c8...e2a
NakenPanda Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august De betaler vel ut den første etter første fulle måned, som muligens og sannsynneligvis er 1 september hvis du lagde den i juli?
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august NakenPanda skrev (10 minutter siden): De betaler vel ut den første etter første fulle måned, som muligens og sannsynneligvis er 1 september hvis du lagde den i juli? Nei, jeg opprettet kontoen helt i slutten av juni, og jeg fikk renter for juni utbetalt første juli. Så her tar du helt feil, dessverre. Anonymkode: 345c8...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Samme her. Det har vel kanskje skjedd en forsinkelse? Anonymkode: c99bb...f41
AnonymBruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme her. Det har vel kanskje skjedd en forsinkelse? Anonymkode: c99bb...f41 Ja, og dermed er den egentlige effektive renta vår lavere enn den oppgitte. Siden vi går glipp av en rentes rente-effekt. I mitt tilfelle dreier dette seg om flere tusen kroner som jeg skulle hatt på kontoen i dag, og som skulle rentet seg i løpet av helga. Nå kommer disse pengene i beste fall inn på kontoen på mandag. Jeg skal sende en klage til banken. Anonymkode: 345c8...e2a
AnonymBruker Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, og dermed er den egentlige effektive renta vår lavere enn den oppgitte. Siden vi går glipp av en rentes rente-effekt. I mitt tilfelle dreier dette seg om flere tusen kroner som jeg skulle hatt på kontoen i dag, og som skulle rentet seg i løpet av helga. Nå kommer disse pengene i beste fall inn på kontoen på mandag. Jeg skal sende en klage til banken. Anonymkode: 345c8...e2a Hvis pengene først blir utbetalt på mandag, skal dere uansett ha renters rente fra dagen pengene skulle vært på konto. Er opptjent rente oppdatert i nettbanken under detaljer? Anonymkode: b599d...b7e
AnonymBruker Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og dermed er den egentlige effektive renta vår lavere enn den oppgitte. Siden vi går glipp av en rentes rente-effekt. I mitt tilfelle dreier dette seg om flere tusen kroner som jeg skulle hatt på kontoen i dag, og som skulle rentet seg i løpet av helga. Nå kommer disse pengene i beste fall inn på kontoen på mandag. Jeg skal sende en klage til banken. Anonymkode: 345c8...e2a Du kan iallfall vente til rentene kommer og ser hvilken dato de blir kreditert. Selv om de ikke er på konto kan de bli kreditert 1.august Anonymkode: 5c750...99c
AnonymBruker Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis pengene først blir utbetalt på mandag, skal dere uansett ha renters rente fra dagen pengene skulle vært på konto. Er opptjent rente oppdatert i nettbanken under detaljer? Anonymkode: b599d...b7e Denne banken har ingen "opptjent rente"-funksjon, noe som faktisk også er en skandale. Hos meg vises kun rentene jeg fikk utbetalt for juni. Jeg har ingen mulighet til å sjekke opptjente renter for juli. Anonymkode: 345c8...e2a
AnonymBruker Skrevet 1. august #10 Skrevet 1. august Jeg sendte inn følgende klage nå: Sitat Dere reklamerer med månedlig kapitalisering av renter på høyrentekonto. Dere hevder rentene skal komme inn på kontoen den første virkedagen i hver måned. Imidlertid var dette ikke tilfelle i dag, første august, til tross for at dette var en fredag. Dere driver derfor med villedende markedsføring, og jeg går i helgen glipp av en rentes rente-effekt på de tusenvis av kroner jeg egentlig skulle mottatt i dag. Hva er forklaringen på at rentene har uteblitt? Og hvorfor bedriver dere villedende markedsføring? Er villedende markedsføring en del av deres offisielle forretningsstrategi? Anonymkode: 345c8...e2a
AnonymBruker Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august Hva med å bytte til Avida? Fortsatt 5,06% rente der, så lenge det varer. Anonymkode: b599d...b7e
AnonymBruker Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å bytte til Avida? Fortsatt 5,06% rente der, så lenge det varer. Anonymkode: b599d...b7e Hvor pålitelige er de? Tilbyr de frie uttak? Jeg trenger fem prosent uavhengig av innskuddsstørrelsen, og dessuten ingen uttaksbegrensninger. Dette fordi jeg gjør ukentlige uttak av penger som jeg spytter inn i aksjemarkedet. Anonymkode: 345c8...e2a
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor pålitelige er de? Tilbyr de frie uttak? Jeg trenger fem prosent uavhengig av innskuddsstørrelsen, og dessuten ingen uttaksbegrensninger. Dette fordi jeg gjør ukentlige uttak av penger som jeg spytter inn i aksjemarkedet. Anonymkode: 345c8...e2a Det er frie uttak, ja. Årlig kapitalisering av renter. Og du kan se hvor mye du har tjent opp, trodde de fleste hadde det. Anonymkode: b599d...b7e
AnonymBruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er frie uttak, ja. Årlig kapitalisering av renter. Og du kan se hvor mye du har tjent opp, trodde de fleste hadde det. Anonymkode: b599d...b7e Men kan legge til at det bare er opp til 950 000, hvis du har mer enn det. Anonymkode: b599d...b7e
AnonymBruker Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg sendte inn følgende klage nå: Anonymkode: 345c8...e2a Kommer sikkert med korrekt rentedato når det er postert. Anonymkode: c809a...b98
AnonymBruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer sikkert med korrekt rentedato når det er postert. Anonymkode: c809a...b98 Ja, det vil jeg tro, aldri opplevd noe annet. Hvis man feks overfører fra en bank til en annen på fredag og pengene først blir synlige i den andre banken på mandag, så får man alltid rente for alle dagene. Noe annet har de ikke lov til. Men at renter ikke blir utbetalt når de skal, har jeg ikke opplevd tror jeg. Anonymkode: b599d...b7e
AnonymBruker Skrevet 1. august #17 Skrevet 1. august Rentedato og bokføringsdato/synlig dato er ikke nødvendigvis det samme. Sjekk rentedato når du ser beløpet. Anonymkode: d97e9...866
Hanita Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): For en måneds tid siden opprettet jeg en høyrentekonto i Kredittbanken, med fem prosent rente og månedlig kapitalisering. Siden det er månedlig kapitalisering skulle jeg egentlig få opptjente renter utbetalt i dag, men disse har uteblitt. Andre som har samme erfaring med Kredittbanken, og som eventuelt kjenner årsaken? Kundeservice er stengt nå, så jeg får ikke svar hos banken. Jeg siterer Kredittbankens nettside: Anonymkode: 345c8...e2a Samme her, trodde kredittbanken var en seriøs greie, har sendt klage allerede. Skuffende.
AnonymBruker Skrevet 1. august #19 Skrevet 1. august Jeg fikk renter på konto nå. Bokført dato er 1. august. Men et annet spørsmål, hvordan kan jeg egentlig vite med 100% sikkerhet at deres renteberegning er riktig? Altså at 5% av min beholdning er det beløpet jeg fikk i renter? Er dette slik man bare må stole på at bankens systemer gjør på en riktig måte? Anonymkode: c99bb...f41
NakenPanda Skrevet 1. august #20 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk renter på konto nå. Bokført dato er 1. august. Men et annet spørsmål, hvordan kan jeg egentlig vite med 100% sikkerhet at deres renteberegning er riktig? Altså at 5% av min beholdning er det beløpet jeg fikk i renter? Er dette slik man bare må stole på at bankens systemer gjør på en riktig måte? Anonymkode: c99bb...f41 Man må kunne grunnleggende prosentregning..... 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå